Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10174/23013 https://doi.org/Candeias, A., Calisto, I., Cristovão, A., Verdasca, J., & Vilia, P. (2017). Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 0(10), 081-084. doi:http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757 https://doi.org/http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757 |
Resumo: | Several predictive variables have been proposed to explain achievement on mathematics, allowing for the anticipation of complexity and the combination of multiple variables. Some studies indicate the multifactorial nature of mathematical performance, combining the cognitive and affective dimensions of the individual and the teaching and learning processes of mathematics. The main objective of this study is to evaluate the impact of cognitive, emotional and attitudinal variables on math performance. The results highlight the need to look at mathematics achievement in the 4th year of school using a multivariate approach. |
id |
RCAP_6977485b8517bf44845b45173a09de03 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:dspace.uevora.pt:10174/23013 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemáticaMathematics school performance1st cycle of basic educationCognitive variablesEmotional variablesSeveral predictive variables have been proposed to explain achievement on mathematics, allowing for the anticipation of complexity and the combination of multiple variables. Some studies indicate the multifactorial nature of mathematical performance, combining the cognitive and affective dimensions of the individual and the teaching and learning processes of mathematics. The main objective of this study is to evaluate the impact of cognitive, emotional and attitudinal variables on math performance. The results highlight the need to look at mathematics achievement in the 4th year of school using a multivariate approach.Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación2018-03-16T16:37:09Z2018-03-162017-12-30T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttp://hdl.handle.net/10174/23013https://doi.org/Candeias, A., Calisto, I., Cristovão, A., Verdasca, J., & Vilia, P. (2017). Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 0(10), 081-084. doi:http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757https://doi.org/http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757http://hdl.handle.net/10174/23013https://doi.org/http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757porCIEPaac@uevora.ptndndjcv@uevora.ptnd681Candeias, A.Calisto, I.Cristovão, A.Verdasca, J.Vilia, P.info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-01-03T19:14:45Zoai:dspace.uevora.pt:10174/23013Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:13:54.924651Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática |
title |
Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática |
spellingShingle |
Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática Candeias, A. Mathematics school performance 1st cycle of basic education Cognitive variables Emotional variables |
title_short |
Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática |
title_full |
Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática |
title_fullStr |
Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática |
title_full_unstemmed |
Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática |
title_sort |
Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática |
author |
Candeias, A. |
author_facet |
Candeias, A. Calisto, I. Cristovão, A. Verdasca, J. Vilia, P. |
author_role |
author |
author2 |
Calisto, I. Cristovão, A. Verdasca, J. Vilia, P. |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Candeias, A. Calisto, I. Cristovão, A. Verdasca, J. Vilia, P. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Mathematics school performance 1st cycle of basic education Cognitive variables Emotional variables |
topic |
Mathematics school performance 1st cycle of basic education Cognitive variables Emotional variables |
description |
Several predictive variables have been proposed to explain achievement on mathematics, allowing for the anticipation of complexity and the combination of multiple variables. Some studies indicate the multifactorial nature of mathematical performance, combining the cognitive and affective dimensions of the individual and the teaching and learning processes of mathematics. The main objective of this study is to evaluate the impact of cognitive, emotional and attitudinal variables on math performance. The results highlight the need to look at mathematics achievement in the 4th year of school using a multivariate approach. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-30T00:00:00Z 2018-03-16T16:37:09Z 2018-03-16 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10174/23013 https://doi.org/Candeias, A., Calisto, I., Cristovão, A., Verdasca, J., & Vilia, P. (2017). Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 0(10), 081-084. doi:http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757 https://doi.org/http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757 http://hdl.handle.net/10174/23013 https://doi.org/http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757 |
url |
http://hdl.handle.net/10174/23013 https://doi.org/Candeias, A., Calisto, I., Cristovão, A., Verdasca, J., & Vilia, P. (2017). Efeitos de variáveis cognitivas, emocionais e atitudinais no rendimento a matemática. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación, 0(10), 081-084. doi:http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757 https://doi.org/http://dx.doi.org/10.17979/reipe.2017.0.10.2757 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
CIEP aac@uevora.pt nd nd jcv@uevora.pt nd 681 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación |
publisher.none.fl_str_mv |
Revista de Estudios e Investigación en Psicología y Educación |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799136621185990656 |