The role of emotional intelligence in consumer responses to advertising
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://journals.openedition.org/cp/7952 |
Resumo: | Individual differences can lead to changes in the responses given towards an advertising appeal. This is an exploratory study that analyses the influence of emotional intelligence, need for cognition and need for emotion in the consumers’ response to advertising. The results confirm the importance of considering emotional intelligence as an important factor to predict the global opinion towards the ad, the attitude towards the ad and the emotional responses to advertising. The influence of need for cognition and need for emotion in the emotional responses to advertising is also discussed. |
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The role of emotional intelligence in consumer responses to advertisingemotional intelligenceneed for cognitionneed for emotionconsumer responses to advertisinginteligência emocionalnecessidade de cogniçãonecessidade de emoçãoresposta dos consumidores à publicidadeIndividual differences can lead to changes in the responses given towards an advertising appeal. This is an exploratory study that analyses the influence of emotional intelligence, need for cognition and need for emotion in the consumers’ response to advertising. The results confirm the importance of considering emotional intelligence as an important factor to predict the global opinion towards the ad, the attitude towards the ad and the emotional responses to advertising. The influence of need for cognition and need for emotion in the emotional responses to advertising is also discussed.As diferenças existentes entre consumidores podem originar reacções distintas face à publicidade. A presente investigação é um estudo exploratório que pretende analisar a influência da inteligência emocional, da necessidade de cognição e da necessidade de emoção nas respostas à publicidade dadas pelos consumidores. Os resultados obtidos confirmam a importância de considerar a inteligência emocional como um factor relevante para prever a opinião global e a atitude desenvolvida relativamente ao anúncio, bem como as respostas emocionais do consumidor quando confrontado com o anúncio. É ainda discutida a influência da necessidade de cognição e da necessidade de emoção nas reacções emocionais perante a publicidade.Escola Superior de Comunicação SocialComunicação pública2020-12-03info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttp://journals.openedition.org/cp/7952oai:revues.org:cp/7952engurn:doi:10.4000/cp.7952http://journals.openedition.org/cp/7952Antunes, Ana CristinaPereira, Francisco Costainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-11-24T11:07:26Zoai:revues.org:cp/7952Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:14:20.014089Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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