Promoting spiritual paths in graduate nursing students in time of COVID-19

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Encarnação, Paula
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Leite, Benedita, Magalhães, Joana, Ferreira, Sara, Araújo, Patrícia
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/1822/73816
Resumo: The COVID-19 pandemic caused alterations within all aspects of human life, which enabled students to uncover fears. These negative emotions, even for training nursing students, can become contagious within and between families, family members and friends, dominating and clouding their judgment. So, how do you manage fear? This study aims to describe the experience of five graduating nursing students and their respective teacher in rebuilding and promoting positive emotions (e.g. optimism, hope, courage) through a digital tool (a Blog) throughout the imposed quarantine time. A descriptive study, experience report type, analyse the authors lived experiences during the mandatory quarantine period that emerged due to COVID-19 virus, between March and May of 2020. Symbolic interactionism is used as a philosophical base that guided data collection and analysis. Through the report of their lived experiences, we encountered that the Blog empowered teacher and students to achieve their goals and find new meanings in their lives through three spiritual paths: compassion and kindness; self-awareness and courage. All participants agreed that this kind of digital tool should be used throughout the bachelor´s in nursing, which generates a more humanized way of teaching, allowing students to see beyond University walls.
id RCAP_599a2a6e522c7f2f85984bbe1071d32d
oai_identifier_str oai:repositorium.sdum.uminho.pt:1822/73816
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Promoting spiritual paths in graduate nursing students in time of COVID-19Promovendo caminhos espirituais em estudantes de graduação em enfermagem em tempo de COVID-19Promoviendo caminos espirituales en estudiantes graduados de enfermería en tiempos de COVID-19NursingCOVID-19Spiritual pathsEnfermagemCaminhos espirituaisEnfermeríaCaminos espiritualesCiências Médicas::Outras Ciências MédicasThe COVID-19 pandemic caused alterations within all aspects of human life, which enabled students to uncover fears. These negative emotions, even for training nursing students, can become contagious within and between families, family members and friends, dominating and clouding their judgment. So, how do you manage fear? This study aims to describe the experience of five graduating nursing students and their respective teacher in rebuilding and promoting positive emotions (e.g. optimism, hope, courage) through a digital tool (a Blog) throughout the imposed quarantine time. A descriptive study, experience report type, analyse the authors lived experiences during the mandatory quarantine period that emerged due to COVID-19 virus, between March and May of 2020. Symbolic interactionism is used as a philosophical base that guided data collection and analysis. Through the report of their lived experiences, we encountered that the Blog empowered teacher and students to achieve their goals and find new meanings in their lives through three spiritual paths: compassion and kindness; self-awareness and courage. All participants agreed that this kind of digital tool should be used throughout the bachelor´s in nursing, which generates a more humanized way of teaching, allowing students to see beyond University walls.A pandemia por COVID-19 causou alterações em todos os aspetos da vida humana, o que permitiu aos estudantes revelar medos e receios. Essas emoções negativas, mesmo para o estudantes de enfermagem, treinados, podem se tornar contagiosas dentro e entre famílias, familiares e amigos, dominando e obscurecendo seu julgamento. Então, como gerenciar esse medo? Este estudo tem como objetivo descrever a experiência de cinco graduandos de enfermagem e seu respectivo professor na reconstrução e promoção de emoções positivas (por exemplo, otimismo, esperança, coragem) por meio de uma ferramenta digital (um Blog) ao longo do tempo de quarentena imposto. Estudo descritivo, tipo relato de experiência, analisa as experiências vividas pelos autores durante o período de quarentena obrigatória que surgiu em função do vírus COVID-19, entre março e maio de 2020. O interacionismo simbólico é utilizado como base filosófica que norteou a coleta e análise dos dados. Por meio do relato de suas experiências vividas, constatamos que o Blog capacitou professores e alunos a atingirem seus objetivos e encontrarem novos significados em suas vidas por meio de três caminhos espirituais: compaixão e bondade; autoconsciência e coragem. Todos os participantes concordaram que este tipo de ferramenta digital deve ser utilizado ao longo da graduação em enfermagem, o que gera uma forma de ensino mais humanizada, permitindo que os alunos olhem para além dos muros da Universidade.La pandemia de COVID-19 provocó alteraciones en todos los aspectos de la vida humana, lo que permitió a los estudiantes descubrir miedo y temor. Estas emociones negativas, incluso para la formación de estudiantes de enfermería, pueden volverse contagiosas dentro y entre familias, miembros de la familia y amigos, dominando y nublando su juicio. Entonces, ¿cómo manejar el miedo? Este estudio tiene como objetivo describir la experiencia de cinco estudiantes de enfermería graduados y su respectivo profesor en la reconstrucción y promoción de emociones positivas (por ejemplo, optimismo, esperanza, coraje) a