Communicate with China. Adopted strategies by companies in the Aveiro region
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Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rual.v0i4.7907 |
Resumo: | In the context of business globalization and the focus on Portugal-China relations, the study of the communication process between Portuguese and Chinese companies is increasingly relevant. Due to the cultural differences between Portugal and China, it is important to understand specific communication needs and the measures companies are willing to implement in order to establish business relations supported by a conscientious and effective intercultural communication.We briefly introduce the relationship between both countries, the communication process in an international business context and the needs analysis that refers to this kind of communication. It is also necessary to understand the concept of culture and its interdependence with the communication phenomenon, highlighting the importance of intercultural communication for the success of businesses.Through four case studies of companies in the Aveiro region we analyse the reality of communication between Portuguese companies and its Chinese counterparts, putting in evidence the processes, difficulties and challenges encountered, as well as the strategies adopted to overcome communication obstacles. |
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Communicate with China. Adopted strategies by companies in the Aveiro regionComunicar com a China: Estratégias adotadas por empresas da região de AveiroIn the context of business globalization and the focus on Portugal-China relations, the study of the communication process between Portuguese and Chinese companies is increasingly relevant. Due to the cultural differences between Portugal and China, it is important to understand specific communication needs and the measures companies are willing to implement in order to establish business relations supported by a conscientious and effective intercultural communication.We briefly introduce the relationship between both countries, the communication process in an international business context and the needs analysis that refers to this kind of communication. It is also necessary to understand the concept of culture and its interdependence with the communication phenomenon, highlighting the importance of intercultural communication for the success of businesses.Through four case studies of companies in the Aveiro region we analyse the reality of communication between Portuguese companies and its Chinese counterparts, putting in evidence the processes, difficulties and challenges encountered, as well as the strategies adopted to overcome communication obstacles. No contexto da globalização dos negócios e da ênfase dada às relações Portugal‑China, afigura-se como pertinente o estudo do processo de comunicação entre empresas portuguesas e empresas chinesas. Devido às diferenças culturais entre Portugal e a China, é importante perceber quais as necessidades de comunicação específicas e quais as medidas que as empresas estão dispostas a implementar para dar resposta a essas necessidades, de forma a estabelecerem relações de negócios apoiadas na comunicação intercultural consciente e eficaz.É feita uma apresentação das relações entre os dois países, o processo de comunicação no contexto empresarial internacional e a análise de necessidades referentes a este tipo de comunicação. Pretende-se também entender o conceito de cultura e a sua interdependência com o fenómeno da comunicação, pondo em relevo a importância da comunicação intercultural para o sucesso das empresas.Através de quatro casos de estudo de empresas da região de Aveiro é feita uma análise à realidade da comunicação entre empresas portuguesas e os seus parceiros chineses, denotando processos, dificuldades e desafios sentidos, bem como as estratégias adotadas para a superação dos obstáculos comunicativos.UA Editora2015-01-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rual.v0i4.7907https://doi.org/10.34624/rual.v0i4.7907RUA-L: Revista da Universidade de Aveiro. Letras; No 4 (2015): Línguas e culturas nas relações empresariais; 57-73RUA-L: Revista da Universidade de Aveiro. Letras; Núm. 4 (2015): Línguas e culturas nas relações empresariais; 57-73RUA-L: Revista da Universidade de Aveiro. Letras; No 4 (2015): Línguas e culturas nas relações empresariais; 57-73RUA-L: Revista da Universidade de Aveiro. Letras; n.º 4 (2015): Línguas e culturas nas relações empresariais; 57-732183-46950870-1547reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rual/article/view/7907https://proa.ua.pt/index.php/rual/article/view/7907/5631Almeida, Ana Teresa Maia deRoberto, Maria Teresainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-05-26T09:46:37Zoai:proa.ua.pt:article/7907Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T17:56:07.007444Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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