Eventos Corporativos e sua Importância Estratégica para as Empresas. Estudo de Casos Múltiplos: Pfizer, L’Oréal e Nextel
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v2i17/18.13003 |
Resumo: | Events involve host and guest at special moments, providing unique experiences, which are impossible to reproduce in any environment or situation. At corporations, this bond is intended to achieve or maintain a positive and profitable participant’s attitude toward the company, creating competitive advantage and maximizing the return on investment. As part of tourism and hospitality sector, events need to be adapted to the changing environment. Its managementhas two aspects: the determination of its needs and then its implementation, including its several stages, with different areas of responsibility for hiring vendors and its fulfilment. This paper presents a comparative case study of three companies, seeking to identify the expected achievement of corporate events and the responsible areas involved. It also aims at exploring how the existing literature is adopted in the practical aspects of events, contributing to the design of new directions for the tourism sector. |
id |
RCAP_62954ae993aea4e0f3cfebd2cea42eda |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/13003 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Eventos Corporativos e sua Importância Estratégica para as Empresas. Estudo de Casos Múltiplos: Pfizer, L’Oréal e NextelEvents involve host and guest at special moments, providing unique experiences, which are impossible to reproduce in any environment or situation. At corporations, this bond is intended to achieve or maintain a positive and profitable participant’s attitude toward the company, creating competitive advantage and maximizing the return on investment. As part of tourism and hospitality sector, events need to be adapted to the changing environment. Its managementhas two aspects: the determination of its needs and then its implementation, including its several stages, with different areas of responsibility for hiring vendors and its fulfilment. This paper presents a comparative case study of three companies, seeking to identify the expected achievement of corporate events and the responsible areas involved. It also aims at exploring how the existing literature is adopted in the practical aspects of events, contributing to the design of new directions for the tourism sector. Eventos envolvem anfitrião e convidado em momentos especiais, proporcionando experiências únicas, impossíveis de serem reproduzidas em qualquer outro ambiente ou situação. Nas organizações, esse vínculo se destina a alcançar ou manter uma relação positiva e atitude lucrativa do participante em relação à empresa, criando vantagem competitiva e maximizando o retorno sobre o investimento. Como integrantes do setor do turismo e da hospitalidade, os eventos acompanham a necessidade de adequação às mudanças do ambiente. Sua gestão apresenta dois aspectos: a determinação de sua necessidade e posteriormente sua realização, compreendendo suas diferentes etapas, de responsabilidade de áreas distintas para contratação de fornecedores e realização. Este trabalho traz um estudo de caso comparativo entre três empresas, procurando identificar o resultado esperado com a realização dos eventos corporativos e a respectiva responsabilidade das áreas envolvidas. Além disso, pretende explorar como a literatura existente é adotada nos aspectos práticos dos eventos, contribuindo para o traçado de novos rumos para o setor do turismo. Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2012-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v2i17/18.13003oai:proa.ua.pt:article/13003Journal of Tourism & Development; Vol 2 No 17/18 (2012); 771-783Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 2 n.º 17/18 (2012); 771-7832182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13003https://doi.org/10.34624/rtd.v2i17/18.13003https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13003/8635https://creativecommons.org/license/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessDorneles, Ormene Carvalho CoutinhoWada, Elizabeth Kyoko2022-09-26T10:57:13Zoai:proa.ua.pt:article/13003Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:52.925464Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Eventos Corporativos e sua Importância Estratégica para as Empresas. Estudo de Casos Múltiplos: Pfizer, L’Oréal e Nextel |
title |
Eventos Corporativos e sua Importância Estratégica para as Empresas. Estudo de Casos Múltiplos: Pfizer, L’Oréal e Nextel |
spellingShingle |
Eventos Corporativos e sua Importância Estratégica para as Empresas. Estudo de Casos Múltiplos: Pfizer, L’Oréal e Nextel Dorneles, Ormene Carvalho Coutinho |
title_short |
Eventos Corporativos e sua Importância Estratégica para as Empresas. Estudo de Casos Múltiplos: Pfizer, L’Oréal e Nextel |
title_full |
Eventos Corporativos e sua Importância Estratégica para as Empresas. Estudo de Casos Múltiplos: Pfizer, L’Oréal e Nextel |
title_fullStr |
Eventos Corporativos e sua Importância Estratégica para as Empresas. Estudo de Casos Múltiplos: Pfizer, L’Oréal e Nextel |
title_full_unstemmed |
Eventos Corporativos e sua Importância Estratégica para as Empresas. Estudo de Casos Múltiplos: Pfizer, L’Oréal e Nextel |
title_sort |
Eventos Corporativos e sua Importância Estratégica para as Empresas. Estudo de Casos Múltiplos: Pfizer, L’Oréal e Nextel |
author |
Dorneles, Ormene Carvalho Coutinho |
author_facet |
Dorneles, Ormene Carvalho Coutinho Wada, Elizabeth Kyoko |
author_role |
author |
author2 |
Wada, Elizabeth Kyoko |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Dorneles, Ormene Carvalho Coutinho Wada, Elizabeth Kyoko |
description |
Events involve host and guest at special moments, providing unique experiences, which are impossible to reproduce in any environment or situation. At corporations, this bond is intended to achieve or maintain a positive and profitable participant’s attitude toward the company, creating competitive advantage and maximizing the return on investment. As part of tourism and hospitality sector, events need to be adapted to the changing environment. Its managementhas two aspects: the determination of its needs and then its implementation, including its several stages, with different areas of responsibility for hiring vendors and its fulfilment. This paper presents a comparative case study of three companies, seeking to identify the expected achievement of corporate events and the responsible areas involved. It also aims at exploring how the existing literature is adopted in the practical aspects of events, contributing to the design of new directions for the tourism sector. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/rtd.v2i17/18.13003 oai:proa.ua.pt:article/13003 |
url |
https://doi.org/10.34624/rtd.v2i17/18.13003 |
identifier_str_mv |
oai:proa.ua.pt:article/13003 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13003 https://doi.org/10.34624/rtd.v2i17/18.13003 https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/13003/8635 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/license/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/license/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal of Tourism & Development; Vol 2 No 17/18 (2012); 771-783 Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 2 n.º 17/18 (2012); 771-783 2182-1453 1645-9261 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130520703991808 |