Camões em Adília Lopes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
DOI: | 10.34624/fb.v0i7.6655 |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/fb.v0i7.6655 |
Resumo: | Adília Lopes usually invites other poets to her poetry, and Camões is certainly one of the most often invited. The reshaping of Camões’s heritage as carried out by Adília Lopes is multilayered, ranging from coincidence to homage and contradiction. However, Adília Lopes always imposes her own voice, thereby updating themes already patent in Camões, such as the feminine and eroticism. |
id |
RCAP_6bd46dc369ef2c65a59e8db0171a023d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/6655 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Camões em Adília LopesAdília Lopes usually invites other poets to her poetry, and Camões is certainly one of the most often invited. The reshaping of Camões’s heritage as carried out by Adília Lopes is multilayered, ranging from coincidence to homage and contradiction. However, Adília Lopes always imposes her own voice, thereby updating themes already patent in Camões, such as the feminine and eroticism.É um traço da poética de Adília Lopes convidar para si outros poetas. Camões é um dos eleitos mais freqüentes de Adília, e o trabalho que a poeta contemporânea faz a partir de versos do poeta quinhentista é notável e multifacetado: ás vezes a relação é de encontro, outras de contradição, outras de homenagem.O que se coloca sempre nessas camonianas remissões é uma afirmação da voz pessoal adiliana e a atualização de temas já presentes em Camões, como o feminino e o erotismo.UA Editora - Universidade de Aveiro2009-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/fb.v0i7.6655https://doi.org/10.34624/fb.v0i7.6655Forma Breve; No 7 (2009): Homografias literatura e homoerotismo; 337-344Forma Breve; n.º 7 (2009): Homografias literatura e homoerotismo; 337-3442183-47091645-927Xreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/formabreve/article/view/6655https://proa.ua.pt/index.php/formabreve/article/view/6655/4876Maffei, Luisinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-11-23T18:46:49Zoai:proa.ua.pt:article/6655Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:02:57.431425Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Camões em Adília Lopes |
title |
Camões em Adília Lopes |
spellingShingle |
Camões em Adília Lopes Camões em Adília Lopes Maffei, Luis Maffei, Luis |
title_short |
Camões em Adília Lopes |
title_full |
Camões em Adília Lopes |
title_fullStr |
Camões em Adília Lopes Camões em Adília Lopes |
title_full_unstemmed |
Camões em Adília Lopes Camões em Adília Lopes |
title_sort |
Camões em Adília Lopes |
author |
Maffei, Luis |
author_facet |
Maffei, Luis Maffei, Luis |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Maffei, Luis |
description |
Adília Lopes usually invites other poets to her poetry, and Camões is certainly one of the most often invited. The reshaping of Camões’s heritage as carried out by Adília Lopes is multilayered, ranging from coincidence to homage and contradiction. However, Adília Lopes always imposes her own voice, thereby updating themes already patent in Camões, such as the feminine and eroticism. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-01-01 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/fb.v0i7.6655 https://doi.org/10.34624/fb.v0i7.6655 |
url |
https://doi.org/10.34624/fb.v0i7.6655 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/formabreve/article/view/6655 https://proa.ua.pt/index.php/formabreve/article/view/6655/4876 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UA Editora - Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
UA Editora - Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Forma Breve; No 7 (2009): Homografias literatura e homoerotismo; 337-344 Forma Breve; n.º 7 (2009): Homografias literatura e homoerotismo; 337-344 2183-4709 1645-927X reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1822183445349007360 |
dc.identifier.doi.none.fl_str_mv |
10.34624/fb.v0i7.6655 |