Imagens sonoras: uma proposta de leitura de A Canção de Lisboa

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Barreira, Hugo
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/10216/117670
Resumo: This article aims to propose a new understanding of the film A Canção de Lisboa (1933) by Cottinelli Telmo based on the analysis of the role of music and sound in the film. The study of the film was grounded on a documentary survey and a set of views of a digital copy of agreement and which resulted in some descriptive instruments. Considering that this is the first sound film entirely produced in Portugal, the analysis of the 1933 film will be preceded by a first part, a contextualization, which presents some of the possibilities explored in the transition from mute to sound in a national context.
id RCAP_5b918fd2da1f3c9e580285b31f4cb48e
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/117670
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Imagens sonoras: uma proposta de leitura de A Canção de LisboaArtes do espectáculoPerforming artsThis article aims to propose a new understanding of the film A Canção de Lisboa (1933) by Cottinelli Telmo based on the analysis of the role of music and sound in the film. The study of the film was grounded on a documentary survey and a set of views of a digital copy of agreement and which resulted in some descriptive instruments. Considering that this is the first sound film entirely produced in Portugal, the analysis of the 1933 film will be preceded by a first part, a contextualization, which presents some of the possibilities explored in the transition from mute to sound in a national context.20182018-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/117670por2357-8807Barreira, Hugoinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T12:46:45Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/117670Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:26:32.222701Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Imagens sonoras: uma proposta de leitura de A Canção de Lisboa
title Imagens sonoras: uma proposta de leitura de A Canção de Lisboa
spellingShingle Imagens sonoras: uma proposta de leitura de A Canção de Lisboa
Barreira, Hugo
Artes do espectáculo
Performing arts
title_short Imagens sonoras: uma proposta de leitura de A Canção de Lisboa
title_full Imagens sonoras: uma proposta de leitura de A Canção de Lisboa
title_fullStr Imagens sonoras: uma proposta de leitura de A Canção de Lisboa
title_full_unstemmed Imagens sonoras: uma proposta de leitura de A Canção de Lisboa
title_sort Imagens sonoras: uma proposta de leitura de A Canção de Lisboa
author Barreira, Hugo
author_facet Barreira, Hugo
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Barreira, Hugo
dc.subject.por.fl_str_mv Artes do espectáculo
Performing arts
topic Artes do espectáculo
Performing arts
description This article aims to propose a new understanding of the film A Canção de Lisboa (1933) by Cottinelli Telmo based on the analysis of the role of music and sound in the film. The study of the film was grounded on a documentary survey and a set of views of a digital copy of agreement and which resulted in some descriptive instruments. Considering that this is the first sound film entirely produced in Portugal, the analysis of the 1933 film will be preceded by a first part, a contextualization, which presents some of the possibilities explored in the transition from mute to sound in a national context.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018
2018-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10216/117670
url https://hdl.handle.net/10216/117670
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv 2357-8807
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799135571675709441