Product management: an exploratory analysis in multinational teams

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Frias, Laura Camacho
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10773/15103
Resumo: This dissertation presents the results of an exploratory study conducted with the aim of identifying the key challenges in managing teams of International Product Management, that are multicultural and geographically dispersed. The work involved a preliminary literature review concerning the function of Product Manager, as well as about the functioning of global and virtual teams, followed by data collection about the role and challenges of Product Management function by means of interviews and questionnaires. The study aimed to: i) characterize Product Management function; ii) analyze the influence of organizational culture on the perception of the role of product management; iii) understand the impact of geographic dispersion of teams in professional management product; and iv) understand the implications virtual communication in product management teams.
id RCAP_848af64f2a6a50b607ce9225008427e0
oai_identifier_str oai:ria.ua.pt:10773/15103
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Product management: an exploratory analysis in multinational teamsEngenharia e gestão industrialGestão de produtosTrabalho de equipaEmpresas multinacionaisMulticulturalismoThis dissertation presents the results of an exploratory study conducted with the aim of identifying the key challenges in managing teams of International Product Management, that are multicultural and geographically dispersed. The work involved a preliminary literature review concerning the function of Product Manager, as well as about the functioning of global and virtual teams, followed by data collection about the role and challenges of Product Management function by means of interviews and questionnaires. The study aimed to: i) characterize Product Management function; ii) analyze the influence of organizational culture on the perception of the role of product management; iii) understand the impact of geographic dispersion of teams in professional management product; and iv) understand the implications virtual communication in product management teams.Este trabalho apresenta os resultados de um estudo exploratório conduzido com o objectivo de identificar os principais desafios na gestão de equipas de Gestão de Produto internacionais, multiculturais e geograficamente dispersas. O trabalho desenvolvido envolveu uma revisão bibliográfica preliminar sobre a posição de Gestor de Produto, equipas globais e virtuais e posteriormente a recolha de informação sobre o papel e os desafios da função de Gestão de Produto, através da condução de entrevistas e questionários. O estudo pretendeu: i) caracterizar a função da Gestão de Produto; ii) analisar a influência da cultura organizacional na percepção da função de Gestão de Produto; iii) perceber o impacto da dispersão geográfica das equipas nos profissionais de Gestão de Produto; e iv) compreender as implicações do uso de comunicação virtual nas equipas de produto.Universidade de Aveiro2016-01-21T15:34:54Z2014-01-01T00:00:00Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10773/15103TID:201582244engFrias, Laura Camachoinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-02-22T11:27:52Zoai:ria.ua.pt:10773/15103Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T02:50:32.056690Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Product management: an exploratory analysis in multinational teams
title Product management: an exploratory analysis in multinational teams
spellingShingle Product management: an exploratory analysis in multinational teams
Frias, Laura Camacho
Engenharia e gestão industrial
Gestão de produtos
Trabalho de equipa
Empresas multinacionais
Multiculturalismo
title_short Product management: an exploratory analysis in multinational teams
title_full Product management: an exploratory analysis in multinational teams
title_fullStr Product management: an exploratory analysis in multinational teams
title_full_unstemmed Product management: an exploratory analysis in multinational teams
title_sort Product management: an exploratory analysis in multinational teams
author Frias, Laura Camacho
author_facet Frias, Laura Camacho
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Frias, Laura Camacho
dc.subject.por.fl_str_mv Engenharia e gestão industrial
Gestão de produtos
Trabalho de equipa
Empresas multinacionais
Multiculturalismo
topic Engenharia e gestão industrial
Gestão de produtos
Trabalho de equipa
Empresas multinacionais
Multiculturalismo
description This dissertation presents the results of an exploratory study conducted with the aim of identifying the key challenges in managing teams of International Product Management, that are multicultural and geographically dispersed. The work involved a preliminary literature review concerning the function of Product Manager, as well as about the functioning of global and virtual teams, followed by data collection about the role and challenges of Product Management function by means of interviews and questionnaires. The study aimed to: i) characterize Product Management function; ii) analyze the influence of organizational culture on the perception of the role of product management; iii) understand the impact of geographic dispersion of teams in professional management product; and iv) understand the implications virtual communication in product management teams.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-01-01T00:00:00Z
2014
2016-01-21T15:34:54Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10773/15103
TID:201582244
url http://hdl.handle.net/10773/15103
identifier_str_mv TID:201582244
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799137555199819776