Benefits and risks of becoming a B corporation
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/38394 |
Resumo: | While extensive research has investigated drivers for engaging in corporate social responsibility, and being certified accordingly, few studies have disentangled the impacts of such certifications on companies. This study aims to address this gap. Through a qualitative, multiple case study I discovered that certified companies perceive both benefits and risks associated with the certifications, which vary depending on the level of integration of the certification in their accountability and strategizing. The more the certification is integrated, the more companies can benefit from it in terms of learning and stakeholder relationship. However, higher levels of integration also come with higher perceived reputational threats. Based on this empirical evidence I develop a taxonomy of benefits and risks associated with the adoption of socially responsible certifications. It contributes to research on corporate social responsibility and the adoption of certifications, while also providing some managerial implications for companies willing to engage in corporate social responsibility and acquire the B corporation certification. |
id |
RCAP_66b827761a1bdd125d9240ce0f7c995f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ucp.pt:10400.14/38394 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Benefits and risks of becoming a B corporationCorporate Social ResponsibilityCertificationB corporationIntegrationMarket performanceProfitabilityValue creationTransparencyReputationResponsabilidade Social EmpresarialCertificaçãoCorporação BIntegraçãoDesempenho do mercadoRentabilidadeCriação de valorTransparênciaReputaçãoDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoWhile extensive research has investigated drivers for engaging in corporate social responsibility, and being certified accordingly, few studies have disentangled the impacts of such certifications on companies. This study aims to address this gap. Through a qualitative, multiple case study I discovered that certified companies perceive both benefits and risks associated with the certifications, which vary depending on the level of integration of the certification in their accountability and strategizing. The more the certification is integrated, the more companies can benefit from it in terms of learning and stakeholder relationship. However, higher levels of integration also come with higher perceived reputational threats. Based on this empirical evidence I develop a taxonomy of benefits and risks associated with the adoption of socially responsible certifications. It contributes to research on corporate social responsibility and the adoption of certifications, while also providing some managerial implications for companies willing to engage in corporate social responsibility and acquire the B corporation certification.Embora existam investigações extensivas sobre os fatores que levam ao envolvimento das empresas na responsabilidade social, sendo estas certificadas em conformidade, poucos estudos têm desenredado os impactos de tais certificações nas empresas. Este estudo visa demonstrar os impactos acima referidos. Através de um estudo de caso qualitativo e múltiplo descobri que as empresas certificadas reconhecem os benefícios tal como os riscos associados às certificações, que variam dependendo do nível de integração da certificação na sua responsabilização e estratégia. Quanto mais integrada a certificação estiver, mais empresas podem beneficiar desta em termos de aprendizagem e relação com as partes interessadas. No entanto, níveis mais elevados de integração também vêm com um risco elevado de ameaça à reputação. Com base nesta evidência empírica, desenvolvo uma taxonomia de benefícios e riscos associados à adoção de certificações socialmente responsáveis. Este estudo contribui para a investigação sobre responsabilidade social empresarial e a adoção de certificações. Ao mesmo tempo fornece algumas implicações de gestão para as empresas dispostas a envolver-se na responsabilidade social empresarial e a adquirir a certificação de empresa B.Ramus, TommasoVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaBartmer, Amelie Maria Monica2022-07-27T09:00:42Z2022-02-0420222022-02-04T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/38394TID:202965422enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:43:52Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/38394Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:31:21.046499Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Benefits and risks of becoming a B corporation |
title |
Benefits and risks of becoming a B corporation |
spellingShingle |
Benefits and risks of becoming a B corporation Bartmer, Amelie Maria Monica Corporate Social Responsibility Certification B corporation Integration Market performance Profitability Value creation Transparency Reputation Responsabilidade Social Empresarial Certificação Corporação B Integração Desempenho do mercado Rentabilidade Criação de valor Transparência Reputação Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
title_short |
Benefits and risks of becoming a B corporation |
title_full |
Benefits and risks of becoming a B corporation |
title_fullStr |
Benefits and risks of becoming a B corporation |
title_full_unstemmed |
Benefits and risks of becoming a B corporation |
title_sort |
Benefits and risks of becoming a B corporation |
author |
Bartmer, Amelie Maria Monica |
author_facet |
Bartmer, Amelie Maria Monica |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Ramus, Tommaso Veritati - Repositório Institucional da Universidade Católica Portuguesa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Bartmer, Amelie Maria Monica |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Corporate Social Responsibility Certification B corporation Integration Market performance Profitability Value creation Transparency Reputation Responsabilidade Social Empresarial Certificação Corporação B Integração Desempenho do mercado Rentabilidade Criação de valor Transparência Reputação Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
topic |
Corporate Social Responsibility Certification B corporation Integration Market performance Profitability Value creation Transparency Reputation Responsabilidade Social Empresarial Certificação Corporação B Integração Desempenho do mercado Rentabilidade Criação de valor Transparência Reputação Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestão |
description |
While extensive research has investigated drivers for engaging in corporate social responsibility, and being certified accordingly, few studies have disentangled the impacts of such certifications on companies. This study aims to address this gap. Through a qualitative, multiple case study I discovered that certified companies perceive both benefits and risks associated with the certifications, which vary depending on the level of integration of the certification in their accountability and strategizing. The more the certification is integrated, the more companies can benefit from it in terms of learning and stakeholder relationship. However, higher levels of integration also come with higher perceived reputational threats. Based on this empirical evidence I develop a taxonomy of benefits and risks associated with the adoption of socially responsible certifications. It contributes to research on corporate social responsibility and the adoption of certifications, while also providing some managerial implications for companies willing to engage in corporate social responsibility and acquire the B corporation certification. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-27T09:00:42Z 2022-02-04 2022 2022-02-04T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.14/38394 TID:202965422 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.14/38394 |
identifier_str_mv |
TID:202965422 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799132036349296640 |