Critical areas within Dicionário Terminológico
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.21814/diacritica.328 |
Resumo: | In this article, we propose a critical reflection on certain terms included in Dicionário terminológico which are often employed in the everyday life of teachers of basic and secondary education. We discuss mainly the classification of the relatives cujo(a), cujos(as), onde e quanto(a), quantos(as) as determinants, adverb and quantifiers, respectively. The term null subject, the adverbial, adjective and substantive subordination and the term numeral adjective are also discussed. |
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Critical areas within Dicionário TerminológicoPontos Críticos do Dicionário TerminológicoTermDeterminantPronounNull subjectSubordinationNumeralTermoDeterminantePronomeSujeito nuloSubordinaçãoNumeralIn this article, we propose a critical reflection on certain terms included in Dicionário terminológico which are often employed in the everyday life of teachers of basic and secondary education. We discuss mainly the classification of the relatives cujo(a), cujos(as), onde e quanto(a), quantos(as) as determinants, adverb and quantifiers, respectively. The term null subject, the adverbial, adjective and substantive subordination and the term numeral adjective are also discussed.Neste artigo, propõe-se uma reflexão crítica sobre determinados termos constantes no Dicionário terminológico que são, no dia a dia, ensinados aos discentes dos ensinos básico e secundário. Concretamente, questiona-se a classificação dos relativos cujo(a), cujos(as), onde e quanto(a), quantos(as) como determinantes, advérbio e quantificadores, respetivamente. O termo sujeito nulo, a subordinação adverbial, adjetiva e substantiva e ainda o termo adjetivo numeral são também, aqui, matéria de análise crítica.CEHUM2019-12-16info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.21814/diacritica.328https://doi.org/10.21814/diacritica.328Diacrítica; Vol. 33 N.º 2 (2019): Linguística Experimental e Variedades do Português; 335-357Diacrítica; Vol. 33 No. 2 (2019): Experimental Linguistics and Portuguese Language Varieties; 335-3572183-91740870-896710.21814/diacritica.33.2reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/5068https://revistas.uminho.pt/index.php/diacritica/article/view/5068/5541Direitos de Autor (c) 2023 Conceição V. Lopesinfo:eu-repo/semantics/openAccessLopes, Conceição V.2023-07-28T07:47:59Zoai:journals.uminho.pt:article/5068Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:34:41.849043Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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In this article, we propose a critical reflection on certain terms included in Dicionário terminológico which are often employed in the everyday life of teachers of basic and secondary education. We discuss mainly the classification of the relatives cujo(a), cujos(as), onde e quanto(a), quantos(as) as determinants, adverb and quantifiers, respectively. The term null subject, the adverbial, adjective and substantive subordination and the term numeral adjective are also discussed. |
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