OS DESAFIOS DOS ESTUDANTES NA ADAPTAÇÃO A NOVOS COMPORTAMENTOS NO ENSINO SUPERIOR: Universidade 11 de Novembro. 2017/2018
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://riesa.mundis.pt/index.php/riesa/article/view/13 |
Resumo: | The challenge of adapting to new behaviors in higher education is revealed by a set of factors, which occurred in parallel with the lack of initial information about the components of the course; general objective: To analyze the challenges experienced by students in adapting to new behaviors in higher education. Based on the methodology: case study: exploratory, descriptive, with the application of the Likert scale questionnaire, the data were treated with the SPSS program with a result of 95% confidence level regarding the dimension on the factors or the causes that contribute to school success and the degree of influence seven dependency relations were appreciated, giventhe students' interest in the subjects that contribute to academic success as well as: the demands, skills and responsibilities required in adapting to new behaviors. In conclusion, adaptation to new behaviors is a situation that requires changes in behavior patterns. |
id |
RCAP_7641538290e8f2da266953ec6017b2b3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.riesa.mundis.pt:article/13 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
OS DESAFIOS DOS ESTUDANTES NA ADAPTAÇÃO A NOVOS COMPORTAMENTOS NO ENSINO SUPERIOR: Universidade 11 de Novembro. 2017/2018The challenges of students in adapting to new behavior in higher education: University November 11. 2017/2018challengesadaptationbehaviorhigher educationdesafioadaptaçãocomportamentoensino superiorThe challenge of adapting to new behaviors in higher education is revealed by a set of factors, which occurred in parallel with the lack of initial information about the components of the course; general objective: To analyze the challenges experienced by students in adapting to new behaviors in higher education. Based on the methodology: case study: exploratory, descriptive, with the application of the Likert scale questionnaire, the data were treated with the SPSS program with a result of 95% confidence level regarding the dimension on the factors or the causes that contribute to school success and the degree of influence seven dependency relations were appreciated, giventhe students' interest in the subjects that contribute to academic success as well as: the demands, skills and responsibilities required in adapting to new behaviors. In conclusion, adaptation to new behaviors is a situation that requires changes in behavior patterns.O desafio da adaptação a novos comportamentos, no ensino superior revela-se por um conjunto de fatores, ocorridos em paralelo com a falta de informação inicial sobre os componentes do curso; objetivo geral: Analisar os desafios vivenciados pelos estudantes na adaptação a novos comportamentos no ensino superior. Apoiando-se na metodologia: estudo de caso: exploratório, descritivo, com aplicação do questionário da escala de Likert, os dados foram tratados com o programa de SPSS tendo um resultado de nível de confiança de 95% com relação a dimensão sobre os fatores ou as causas que contribuem para o sucesso escolar e o grau de influência se apreciou sete relações de dependência, dado ao interesse dos estudantes nos assuntos que contribui para o sucesso académico assim como: as exigências, competências e responsabilidades exigidas na adaptação aos novos comportamentos. Concluindo-se que adaptação a novos comportamentos é uma situação que requer, mudanças nos padrões de comportamento.MUNDIS2020-09-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://riesa.mundis.pt/index.php/riesa/article/view/13RIESA | Revista Internacional de Educação, Saúde e Ambiente; Vol. 3 N.º 3 (2020): 8.ª Edição | RIESA; 1-152184-4569reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://riesa.mundis.pt/index.php/riesa/article/view/13https://riesa.mundis.pt/index.php/riesa/article/view/13/15Direitos de Autor (c) 2022 RIESA | Revista Internacional de Educação, Saúde e Ambienteinfo:eu-repo/semantics/openAccessNobre, Maria Augusta CésarRodrigues, Maely RamirezPemba, Josefina MassialaSantos, Ana Paula Sarmento dos2023-04-23T10:02:11Zoai:ojs2.riesa.mundis.pt:article/13Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:50:12.561658Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
