Does risk management increases the firm value? : evidence from the jet fuel hedging in the airline industry

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Henriques, Ana Maria Alves Joaquim
Data de Publicação: 2015
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.14/19981
Resumo: This thesis examines the use of financial instruments to hedge jet fuel risk in the airline industry during 2000-2014. The main goals are to understand if changes in the hedging policy increases the airline firm's value, measure by the Tobin's Q and if the use of different financial tools also has an impact in the airline company's value. The results show that all the values are statistically insignificant. This leads to the conclusion that the model used may not be the right one. Further research is needed in the area and maybe the best approach is the one followed by Viessmann (2010).
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spelling Does risk management increases the firm value? : evidence from the jet fuel hedging in the airline industryDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoThis thesis examines the use of financial instruments to hedge jet fuel risk in the airline industry during 2000-2014. The main goals are to understand if changes in the hedging policy increases the airline firm's value, measure by the Tobin's Q and if the use of different financial tools also has an impact in the airline company's value. The results show that all the values are statistically insignificant. This leads to the conclusion that the model used may not be the right one. Further research is needed in the area and maybe the best approach is the one followed by Viessmann (2010).Ce mémoire de recherche analyse l'utilisation des instruments financiers pour couvrir le risque de carburéacteur dans l'industrie des transports aérien entre 2000 et 2014. Les principaux objectifs sont comprendre si les changements dans la politique de couverture augmentent la valeur des entreprises de transport aérien mais aussi, tester, à l’aide du Q de Tobin, si l'utilisation de différents outils financiers a un impact sur la valeur de la compagnie aérienne. Les résultats montrent que toutes les valeurs sont statistiquement insignifiantes. Par conséquent, cela veut dire que le modèle utilisé peut ne pas être le bon. On peut donc penser que peut-être la meilleure approche est celle suivie par Viessmann (2010), et que de la recherche supplémentaire est nécessaire.Esta tese examina a utilização de instrumentos financeiros para cobrir o risco do jet fuel na indústria da aviação comercial durante o período de 2000 a 2014. Os principais objetivos são entender se as mudanças na política de gestão de risco aumenta o valor da empresa de aviação, medida pelo Tobin's Q, e se o uso de diferentes instrumentos financeiras também tem um impacto no valor da companhia aérea. Os resultados mostram que todos os valores são estatisticamente insignificantes. Isto leva à conclusão de que o modelo usado pode não ser o mais adequado para este estudo. É necessária mais investigação na área e, talvez, a melhor abordagem seria a seguida pela Viessmann (2010).Ohana, SteveVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaHenriques, Ana Maria Alves Joaquim2016-04-27T07:30:11Z2015-11-0320152015-11-03T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/19981TID:201169932enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:25:43Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/19981Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:16:30.450851Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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