'Waiting as Such': The Politics of Tarrying

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Davis, Glyn
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.14591/aniki.v4n2.322
Resumo: This essay explores the subject of waiting in relation to cinema. It looks in particular at films that engage at length with waiting through extended duration, focusing on one 'black box' example (Lav Diaz's Death in the Land of Encantos) and one 'white cube' example (Wang Bing's Crude Oil). The essay outlines various ways in which waiting has been theorised, and interrogates how these can be related to cinema. In addition to exploring the ways in which waiting works in relation to the moving image in cinemas and galleries, the essay explores the politics of waiting. Even those films which concentrate on the oppressive political uses of waiting, it is concluded, may offer glimpses of ways in which waiting could be harnessed positively.
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spelling 'Waiting as Such': The Politics of Tarrying‘Esperar enquanto tal’: A política de tardarWaitingLav DiazWang BingSlow cinemaExperimental filmEsperarLav DiazWang BingSlow cinemaCinema experimentalThis essay explores the subject of waiting in relation to cinema. It looks in particular at films that engage at length with waiting through extended duration, focusing on one 'black box' example (Lav Diaz's Death in the Land of Encantos) and one 'white cube' example (Wang Bing's Crude Oil). The essay outlines various ways in which waiting has been theorised, and interrogates how these can be related to cinema. In addition to exploring the ways in which waiting works in relation to the moving image in cinemas and galleries, the essay explores the politics of waiting. Even those films which concentrate on the oppressive political uses of waiting, it is concluded, may offer glimpses of ways in which waiting could be harnessed positively.Este ensaio explora o tema da espera em relação com o cinema. Analisa, em particular, filmes que abordam a questão da espera através da longa duração, focando-se num exemplo de “caixa negra” (Death in the Land of Encantos, de Lav Diaz) e noutro exemplo de “cubo branco” (Crude Oil, de Wang Bing). O ensaio resume várias maneiras através das quais a espera tem sido teorizada e interroga como podem ser relacionadas com o cinema. Para além de explorar as maneiras através das quais a espera funciona em relação com a imagem em movimento em salas de cinema e galerias, o ensaio explora a política de esperar. Mesmo aqueles filmes que se concentram nos usos políticos opressivos da espera, conclui-se, podem oferecer relances de maneiras em que a espera pode ser usada positivamente.AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento2017-04-24info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.14591/aniki.v4n2.322https://doi.org/10.14591/aniki.v4n2.322Aniki: Portuguese Journal of the Moving Image; Vol 4 No 2 (2017): Long duration; 392-410Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento; v. 4 n. 2 (2017): A longa duração; 392-4102183-1750reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPenghttp://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/322http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/322/pdfDavis, Glyninfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-26T02:03:05Zoai:aim.org.pt/ojs/:article/322Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:57:14.882746Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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