Teaching practice of a mathematics teacher regarding systems of equations
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v10i4.11157 |
Resumo: | This study aims to investigate aspects of the teaching practice of a Mathematics teacher, regarding Systems of Equations in the academic year 1989/1990. The data were collected from the official curriculum guidelines, the manual adopted, the daily notebook of a student and the interview made to the teacher. Content analysis and cross-checking were performed. The study considered shows that the teachers’ classes were marked by an expository teaching style, based on the resolution of exercises and the manual. |
id |
RCAP_7bc4206aae637d3fd14623f9eedcf31c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/11157 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Teaching practice of a mathematics teacher regarding systems of equationsPrática de ensino de um professor de matemática relativa a sistemas de equaçõesThis study aims to investigate aspects of the teaching practice of a Mathematics teacher, regarding Systems of Equations in the academic year 1989/1990. The data were collected from the official curriculum guidelines, the manual adopted, the daily notebook of a student and the interview made to the teacher. Content analysis and cross-checking were performed. The study considered shows that the teachers’ classes were marked by an expository teaching style, based on the resolution of exercises and the manual.Este estudio tiene como objetivo investigar los aspectos de la práctica de enseñanza de un profesor de Matemática, relativa a Sistemas de Ecuaciones en el año escolar de 1989/1990.Los datos fueron recogidos a partir de las orientaciones curriculares oficiales, del manual adoptado, del cuaderno diario de un alumno y de la entrevista efectuada al profesor. Se procedió al análisis de contenido y al cruce de los datos. El estudio considerado muestra que las clases del profesor fueron marcadas por un estilo de enseñanza expositivo, basado en la resolución de ejercicios y en el manual.Este estudo tem como objetivo investigar aspetos da prática de ensino de um professor de Matemática, relativa a Sistemas de Equações no ano letivo de 1989/1990. Os dados foram recolhidos a partir das orientações curriculares oficiais, do manual adotado, do caderno diário de um aluno e da entrevista efetuada ao professor. Procedeu-se à análise de conteúdo e ao cruzamento dos dados. O estudo considerado mostra que as aulas do professor foram marcadas por um estilo de ensino expositivo, baseado na resolução de exercícios e no manual.Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2018-12-13info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v10i4.11157https://doi.org/10.34624/id.v10i4.11157Indagatio Didactica; Vol 10 No 4 (2018); 67-78Indagatio Didactica; Vol. 10 Núm. 4 (2018); 67-78Indagatio Didactica; Vol. 10 No 4 (2018); 67-78Indagatio Didactica; vol. 10 n.º 4 (2018); 67-781647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/11157https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/11157/7273Teixeira, IsabelCosta, CecíliaCatarino, PaulaNascimento, Maria Manuelinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:18:10Zoai:proa.ua.pt:article/11157Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:21.326801Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teaching practice of a mathematics teacher regarding systems of equations Prática de ensino de um professor de matemática relativa a sistemas de equações |
title |
Teaching practice of a mathematics teacher regarding systems of equations |
spellingShingle |
Teaching practice of a mathematics teacher regarding systems of equations Teixeira, Isabel |
title_short |
Teaching practice of a mathematics teacher regarding systems of equations |
title_full |
Teaching practice of a mathematics teacher regarding systems of equations |
title_fullStr |
Teaching practice of a mathematics teacher regarding systems of equations |
title_full_unstemmed |
Teaching practice of a mathematics teacher regarding systems of equations |
title_sort |
Teaching practice of a mathematics teacher regarding systems of equations |
author |
Teixeira, Isabel |
author_facet |
Teixeira, Isabel Costa, Cecília Catarino, Paula Nascimento, Maria Manuel |
author_role |
author |
author2 |
Costa, Cecília Catarino, Paula Nascimento, Maria Manuel |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Teixeira, Isabel Costa, Cecília Catarino, Paula Nascimento, Maria Manuel |
description |
This study aims to investigate aspects of the teaching practice of a Mathematics teacher, regarding Systems of Equations in the academic year 1989/1990. The data were collected from the official curriculum guidelines, the manual adopted, the daily notebook of a student and the interview made to the teacher. Content analysis and cross-checking were performed. The study considered shows that the teachers’ classes were marked by an expository teaching style, based on the resolution of exercises and the manual. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-13 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v10i4.11157 https://doi.org/10.34624/id.v10i4.11157 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v10i4.11157 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/11157 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/11157/7273 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 10 No 4 (2018); 67-78 Indagatio Didactica; Vol. 10 Núm. 4 (2018); 67-78 Indagatio Didactica; Vol. 10 No 4 (2018); 67-78 Indagatio Didactica; vol. 10 n.º 4 (2018); 67-78 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133571448832000 |