OS DESAFIOS DOS ESTUDANTES NA ADAPTAÇÃO A NOVOS COMPORTAMENTOS NO ENSINO SUPERIOR: Universidade 11 de Novembro. 2017/2018 The challenges of students in adapting to new behavior in higher education: University November 11. 2017/2018 |
title |
OS DESAFIOS DOS ESTUDANTES NA ADAPTAÇÃO A NOVOS COMPORTAMENTOS NO ENSINO SUPERIOR: Universidade 11 de Novembro. 2017/2018 |
spellingShingle |
OS DESAFIOS DOS ESTUDANTES NA ADAPTAÇÃO A NOVOS COMPORTAMENTOS NO ENSINO SUPERIOR: Universidade 11 de Novembro. 2017/2018 Nobre, Maria Augusta César challenges adaptation behavior higher education desafio adaptação comportamento ensino superior |
title_short |
OS DESAFIOS DOS ESTUDANTES NA ADAPTAÇÃO A NOVOS COMPORTAMENTOS NO ENSINO SUPERIOR: Universidade 11 de Novembro. 2017/2018 |
title_full |
OS DESAFIOS DOS ESTUDANTES NA ADAPTAÇÃO A NOVOS COMPORTAMENTOS NO ENSINO SUPERIOR: Universidade 11 de Novembro. 2017/2018 |
title_fullStr |
OS DESAFIOS DOS ESTUDANTES NA ADAPTAÇÃO A NOVOS COMPORTAMENTOS NO ENSINO SUPERIOR: Universidade 11 de Novembro. 2017/2018 |
title_full_unstemmed |
OS DESAFIOS DOS ESTUDANTES NA ADAPTAÇÃO A NOVOS COMPORTAMENTOS NO ENSINO SUPERIOR: Universidade 11 de Novembro. 2017/2018 |
title_sort |
OS DESAFIOS DOS ESTUDANTES NA ADAPTAÇÃO A NOVOS COMPORTAMENTOS NO ENSINO SUPERIOR: Universidade 11 de Novembro. 2017/2018 |
author |
Nobre, Maria Augusta César |
author_facet |
Nobre, Maria Augusta César Rodrigues, Maely Ramirez Pemba, Josefina Massiala Santos, Ana Paula Sarmento dos |
author_role |
author |
author2 |
Rodrigues, Maely Ramirez Pemba, Josefina Massiala Santos, Ana Paula Sarmento dos |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nobre, Maria Augusta César Rodrigues, Maely Ramirez Pemba, Josefina Massiala Santos, Ana Paula Sarmento dos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
challenges adaptation behavior higher education desafio adaptação comportamento ensino superior |
topic |
challenges adaptation behavior higher education desafio adaptação comportamento ensino superior |
description |
The challenge of adapting to new behaviors in higher education is revealed by a set of factors, which occurred in parallel with the lack of initial information about the components of the course; general objective: To analyze the challenges experienced by students in adapting to new behaviors in higher education. Based on the methodology: case study: exploratory, descriptive, with the application of the Likert scale questionnaire, the data were treated with the SPSS program with a result of 95% confidence level regarding the dimension on the factors or the causes that contribute to school success and the degree of influence seven dependency relations were appreciated, giventhe students' interest in the subjects that contribute to academic success as well as: the demands, skills and responsibilities required in adapting to new behaviors. In conclusion, adaptation to new behaviors is a situation that requires changes in behavior patterns. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-09-30 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://riesa.mundis.pt/index.php/riesa/article/view/13 |
url |
https://riesa.mundis.pt/index.php/riesa/article/view/13 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://riesa.mundis.pt/index.php/riesa/article/view/13 https://riesa.mundis.pt/index.php/riesa/article/view/13/15 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 RIESA | Revista Internacional de Educação, Saúde e Ambiente info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 RIESA | Revista Internacional de Educação, Saúde e Ambiente |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
MUNDIS |
publisher.none.fl_str_mv |
MUNDIS |
dc.source.none.fl_str_mv |
RIESA | Revista Internacional de Educação, Saúde e Ambiente; Vol. 3 N.º 3 (2020): 8.ª Edição | RIESA; 1-15 2184-4569 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799131582041161728 |