Commop : creating a communication management framework
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/21437 |
Resumo: | Commop reached one strategic client in a very recent past. With limited resources combined with the need for a reduced time-to-market, the company must decide on the best path of actions and strategy to address the new challenge in order to respond positively to it. This case study presents an innovative solution sold to advertisers in order to help them dealing more efficiently with customized communication. For complete understanding of the innovation behind Commop’s product, the author describes the traditional methods used to create customized communication, the characteristics and advantages of the new solution and its most recent evolution. The case brings to discussion the most recent challenge faced by Commop, and goes over its history, covers in detail its most relevant shifts regarding distribution channels, provides an overview analysis of the media sector as well as the input to understand Commop’s clients, the advertisers, regarding their needs, more specifically in the point of sale communication. Research confirmed the possibility to adopt a strategic partnership as a solution for the present situation, however the suggested solution presented in the teaching note is not the only possibility for the company. |
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Commop : creating a communication management frameworkStart-upCustomised communicationStrategic partnershipsPoint-of-sale communicationComunicação customizadaParcerias estratégicasComunicação no ponto de vendaDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoCommop reached one strategic client in a very recent past. With limited resources combined with the need for a reduced time-to-market, the company must decide on the best path of actions and strategy to address the new challenge in order to respond positively to it. This case study presents an innovative solution sold to advertisers in order to help them dealing more efficiently with customized communication. For complete understanding of the innovation behind Commop’s product, the author describes the traditional methods used to create customized communication, the characteristics and advantages of the new solution and its most recent evolution. The case brings to discussion the most recent challenge faced by Commop, and goes over its history, covers in detail its most relevant shifts regarding distribution channels, provides an overview analysis of the media sector as well as the input to understand Commop’s clients, the advertisers, regarding their needs, more specifically in the point of sale communication. Research confirmed the possibility to adopt a strategic partnership as a solution for the present situation, however the suggested solution presented in the teaching note is not the only possibility for the company.A Commop conquistou um cliente estratégico muito recentemente. Para ter o sucesso necessário no desafio que enfrenta no presente, a empresa tem agora que decidir qual é a melhor estratégia para responder a este novo desafio, tendo em conta os seus recursos limitados e a necessidade de fazer uma entrada rápida no mercado. Este caso apresenta uma solução inovadora desenhada para ser vendida aos anunciantes, permitindo aos mesmos, lidarem com a criação de comunicação customizada de uma forma mais eficiente. Para se poder compreender a inovação desenvolvida pela empresa, o autor descreve o método utilizado anteriormente para criar comunicação customizada, explica as características e vantagens da nova solução e as mais recentes evoluções da plataforma. O caso fomenta a discussão sobre o mais recente desafio que a empresa enfrenta, descrevendo a sua história, as maiores alterações que foram feitas ao nível do seu modelo de distribuição e venda do serviço, fazendo uma análise do mercado da comunicação e oferecendo uma perspetiva das necessidades do cliente Commop, o anunciante, mais especificamente em relação às suas necessidades de comunicação no ponto de venda. A pesquisa realizada confirma a possibilidade de se adotar uma parceria estratégica como forma de responder ao desfio a que a empresa foi apresentada. No entanto a solução apresentada na teaching note não é a única solução para a empresa.Pires, João Paulo SimãoVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaBurguete, Miguel Reimão Pinto Cabral2020-02-28T01:30:46Z2016-10-2520162016-10-25T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/21437TID:201283565enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:27:27Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/21437Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:17:44.529411Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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