Para uma arquitetura inclusiva: Proposta de intervenção em uma Escola Básica no Porto para o desenvolvimento da criança autista

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Maria Eduarda Leitão Vasconcellos
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/10216/131924
Resumo: The architectural space is perceived differently by each individual. For autistic people, the built environment can seem a frightening and confusing place, due to the cognitive, social and communicative deficiencies caused by the syndrome. For the architect, it is necessary to be aware of the design challenges for the development of an inclusive architecture for autistic people, to develop solutions that meet the needs of these people. Therefore, this dissertation aims to understand the struggles experienced by people with Autism Spectrum Disorders in the school space for the elaboration of an intervention proposal at the Gomes Teixeira Middle School.
id RCAP_8cbce4783c2edb23e213168d55e96d19
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/131924
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Para uma arquitetura inclusiva: Proposta de intervenção em uma Escola Básica no Porto para o desenvolvimento da criança autistaArtesArtsThe architectural space is perceived differently by each individual. For autistic people, the built environment can seem a frightening and confusing place, due to the cognitive, social and communicative deficiencies caused by the syndrome. For the architect, it is necessary to be aware of the design challenges for the development of an inclusive architecture for autistic people, to develop solutions that meet the needs of these people. Therefore, this dissertation aims to understand the struggles experienced by people with Autism Spectrum Disorders in the school space for the elaboration of an intervention proposal at the Gomes Teixeira Middle School.2020-12-152020-12-15T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/131924TID:202631648porMaria Eduarda Leitão Vasconcellosinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-29T15:45:46Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/131924Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:31:28.762238Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Para uma arquitetura inclusiva: Proposta de intervenção em uma Escola Básica no Porto para o desenvolvimento da criança autista
title Para uma arquitetura inclusiva: Proposta de intervenção em uma Escola Básica no Porto para o desenvolvimento da criança autista
spellingShingle Para uma arquitetura inclusiva: Proposta de intervenção em uma Escola Básica no Porto para o desenvolvimento da criança autista
Maria Eduarda Leitão Vasconcellos
Artes
Arts
title_short Para uma arquitetura inclusiva: Proposta de intervenção em uma Escola Básica no Porto para o desenvolvimento da criança autista
title_full Para uma arquitetura inclusiva: Proposta de intervenção em uma Escola Básica no Porto para o desenvolvimento da criança autista
title_fullStr Para uma arquitetura inclusiva: Proposta de intervenção em uma Escola Básica no Porto para o desenvolvimento da criança autista
title_full_unstemmed Para uma arquitetura inclusiva: Proposta de intervenção em uma Escola Básica no Porto para o desenvolvimento da criança autista
title_sort Para uma arquitetura inclusiva: Proposta de intervenção em uma Escola Básica no Porto para o desenvolvimento da criança autista
author Maria Eduarda Leitão Vasconcellos
author_facet Maria Eduarda Leitão Vasconcellos
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Maria Eduarda Leitão Vasconcellos
dc.subject.por.fl_str_mv Artes
Arts
topic Artes
Arts
description The architectural space is perceived differently by each individual. For autistic people, the built environment can seem a frightening and confusing place, due to the cognitive, social and communicative deficiencies caused by the syndrome. For the architect, it is necessary to be aware of the design challenges for the development of an inclusive architecture for autistic people, to develop solutions that meet the needs of these people. Therefore, this dissertation aims to understand the struggles experienced by people with Autism Spectrum Disorders in the school space for the elaboration of an intervention proposal at the Gomes Teixeira Middle School.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-12-15
2020-12-15T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10216/131924
TID:202631648
url https://hdl.handle.net/10216/131924
identifier_str_mv TID:202631648
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799136224405880832