Publicação Tradicional vs. Autopublicação: uma abordagem ao mercado editorial português
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.22/22340 |
Resumo: | Although it is currently possible for anyone to publish a book, not everyone achieves the desired goal – recognition. Regardless of the path chosen by the author, the battle for publication, in Portugal, entails a long path, with the necessary help of marketing strategies to reach a certain sales range. In the present work, a systematic analysis of the literature focused on the publishing market and digital marketing was carried out in order to understand how books are published through traditional publishing, vanity publishing or independently. It was also intended to analyze the marketing strategies incorporated in the market and to evaluate the possibility of introducing new strategies. Thus, a qualitative methodology was designed with the purpose of collecting empirical data that could enhance the perceptions resulting from the literature review. The analysis of the interviews conducted with various participants in this area allowed the understanding of different dimensions of a market considered small, considered small, where the promotion work of said participants and the focus the focus on knowledge and involvement of the book community present on social media is essential for its growth. |
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Publicação Tradicional vs. Autopublicação: uma abordagem ao mercado editorial portuguêsMercado editorial portuguêsComunidade literáriaComunicação digitalMarketing digitalAutopublicaçãoPortuguese publishing marketBook communityDigital communicationDigital marketingSelfpublishingGestãoAlthough it is currently possible for anyone to publish a book, not everyone achieves the desired goal – recognition. Regardless of the path chosen by the author, the battle for publication, in Portugal, entails a long path, with the necessary help of marketing strategies to reach a certain sales range. In the present work, a systematic analysis of the literature focused on the publishing market and digital marketing was carried out in order to understand how books are published through traditional publishing, vanity publishing or independently. It was also intended to analyze the marketing strategies incorporated in the market and to evaluate the possibility of introducing new strategies. Thus, a qualitative methodology was designed with the purpose of collecting empirical data that could enhance the perceptions resulting from the literature review. The analysis of the interviews conducted with various participants in this area allowed the understanding of different dimensions of a market considered small, considered small, where the promotion work of said participants and the focus the focus on knowledge and involvement of the book community present on social media is essential for its growth.Apesar de, atualmente, ser possível qualquer pessoa publicar um livro, nem todos conseguem atingir o objetivo desejado – o reconhecimento. Independentemente do percurso escolhido pelo autor, a luta pela publicação, em Portugal, implica um longo caminho, sendo perpetuamente necessária a ajuda das estratégias de marketing para atingir um determinado alcance de vendas. No presente trabalho, foi levada a cabo uma análise sistemática da literatura focada no mercado editorial e no marketing digital com o intuito de compreender a forma como é feita a publicação de obras através de uma editora tradicional, de uma editora vanity ou de forma independente. Pretendeu-se, igualmente, analisar as estratégias de marketing inseridas no mercado e avaliar a possibilidade de inserção de novas estratégias. Deste modo, foi desenhada uma metodologia de base qualitativa com o intuito de recolher dados empíricos que permitissem enriquecer as perceções resultantes da revisão de literatura. A análise de entrevistas efetuadas a diversos intervenientes desta área possibilitou a compreensão de diferentes dimensões de um mercado considerado pequeno, onde o trabalho de divulgação dos ditos intervenientes e a aposta no conhecimento e no envolvimento da comunidade literária presente nas redes sociais é fundamental para o crescimento do mesmo.Fernandes, Joana Alexandra de Sousa e Castro TeixeiraRepositório Científico do Instituto Politécnico do PortoAmorim, Diana Sofia Ramos2023-02-16T10:59:32Z2022-11-162022-11-16T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.22/22340TID:203228928porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-03-13T13:18:59Zoai:recipp.ipp.pt:10400.22/22340Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:42:23.854579Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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