Epentheses in oral and written productions of consonant clusters in the 1st cycle of basic education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Rita Nazaré Santos
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln1ano2016a32
Resumo: Given the complex nature of Branching Onsets and heterosyllabic consonant clusters, children often resort to repair strategies, which arise from the phonological and orthographic development stage in which they are in. In this paper, we discuss vowel epenthesis strategy. Hence, we examine oral and written productions from 56 European Portuguese monolingual children attending the 1st and 4th grades of two elementary schools in Portugal. Data from this study suggest that there are some wide differences: (i) between the acquisition of branching Onsets and other consonantal clusters, (ii) between oral and writing.
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spelling Epentheses in oral and written productions of consonant clusters in the 1st cycle of basic educationEpênteses nas produções orais e escritas de grupos consonânticos no 1º ciclo do ensino básicoAquisição da linguagemcomplexidade silábicaepêntesedesenvolvimento fonológicodesenvolvimento ortográficoLanguage acquisitionsyllabic complexityepenthesisphonological developmentorthographic knowledge developmentGiven the complex nature of Branching Onsets and heterosyllabic consonant clusters, children often resort to repair strategies, which arise from the phonological and orthographic development stage in which they are in. In this paper, we discuss vowel epenthesis strategy. Hence, we examine oral and written productions from 56 European Portuguese monolingual children attending the 1st and 4th grades of two elementary schools in Portugal. Data from this study suggest that there are some wide differences: (i) between the acquisition of branching Onsets and other consonantal clusters, (ii) between oral and writing.Dada a natureza complexa dos ataques ramificados e dos encontros consonantais heterossilábicos, as crianças recorrem frequentemente a estratégias de reparação, que decorrem do estádio de desenvolvimento fonológico e ortográfico em que se encontram. Neste trabalho, abordamos a estratégia de epêntese das vogais. Para o efeito, analisamos as produções orais e escritas de 56 crianças monolingues do português europeu que frequentam o 1º e o 4º ano de duas escolas básicas em Portugal. Os dados deste estudo sugerem a existência de grandes diferenças: (i) entre a aquisição de ataques ramificados e de outros encontros consonantais, (ii) entre a oralidade e a escrita.Associação Portuguesa de Linguística2016-10-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln1ano2016a32https://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln1ano2016a32Revista da Associação Portuguesa de Linguística; No. 1 (2016): Journal of the Portuguese Linguistics Association; 761-778Revista da Associação Portuguesa de Linguística; N.º 1 (2016): Revista da Associação Portuguesa de Linguística; 761-7782183-907710.26334/2183-9077/rapln1ano2016tdreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://ojs.apl.pt/index.php/rapl/article/view/225https://ojs.apl.pt/index.php/rapl/article/view/225/186Rita Nazaré Santosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-12-02T10:18:18Zoai:ojs3.ojs.apl.pt:article/225Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:36:05.130365Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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Epênteses nas produções orais e escritas de grupos consonânticos no 1º ciclo do ensino básico
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