Product management: an exploratory analysis in multinational teams
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10773/15103 |
Resumo: | This dissertation presents the results of an exploratory study conducted with the aim of identifying the key challenges in managing teams of International Product Management, that are multicultural and geographically dispersed. The work involved a preliminary literature review concerning the function of Product Manager, as well as about the functioning of global and virtual teams, followed by data collection about the role and challenges of Product Management function by means of interviews and questionnaires. The study aimed to: i) characterize Product Management function; ii) analyze the influence of organizational culture on the perception of the role of product management; iii) understand the impact of geographic dispersion of teams in professional management product; and iv) understand the implications virtual communication in product management teams. |
id |
RCAP_848af64f2a6a50b607ce9225008427e0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ria.ua.pt:10773/15103 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Product management: an exploratory analysis in multinational teamsEngenharia e gestão industrialGestão de produtosTrabalho de equipaEmpresas multinacionaisMulticulturalismoThis dissertation presents the results of an exploratory study conducted with the aim of identifying the key challenges in managing teams of International Product Management, that are multicultural and geographically dispersed. The work involved a preliminary literature review concerning the function of Product Manager, as well as about the functioning of global and virtual teams, followed by data collection about the role and challenges of Product Management function by means of interviews and questionnaires. The study aimed to: i) characterize Product Management function; ii) analyze the influence of organizational culture on the perception of the role of product management; iii) understand the impact of geographic dispersion of teams in professional management product; and iv) understand the implications virtual communication in product management teams.Este trabalho apresenta os resultados de um estudo exploratório conduzido com o objectivo de identificar os principais desafios na gestão de equipas de Gestão de Produto internacionais, multiculturais e geograficamente dispersas. O trabalho desenvolvido envolveu uma revisão bibliográfica preliminar sobre a posição de Gestor de Produto, equipas globais e virtuais e posteriormente a recolha de informação sobre o papel e os desafios da função de Gestão de Produto, através da condução de entrevistas e questionários. O estudo pretendeu: i) caracterizar a função da Gestão de Produto; ii) analisar a influência da cultura organizacional na percepção da função de Gestão de Produto; iii) perceber o impacto da dispersão geográfica das equipas nos profissionais de Gestão de Produto; e iv) compreender as implicações do uso de comunicação virtual nas equipas de produto.Universidade de Aveiro2016-01-21T15:34:54Z2014-01-01T00:00:00Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10773/15103TID:201582244engFrias, Laura Camachoinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-02-22T11:27:52Zoai:ria.ua.pt:10773/15103Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T02:50:32.056690Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Product management: an exploratory analysis in multinational teams |
title |
Product management: an exploratory analysis in multinational teams |
spellingShingle |
Product management: an exploratory analysis in multinational teams Frias, Laura Camacho Engenharia e gestão industrial Gestão de produtos Trabalho de equipa Empresas multinacionais Multiculturalismo |
title_short |
Product management: an exploratory analysis in multinational teams |
title_full |
Product management: an exploratory analysis in multinational teams |
title_fullStr |
Product management: an exploratory analysis in multinational teams |
title_full_unstemmed |
Product management: an exploratory analysis in multinational teams |
title_sort |
Product management: an exploratory analysis in multinational teams |
author |
Frias, Laura Camacho |
author_facet |
Frias, Laura Camacho |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Frias, Laura Camacho |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Engenharia e gestão industrial Gestão de produtos Trabalho de equipa Empresas multinacionais Multiculturalismo |
topic |
Engenharia e gestão industrial Gestão de produtos Trabalho de equipa Empresas multinacionais Multiculturalismo |
description |
This dissertation presents the results of an exploratory study conducted with the aim of identifying the key challenges in managing teams of International Product Management, that are multicultural and geographically dispersed. The work involved a preliminary literature review concerning the function of Product Manager, as well as about the functioning of global and virtual teams, followed by data collection about the role and challenges of Product Management function by means of interviews and questionnaires. The study aimed to: i) characterize Product Management function; ii) analyze the influence of organizational culture on the perception of the role of product management; iii) understand the impact of geographic dispersion of teams in professional management product; and iv) understand the implications virtual communication in product management teams. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-01-01T00:00:00Z 2014 2016-01-21T15:34:54Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10773/15103 TID:201582244 |
url |
http://hdl.handle.net/10773/15103 |
identifier_str_mv |
TID:201582244 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137555199819776 |