Public education policies: equity and educational success
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.7458/SPP2013732812 |
Resumo: | The article analyzes the evolution of the concept of equity and its implications onthe education public policies agenda. It analyzes also the relationship of equity ineducation with school results namely two indicators of school access and achievement.In this context we study the evolution of those in the Portuguese schoolsystem, over the past 50 years, and concluded by the progression of equity conditions,expressed in the continued improvement of the two indicators, albeit moreconsistent in school access than in school achievement. |
id |
RCAP_65a466869ad74a64222f26ea024b3796 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/2812 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Public education policies: equity and educational successPolíticas públicas de educação: equidade e sucesso escolarArtigosThe article analyzes the evolution of the concept of equity and its implications onthe education public policies agenda. It analyzes also the relationship of equity ineducation with school results namely two indicators of school access and achievement.In this context we study the evolution of those in the Portuguese schoolsystem, over the past 50 years, and concluded by the progression of equity conditions,expressed in the continued improvement of the two indicators, albeit moreconsistent in school access than in school achievement.Oartigo analisa a evolução do conceito de equidade e as suas implicações na agendae definição das políticas públicas de educação. Analisa-se também a relação daequidade em educação com os resultados escolares, salientando designadamentedois indicadores de acesso e de sucesso. Neste quadro, estuda-se a respetiva evoluçãono sistema escolar português, nos últimos 50 anos, concluindo pela progressãodas condições de equidade, expressa na melhoria continuada dos dois indicadores, ainda que de forma mais constante na dimensão do acesso do que na do sucesso escolar.Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL)2013-08-05info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.7458/SPP2013732812eng2182-79070873-6529Lemos, Valterinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-28T12:16:24Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/2812Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:46:26.767893Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Public education policies: equity and educational success Políticas públicas de educação: equidade e sucesso escolar |
title |
Public education policies: equity and educational success |
spellingShingle |
Public education policies: equity and educational success Lemos, Valter Artigos |
title_short |
Public education policies: equity and educational success |
title_full |
Public education policies: equity and educational success |
title_fullStr |
Public education policies: equity and educational success |
title_full_unstemmed |
Public education policies: equity and educational success |
title_sort |
Public education policies: equity and educational success |
author |
Lemos, Valter |
author_facet |
Lemos, Valter |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lemos, Valter |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Artigos |
topic |
Artigos |
description |
The article analyzes the evolution of the concept of equity and its implications onthe education public policies agenda. It analyzes also the relationship of equity ineducation with school results namely two indicators of school access and achievement.In this context we study the evolution of those in the Portuguese schoolsystem, over the past 50 years, and concluded by the progression of equity conditions,expressed in the continued improvement of the two indicators, albeit moreconsistent in school access than in school achievement. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-08-05 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.7458/SPP2013732812 |
url |
https://doi.org/10.7458/SPP2013732812 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
2182-7907 0873-6529 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL) |
publisher.none.fl_str_mv |
Mundos Sociais, CIES-IUL, Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL) |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131547901624320 |