Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moore, James
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.21814/h2d.3509
Resumo: This pedagogical article presents an example of how one can teach novice students to build and to work with their own digital editions of ancient sources. It discusses modern approaches to digital editions and promotes teaching SQL databases in ancient studies programs. It provides a detailed guide on how one can structure a student database that will be beneficial to students of all levels and disciplines.
id RCAP_838a770bd1bd7ca43cfa1ab11fc07163
oai_identifier_str oai:journals.uminho.pt:article/3509
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A ReflectionEnsino de Edição Digital da Bíblia e Fontes Antigas. Uma ReflexãoArtigosThis pedagogical article presents an example of how one can teach novice students to build and to work with their own digital editions of ancient sources. It discusses modern approaches to digital editions and promotes teaching SQL databases in ancient studies programs. It provides a detailed guide on how one can structure a student database that will be beneficial to students of all levels and disciplines.Este artigo pedagógico apresenta um exemplo de como os alunos podem aprender a construir e a trabalhar com as suas próprias edições digitais de fontes antigas. O artigo explora abordagens modernas às edições digitais e promove o ensino de bases de dados SQL em cursos de estudos antigos. Fornece, ainda, um guião detalhado para auxiliar os alunos a estruturar uma base de dados, que será vantajosa para todos os níveis de ensino e áreas disciplinares.UMinho Editora2021-10-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.21814/h2d.3509eng2184-562XMoore, Jamesinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-11-16T13:30:20Zoai:journals.uminho.pt:article/3509Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:49:43.595014Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection
Ensino de Edição Digital da Bíblia e Fontes Antigas. Uma Reflexão
title Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection
spellingShingle Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection
Moore, James
Artigos
title_short Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection
title_full Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection
title_fullStr Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection
title_full_unstemmed Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection
title_sort Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection
author Moore, James
author_facet Moore, James
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Moore, James
dc.subject.por.fl_str_mv Artigos
topic Artigos
description This pedagogical article presents an example of how one can teach novice students to build and to work with their own digital editions of ancient sources. It discusses modern approaches to digital editions and promotes teaching SQL databases in ancient studies programs. It provides a detailed guide on how one can structure a student database that will be beneficial to students of all levels and disciplines.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-10-31
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.21814/h2d.3509
url https://doi.org/10.21814/h2d.3509
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv 2184-562X
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv UMinho Editora
publisher.none.fl_str_mv UMinho Editora
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130362209632256