Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Candeias, A.
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Calisto, I., Cristovão, A., Verdasca, J., Vilia, P.
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10174/23013
https://doi.org/Candeias, A., Calisto, I., Cristovão, A., Verdasca, J., & Vilia, P. (2017). Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 0(10), 081-084. doi:http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757
https://doi.org/http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757
Resumo: Several predictive variables have been proposed to explain achievement on mathematics, allowing for the anticipation of complexity and the combination of multiple variables. Some studies indicate the multifactorial nature of mathematical performance, combining the cognitive and affective dimensions of the individual and the teaching and learning processes of mathematics. The main objective of this study is to evaluate the impact of cognitive, emotional and attitudinal variables on math performance. The results highlight the need to look at mathematics achievement in the 4th year of school using a multivariate approach.
id RCAP_6977485b8517bf44845b45173a09de03
oai_identifier_str oai:dspace.uevora.pt:10174/23013
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemáticaMathematics school performance1st cycle of basic educationCognitive variablesEmotional variablesSeveral predictive variables have been proposed to explain achievement on mathematics, allowing for the anticipation of complexity and the combination of multiple variables. Some studies indicate the multifactorial nature of mathematical performance, combining the cognitive and affective dimensions of the individual and the teaching and learning processes of mathematics. The main objective of this study is to evaluate the impact of cognitive, emotional and attitudinal variables on math performance. The results highlight the need to look at mathematics achievement in the 4th year of school using a multivariate approach.Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación2018-03-16T16:37:09Z2018-03-162017-12-30T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttp://hdl.handle.net/10174/23013https://doi.org/Candeias, A., Calisto, I., Cristovão, A., Verdasca, J., & Vilia, P. (2017). Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 0(10), 081-084. doi:http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757https://doi.org/http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757http://hdl.handle.net/10174/23013https://doi.org/http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757porCIEPaac@uevora.ptndndjcv@uevora.ptnd681Candeias, A.Calisto, I.Cristovão, A.Verdasca, J.Vilia, P.info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-01-03T19:14:45Zoai:dspace.uevora.pt:10174/23013Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:13:54.924651Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática
title Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática
spellingShingle Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática
Candeias, A.
Mathematics school performance
1st cycle of basic education
Cognitive variables
Emotional variables
title_short Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática
title_full Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática
title_fullStr Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática
title_full_unstemmed Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática
title_sort Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática
author Candeias, A.
author_facet Candeias, A.
Calisto, I.
Cristovão, A.
Verdasca, J.
Vilia, P.
author_role author
author2 Calisto, I.
Cristovão, A.
Verdasca, J.
Vilia, P.
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Candeias, A.
Calisto, I.
Cristovão, A.
Verdasca, J.
Vilia, P.
dc.subject.por.fl_str_mv Mathematics school performance
1st cycle of basic education
Cognitive variables
Emotional variables
topic Mathematics school performance
1st cycle of basic education
Cognitive variables
Emotional variables
description Several predictive variables have been proposed to explain achievement on mathematics, allowing for the anticipation of complexity and the combination of multiple variables. Some studies indicate the multifactorial nature of mathematical performance, combining the cognitive and affective dimensions of the individual and the teaching and learning processes of mathematics. The main objective of this study is to evaluate the impact of cognitive, emotional and attitudinal variables on math performance. The results highlight the need to look at mathematics achievement in the 4th year of school using a multivariate approach.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-30T00:00:00Z
2018-03-16T16:37:09Z
2018-03-16
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10174/23013
https://doi.org/Candeias, A., Calisto, I., Cristovão, A., Verdasca, J., & Vilia, P. (2017). Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 0(10), 081-084. doi:http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757
https://doi.org/http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757
http://hdl.handle.net/10174/23013
https://doi.org/http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757
url http://hdl.handle.net/10174/23013
https://doi.org/Candeias, A., Calisto, I., Cristovão, A., Verdasca, J., & Vilia, P. (2017). Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 0(10), 081-084. doi:http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757
https://doi.org/http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv CIEP
aac@uevora.pt
nd
nd
jcv@uevora.pt
nd
681
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación
publisher.none.fl_str_mv Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799136621185990656