Does dosage in abstinence education matter?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Smith, Thomas Edward
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Atar, Burcu, Ferreira, Teresa, Valentine, Pamela, Pereira, M. Graça
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/1822/39691
Resumo: Although past reviews uniformly criticized the efficacy and effectiveness of sexual abstinence in adolescents, new studies dispute the earlier findings. Studies that unpackage intervention programs provide one means of understanding why they succeed in some settings and not in others. This study examined 3183 students spread over 35 schools on the number of hours that they received in sexual abstinence education, in a context of health behaviors promotion. A multi-level analysis (HLM) was performed. The number of hours did not appear to make any difference in the outcome scores. Reasons for this finding are presented and their implications are provided.
id RCAP_8c22f5ca12b95d163a40ff0c38c0a13c
oai_identifier_str oai:repositorium.sdum.uminho.pt:1822/39691
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Does dosage in abstinence education matter?Será que a dosagem na educação para a abstinência faz a diferença?Sexual abstinence educationEffectivenessHLMDosagemEducação para a abstinência sexualEficáciaHLMDosagemProcesso de investigaçãoCiências Sociais::PsicologiaAlthough past reviews uniformly criticized the efficacy and effectiveness of sexual abstinence in adolescents, new studies dispute the earlier findings. Studies that unpackage intervention programs provide one means of understanding why they succeed in some settings and not in others. This study examined 3183 students spread over 35 schools on the number of hours that they received in sexual abstinence education, in a context of health behaviors promotion. A multi-level analysis (HLM) was performed. The number of hours did not appear to make any difference in the outcome scores. Reasons for this finding are presented and their implications are provided.Embora a literatura duma forma generalizada tenha uniformemente criticado a eficácia dos programas de abstinência sexual em adolescentes, novos estudos parecem contestar os resultados iniciais. Estudos que descompactam os programas de intervenção fornecem um meio de entender por que os programas de abstinência podem ter sucesso em alguns contextos e não em outros. Este estudo analisou 3.183 alunos distribuídos por 35 escolas sobre o número de horas que eles receberam em educação para a abstinência sexual, num contexto de promoção de comportamentos saudáveis. Foi realizada uma análise multi-level (HLM). O número de horas não pareceu fazer diferença nos resultados obtidos. As razões para esta conclusão são apresentados e suas implicações são fornecidas.Universidade do MinhoSmith, Thomas EdwardAtar, BurcuFerreira, TeresaValentine, PamelaPereira, M. Graça20152015-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1822/39691eng2183-5829https://neuropsyjournal.wordpress.cominfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-21T12:39:24Zoai:repositorium.sdum.uminho.pt:1822/39691Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T19:36:00.133095Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Does dosage in abstinence education matter?
Será que a dosagem na educação para a abstinência faz a diferença?
title Does dosage in abstinence education matter?
spellingShingle Does dosage in abstinence education matter?
Smith, Thomas Edward
Sexual abstinence education
Effectiveness
HLM
Dosagem
Educação para a abstinência sexual
Eficácia
HLM
Dosagem
Processo de investigação
Ciências Sociais::Psicologia
title_short Does dosage in abstinence education matter?
title_full Does dosage in abstinence education matter?
title_fullStr Does dosage in abstinence education matter?
title_full_unstemmed Does dosage in abstinence education matter?
title_sort Does dosage in abstinence education matter?
author Smith, Thomas Edward
author_facet Smith, Thomas Edward
Atar, Burcu
Ferreira, Teresa
Valentine, Pamela
Pereira, M. Graça
author_role author
author2 Atar, Burcu
Ferreira, Teresa
Valentine, Pamela
Pereira, M. Graça
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Universidade do Minho
dc.contributor.author.fl_str_mv Smith, Thomas Edward
Atar, Burcu
Ferreira, Teresa
Valentine, Pamela
Pereira, M. Graça
dc.subject.por.fl_str_mv Sexual abstinence education
Effectiveness
HLM
Dosagem
Educação para a abstinência sexual
Eficácia
HLM
Dosagem
Processo de investigação
Ciências Sociais::Psicologia
topic Sexual abstinence education
Effectiveness
HLM
Dosagem
Educação para a abstinência sexual
Eficácia
HLM
Dosagem
Processo de investigação
Ciências Sociais::Psicologia
description Although past reviews uniformly criticized the efficacy and effectiveness of sexual abstinence in adolescents, new studies dispute the earlier findings. Studies that unpackage intervention programs provide one means of understanding why they succeed in some settings and not in others. This study examined 3183 students spread over 35 schools on the number of hours that they received in sexual abstinence education, in a context of health behaviors promotion. A multi-level analysis (HLM) was performed. The number of hours did not appear to make any difference in the outcome scores. Reasons for this finding are presented and their implications are provided.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015
2015-01-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/1822/39691
url http://hdl.handle.net/1822/39691
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv 2183-5829
https://neuropsyjournal.wordpress.com
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799132887399792640