través de una herramienta digital (un Blog) durante el tiempo de cuarentena impuesto. Estudio descriptivo, tipo relato de experiencia, analiza las experiencias vividas por los autores durante el período de cuarentena obligatoria que surgió debido al virus COVID-19, entre marzo y mayo de 2020. El interaccionismo simbólico se utiliza como base filosófica guío la recolección y análisis de datos. A través del relato de sus experiencias vividas, encontramos que el Blog empoderó al profesor y estudiantes para lograr sus metas y encontrar nuevos significados en sus vidas a través de tres caminos espirituales: la compasión y la bondad; autoconciencia y coraje. Todos los participantes coincidieron en que este tipo de herramienta digital debe ser utilizada a lo largo de la licenciatura en enfermería, lo que genera una forma de enseñar más humanizada, permitiendo a los estudiantes más allá de los muros de la Universidad.Universidade Federal de Itajubá (UNIFEI)Universidade do MinhoEncarnação, PaulaLeite, BeneditaMagalhães, JoanaFerreira, SaraAraújo, Patrícia2021-04-252021-04-25T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/1822/73816engEncarnacao, P., Leite, B., Magalhães, J., Ferreira, S., & Araújo, P. (2021). Promoting spiritual paths in graduate nursing students in time of COVID-19. Research, Society and Development, 10(5), e4510514710. https://doi.org/10.33448/rsd-v10i5.147102525-3409cv-prod-257498510.33448/rsd-v10i5.14710https://doi.org/10.33448/rsd-v10i5.14710info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-21T12:52:54Zoai:repositorium.sdum.uminho.pt:1822/73816Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T19:52:08.570499Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Promoting spiritual paths in graduate nursing students in time of COVID-19
Promovendo caminhos espirituais em estudantes de graduação em enfermagem em tempo de COVID-19
Promoviendo caminos espirituales en estudiantes graduados de enfermería en tiempos de COVID-19
title Promoting spiritual paths in graduate nursing students in time of COVID-19
spellingShingle Promoting spiritual paths in graduate nursing students in time of COVID-19
Encarnação, Paula
Nursing
COVID-19
Spiritual paths
Enfermagem
Caminhos espirituais
Enfermería
Caminos espirituales
Ciências Médicas::Outras Ciências Médicas
title_short Promoting spiritual paths in graduate nursing students in time of COVID-19
title_full Promoting spiritual paths in graduate nursing students in time of COVID-19
title_fullStr Promoting spiritual paths in graduate nursing students in time of COVID-19
title_full_unstemmed Promoting spiritual paths in graduate nursing students in time of COVID-19
title_sort Promoting spiritual paths in graduate nursing students in time of COVID-19
author Encarnação, Paula
author_facet Encarnação, Paula
Leite, Benedita
Magalhães, Joana
Ferreira, Sara
Araújo, Patrícia
author_role author
author2 Leite, Benedita
Magalhães, Joana
Ferreira, Sara
Araújo, Patrícia
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade do Minho
dc.contributor.author.fl_str_mv Encarnação, Paula
Leite, Benedita
Magalhães, Joana
Ferreira, Sara
Araújo, Patrícia
dc.subject.por.fl_str_mv Nursing
COVID-19
Spiritual paths
Enfermagem
Caminhos espirituais
Enfermería
Caminos espirituales
Ciências Médicas::Outras Ciências Médicas
topic Nursing
COVID-19
Spiritual paths
Enfermagem
Caminhos espirituais
Enfermería
Caminos espirituales
Ciências Médicas::Outras Ciências Médicas
description The COVID-19 pandemic caused alterations within all aspects of human life, which enabled students to uncover fears. These negative emotions, even for training nursing students, can become contagious within and between families, family members and friends, dominating and clouding their judgment. So, how do you manage fear? This study aims to describe the experience of five graduating nursing students and their respective teacher in rebuilding and promoting positive emotions (e.g. optimism, hope, courage) through a digital tool (a Blog) throughout the imposed quarantine time. A descriptive study, experience report type, analyse the authors lived experiences during the mandatory quarantine period that emerged due to COVID-19 virus, between March and May of 2020. Symbolic interactionism is used as a philosophical base that guided data collection and analysis. Through the report of their lived experiences, we encountered that the Blog empowered teacher and students to achieve their goals and find new meanings in their lives through three spiritual paths: compassion and kindness; self-awareness and courage. All participants agreed that this kind of digital tool should be used throughout the bachelor´s in nursing, which generates a more humanized way of teaching, allowing students to see beyond University walls.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-04-25
2021-04-25T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/1822/73816
url https://hdl.handle.net/1822/73816
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv Encarnacao, P., Leite, B., Magalhães, J., Ferreira, S., & Araújo, P. (2021). Promoting spiritual paths in graduate nursing students in time of COVID-19. Research, Society and Development, 10(5), e4510514710. https://doi.org/10.33448/rsd-v10i5.14710
2525-3409
cv-prod-2574985
10.33448/rsd-v10i5.14710
https://doi.org/10.33448/rsd-v10i5.14710
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Itajubá (UNIFEI)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Itajubá (UNIFEI)
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133112134795264