Agências de viagens do futuro: um arquétipo para Portugal

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Salvado, Josefina
Data de Publicação: 2010
Outros Autores: Costa, Carlos
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/rtd.v2i13/14.12419
Resumo: The tourism distribution recognizes in the digital economy drivers an incentive to productivity and rendibility, leading to sustainable competitive advantages. The great power of the Internet and deregulation came to transform the business concepts, the process organization and over all the business chain management of travel agencies. This framing makes possible the geneses of a new archetype of travel agencies, that we will assign “Future Travel Agencies”. It is dominated by resilientes virtual organizations models and by interactive and innovators Travel Recommender Systems. The objective was to evaluate Tics level used in work processes and be acquainted with sites sophistication and interactivity degree of the available services in front-office, in order to classify them, as future travels agencies.
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spelling Agências de viagens do futuro: um arquétipo para PortugalThe tourism distribution recognizes in the digital economy drivers an incentive to productivity and rendibility, leading to sustainable competitive advantages. The great power of the Internet and deregulation came to transform the business concepts, the process organization and over all the business chain management of travel agencies. This framing makes possible the geneses of a new archetype of travel agencies, that we will assign “Future Travel Agencies”. It is dominated by resilientes virtual organizations models and by interactive and innovators Travel Recommender Systems. The objective was to evaluate Tics level used in work processes and be acquainted with sites sophistication and interactivity degree of the available services in front-office, in order to classify them, as future travels agencies.A distribuição turística reconhece nos drivers da economia digital um efeito incentivador da produtividade e da rendibilidade, conduzindo a vantagens competitivas sustentáveis. O grande poder da Internet e a desregulamentação de alguns sectores económicos, veio revolucionar os conceitos de negócio, os processos organizacionais e sobretudo a gestão das cadeias de valor e de oferta das agências de viagens. Este enquadramento facilitou a génese de um arquétipo de agências de viagens, que designaremos por “Agências de Viagens do Futuro”, dominado por modelos organizacionais virtuais resilientes e por inovadores Travel Recommender Systems. O objectivo desta investigação, consistiu em avaliar o nível de utilização das TICs nas agências de viagens e conhecer o grau de sofisticação / interactividade dos serviços disponíveis no front-office e nos seus sites, de modo à sua classificação como agências de viagens do futuro.Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2010-01-01T00:00:00Zjournal articlejournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v2i13/14.12419oai:proa.ua.pt:article/12419Journal of Tourism & Development; Vol 2 No 13/14 (2010); 883-894Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 2 n.º 13/14 (2010); 883-8942182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/12419https://doi.org/10.34624/rtd.v2i13/14.12419https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/12419/8197https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessSalvado, JosefinaCosta, Carlos2022-09-26T10:57:01Zoai:proa.ua.pt:article/12419Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:43.723697Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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