Do encontro previsível à cena revigorada – a entrevista no documentário contemporâneo (parte 2)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://ojs.labcom-ifp.ubi.pt/doc/article/view/372 |
Resumo: | Inspired by the examples of some films that adopt the “dispositif” as a creative strategy, or that expose the off-camera as a place of negotiations and asymmetries, I suggest, in the second part of this research new possibilities of understanding the interview and others politics of the encounter on the scene. Keywords: documentary; interview; off-camera; “dispositif”. |
id |
RCAP_631368c4114f017e6901da26f6044a65 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.labcom-ifp.ubi.pt:article/372 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Do encontro previsível à cena revigorada – a entrevista no documentário contemporâneo (parte 2)Inspired by the examples of some films that adopt the “dispositif” as a creative strategy, or that expose the off-camera as a place of negotiations and asymmetries, I suggest, in the second part of this research new possibilities of understanding the interview and others politics of the encounter on the scene. Keywords: documentary; interview; off-camera; “dispositif”.Partiendo del ejemplo de algunas películas que recurren al empleo de dispositivos como estrategia creativa o que exponen el antecampo como un lugar de negociaciones y de asimetrías, sugerimos, en la segunda parte de este estudio, nuevas posibilidades de entendimiento de la entrevista y una otra política de los encuentros en escena. Palabras clave: documental, entrevista, antecampo, dispositivo.À partir de l’exemple de certains films qui utilisent des dispositifs comme stratégie de création, ou qui exposent le contrechamp comme lieu de négociations et d’asymétries, nous proposons, dans la deuxième partie de cette étude, de nouvelles possibilités de compréhension de l’interview dans le cinéma et une autre politique des rencontres sur la scène. Mots-clés : documentaire, entretien, contrechamp, dispositif.Partindo do exemplo de alguns filmes que recorrem ao emprego de dispositivos como estratégia criativa, ou que expõem o antecampo como um lugar de negociações e de assimetrias, sugerimos, na segunda parte deste estudo, novas possibilidades de entendimento da entrevista e uma outra política dos encontros em cena. Palavras-chave: documentário; entrevista; antecampo; dispositivo.DOC On-lineDOC On-lineDOC On-lineDOC On-line2018-03-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://ojs.labcom-ifp.ubi.pt/doc/article/view/372DOC On-line; No. 23: DOCUMENTÁRIO NO FEMININO | Documental Feminista | Feminist Documentary | Documentaire FéministeDOC On-line; Núm. 23: DOCUMENTÁRIO NO FEMININO | Documental Feminista | Feminist Documentary | Documentaire FéministeDOC On-line; No 23: DOCUMENTÁRIO NO FEMININO | Documental Feminista | Feminist Documentary | Documentaire FéministeDOC On-line; N.º 23: DOCUMENTÁRIO NO FEMININO | Documental Feminista | Feminist Documentary | Documentaire Féministe1646-477Xreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://ojs.labcom-ifp.ubi.pt/doc/article/view/372https://ojs.labcom-ifp.ubi.pt/doc/article/view/372/205Direitos de Autor (c) 2018 DOC On-lineinfo:eu-repo/semantics/openAccessRodrigues, Laécio Ricardo de Aquino2024-03-02T05:26:33Zoai:ojs.labcom-ifp.ubi.pt:article/372Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:11:58.398680Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Do encontro previsível à cena revigorada – a entrevista no documentário contemporâneo (parte 2) |
title |
Do encontro previsível à cena revigorada – a entrevista no documentário contemporâneo (parte 2) |
spellingShingle |
Do encontro previsível à cena revigorada – a entrevista no documentário contemporâneo (parte 2) Rodrigues, Laécio Ricardo de Aquino |
title_short |
Do encontro previsível à cena revigorada – a entrevista no documentário contemporâneo (parte 2) |
title_full |
Do encontro previsível à cena revigorada – a entrevista no documentário contemporâneo (parte 2) |
title_fullStr |
Do encontro previsível à cena revigorada – a entrevista no documentário contemporâneo (parte 2) |
title_full_unstemmed |
Do encontro previsível à cena revigorada – a entrevista no documentário contemporâneo (parte 2) |
title_sort |
Do encontro previsível à cena revigorada – a entrevista no documentário contemporâneo (parte 2) |
author |
Rodrigues, Laécio Ricardo de Aquino |
author_facet |
Rodrigues, Laécio Ricardo de Aquino |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Rodrigues, Laécio Ricardo de Aquino |
description |
Inspired by the examples of some films that adopt the “dispositif” as a creative strategy, or that expose the off-camera as a place of negotiations and asymmetries, I suggest, in the second part of this research new possibilities of understanding the interview and others politics of the encounter on the scene. Keywords: documentary; interview; off-camera; “dispositif”. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-03-30 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.labcom-ifp.ubi.pt/doc/article/view/372 |
url |
https://ojs.labcom-ifp.ubi.pt/doc/article/view/372 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.labcom-ifp.ubi.pt/doc/article/view/372 https://ojs.labcom-ifp.ubi.pt/doc/article/view/372/205 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2018 DOC On-line info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2018 DOC On-line |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
DOC On-line DOC On-line DOC On-line DOC On-line |
publisher.none.fl_str_mv |
DOC On-line DOC On-line DOC On-line DOC On-line |
dc.source.none.fl_str_mv |
DOC On-line; No. 23: DOCUMENTÁRIO NO FEMININO | Documental Feminista | Feminist Documentary | Documentaire Féministe DOC On-line; Núm. 23: DOCUMENTÁRIO NO FEMININO | Documental Feminista | Feminist Documentary | Documentaire Féministe DOC On-line; No 23: DOCUMENTÁRIO NO FEMININO | Documental Feminista | Feminist Documentary | Documentaire Féministe DOC On-line; N.º 23: DOCUMENTÁRIO NO FEMININO | Documental Feminista | Feminist Documentary | Documentaire Féministe 1646-477X reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137769402925056 |