The Impact of Reading Instructional Time in the Classroom
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.25749/sis.25397 |
Resumo: | Reading is without doubt a highly complex cognitive process and hence it is a difficult task to formulate policies for its' improvement. An effective reading time allocation is particularly important for the improvement of early grade reading. DeStefano (2012) illustrated that with all things being equal, students who spend more class time on a learning task perform better than students who spend less time. It has been seen that children come to school with little to no reading skills in the language of instruction, which puts them at a further disadvantage. Students who do not achieve a certain level of reading by the end of grade 1 tend to fall behind in all other areas of cognitive development (Stanovich, 1986). This study would explore the reading instruction time policy initiative and discuss how it developed and ensured in the early grades classes in Pakistan. This is a mixed-methods approach study that combines both qualitative and quantitative data. The study showed elements that contributed to improve early grades reading skills, especially help the number of students’ zero scores decreased in reading tasks and support the education departments to achieve the performance standards. |
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The Impact of Reading Instructional Time in the ClassroomEl Impacto del Tiempo de Instrucción de Lectura en el AulaO Impacto do Tempo de Ensino da Leitura na Sala de AulaArticlesReading is without doubt a highly complex cognitive process and hence it is a difficult task to formulate policies for its' improvement. An effective reading time allocation is particularly important for the improvement of early grade reading. DeStefano (2012) illustrated that with all things being equal, students who spend more class time on a learning task perform better than students who spend less time. It has been seen that children come to school with little to no reading skills in the language of instruction, which puts them at a further disadvantage. Students who do not achieve a certain level of reading by the end of grade 1 tend to fall behind in all other areas of cognitive development (Stanovich, 1986). This study would explore the reading instruction time policy initiative and discuss how it developed and ensured in the early grades classes in Pakistan. This is a mixed-methods approach study that combines both qualitative and quantitative data. The study showed elements that contributed to improve early grades reading skills, especially help the number of students’ zero scores decreased in reading tasks and support the education departments to achieve the performance standards.La lectura es sin duda un proceso cognitivo muy complejo y, por tanto, formular políticas para su mejora es una tarea difícil. Una asignación eficaz del tiempo de lectura es particularmente importante para mejorar la lectura de los primeros grados. DeStefano (2012), ilustró que, en igualdad de condiciones, los estudiantes que dedican más tiempo de clase a una tarea de aprendizaje se desempeñan mejor que los estudiantes que dedican menos tiempo. Se ha visto que los niños llegan a la escuela con poca o ninguna habilidad de lectura en el idioma de instrucción, lo que los coloca en una mayor desventaja. Los estudiantes que no alcanzan un cierto nivel de lectura al final del primer grado tienden a quedarse atrás en todas las demás áreas del desarrollo cognitivo (Stanovich, 1986). Este estudio exploraría la iniciativa de política de tiempo de instrucción de lectura y discutiría cómo se desarrolló y aseguró en las clases de los primeros grados en Pakistán. Este es un estudio de enfoque de métodos mixtos que combina datos tanto cualitativos como cuantitativos. El estudio mostró elementos que contribuyeron a mejorar las habilidades lectoras de los primeros grados, especialmente ayudaron a disminuir la cantidad de puntajes cero de los estudiantes en las tareas de lectura y apoyaron a los departamentos de educación para lograr los estándares de desempeño.A leitura é, sem dúvida, um processo cognitivo altamente complexo. Por conseguinte, elaborar políticas para a sua melhoria é uma tarefa difícil. A atribuição eficaz de tempo para a leitura é especialmente importante para a melhoria da leitura nos primeiros anos de ensino. DeStefano (2012) ilustrou que, em condições iguais, os alunos que passam mais tempo de aula numa tarefa de aprendizagem têm melhor desempenho do que os alunos que passam menos tempo. Já se verificou que as crianças chegam à escola com poucas ou nenhumas competências de leitura na língua de instrução, o que as coloca em ainda maior desvantagem. Os alunos que não conseguem atingir um determinado nível de leitura até ao final do 1º ano tendem a ficar para trás em todas as outras áreas de desenvolvimento cognitivo (Stanovich, 1986). Este estudo explora a iniciativa política do tempo de leitura e analisa o seu desenvolvimento e implementação nas aulas nos primeiros anos de ensino no Paquistão. É um estudo com uma abordagem de métodos mistos, que combina dados tanto qualitativos como quantitativos. O estudo revelou elementos que contribuem para melhorar as competências de leitura nos primeiros anos de ensino, e em particular ajudam a diminuir o número de pontuações nulas nos alunos e apoiam os departamentos de educação para que alcancem os padrões de desempenho.Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)2021-10-29T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.25749/sis.25397eng2182-96402182-8474, Atique ur Rehmaninfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-09-30T08:15:47Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/25397Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:58:56.735486Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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