Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.21814/h2d.3509 |
Resumo: | This pedagogical article presents an example of how one can teach novice students to build and to work with their own digital editions of ancient sources. It discusses modern approaches to digital editions and promotes teaching SQL databases in ancient studies programs. It provides a detailed guide on how one can structure a student database that will be beneficial to students of all levels and disciplines. |
id |
RCAP_838a770bd1bd7ca43cfa1ab11fc07163 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:journals.uminho.pt:article/3509 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A ReflectionEnsino de Edição Digital da Bíblia e Fontes Antigas. Uma ReflexãoArtigosThis pedagogical article presents an example of how one can teach novice students to build and to work with their own digital editions of ancient sources. It discusses modern approaches to digital editions and promotes teaching SQL databases in ancient studies programs. It provides a detailed guide on how one can structure a student database that will be beneficial to students of all levels and disciplines.Este artigo pedagógico apresenta um exemplo de como os alunos podem aprender a construir e a trabalhar com as suas próprias edições digitais de fontes antigas. O artigo explora abordagens modernas às edições digitais e promove o ensino de bases de dados SQL em cursos de estudos antigos. Fornece, ainda, um guião detalhado para auxiliar os alunos a estruturar uma base de dados, que será vantajosa para todos os níveis de ensino e áreas disciplinares.UMinho Editora2021-10-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.21814/h2d.3509eng2184-562XMoore, Jamesinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-11-16T13:30:20Zoai:journals.uminho.pt:article/3509Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:49:43.595014Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection Ensino de Edição Digital da Bíblia e Fontes Antigas. Uma Reflexão |
title |
Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection |
spellingShingle |
Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection Moore, James Artigos |
title_short |
Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection |
title_full |
Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection |
title_fullStr |
Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection |
title_full_unstemmed |
Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection |
title_sort |
Teaching Digital Editions of the Bible and Ancient Sources. A Reflection |
author |
Moore, James |
author_facet |
Moore, James |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Moore, James |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Artigos |
topic |
Artigos |
description |
This pedagogical article presents an example of how one can teach novice students to build and to work with their own digital editions of ancient sources. It discusses modern approaches to digital editions and promotes teaching SQL databases in ancient studies programs. It provides a detailed guide on how one can structure a student database that will be beneficial to students of all levels and disciplines. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-10-31 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.21814/h2d.3509 |
url |
https://doi.org/10.21814/h2d.3509 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
2184-562X |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UMinho Editora |
publisher.none.fl_str_mv |
UMinho Editora |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130362209632256 |