Doing math with music - attitudes assessment

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: da Silva, Ana Cristina Azevedo
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Lopes, J. Bernardino, Costa, Cecília
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23834
Resumo: The attitude towards mathematics starts from emotional responses, beliefs and behaviors in relation to mathematics. The objective of this study is to understand the impact, in terms of attitudes towards mathematics, when in educational context interventions are made where mathematics is done with music. Two questionnaires were applied. The results suggest that the students belonging to the experimental group had a positive increase with regard to attitudes towards mathematics (and also in music) compared to the group of students belonging to the control group. The results also suggest differences if we take gender into account. 
id RCAP_92158c57e4b7ebd00c0589b59084859f
oai_identifier_str oai:proa.ua.pt:article/23834
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Doing math with music - attitudes assessmentFazer matemática com música – avaliação de atitudesThe attitude towards mathematics starts from emotional responses, beliefs and behaviors in relation to mathematics. The objective of this study is to understand the impact, in terms of attitudes towards mathematics, when in educational context interventions are made where mathematics is done with music. Two questionnaires were applied. The results suggest that the students belonging to the experimental group had a positive increase with regard to attitudes towards mathematics (and also in music) compared to the group of students belonging to the control group. The results also suggest differences if we take gender into account. La actitud hacia las matemáticas parte de respuestas emocionales, creencias y comportamientos en relación con las matemáticas. El objetivo de este estudio es comprender el impacto, en términos de actitudes hacia las matemáticas, cuando en un contexto educativo se realizan intervenciones donde las matemáticas se hacen con música. Se aplicaron dos cuestionarios. Los resultados sugieren que los estudiantes pertenecientes al grupo experimental tuvieron un incremento positivo en las actitudes hacia las matemáticas (y también hacia la música) en comparación con el grupo de estudiantes del grupo control. Los resultados también sugieren diferencias si tenemos en cuenta el género. A atitude face à matemática parte de respostas emocionais, crenças e comportamentos em relação à matemática. O objetivo deste estudo é perceber o impacto, ao nível das atitudes face à matemática, quando em contexto educativo são feitas intervenções onde se faz matemática com música. Foram aplicados dois questionários. Os resultados sugerem que os alunos pertencentes ao grupo experimental tiveram um incremento positivo no que se refere às atitudes face à matemática (e também na música) comparativamente com o conjunto de alunos pertences ao grupo de controlo. Os resultados também sugerem diferenças se tivermos em conta o género. Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2021-02-11info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v13i1.23834https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23834Indagatio Didactica; Vol 13 No 1 (2021); 9-20Indagatio Didactica; Vol. 13 Núm. 1 (2021); 9-20Indagatio Didactica; Vol. 13 No 1 (2021); 9-20Indagatio Didactica; vol. 13 n.º 1 (2021); 9-201647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23834https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23834/17381da Silva, Ana Cristina AzevedoLopes, J. BernardinoCosta, Cecíliainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:19:09Zoai:proa.ua.pt:article/23834Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:29.217640Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Doing math with music - attitudes assessment
Fazer matemática com música – avaliação de atitudes
title Doing math with music - attitudes assessment
spellingShingle Doing math with music - attitudes assessment
da Silva, Ana Cristina Azevedo
title_short Doing math with music - attitudes assessment
title_full Doing math with music - attitudes assessment
title_fullStr Doing math with music - attitudes assessment
title_full_unstemmed Doing math with music - attitudes assessment
title_sort Doing math with music - attitudes assessment
author da Silva, Ana Cristina Azevedo
author_facet da Silva, Ana Cristina Azevedo
Lopes, J. Bernardino
Costa, Cecília
author_role author
author2 Lopes, J. Bernardino
Costa, Cecília
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv da Silva, Ana Cristina Azevedo
Lopes, J. Bernardino
Costa, Cecília
description The attitude towards mathematics starts from emotional responses, beliefs and behaviors in relation to mathematics. The objective of this study is to understand the impact, in terms of attitudes towards mathematics, when in educational context interventions are made where mathematics is done with music. Two questionnaires were applied. The results suggest that the students belonging to the experimental group had a positive increase with regard to attitudes towards mathematics (and also in music) compared to the group of students belonging to the control group. The results also suggest differences if we take gender into account. 
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-02-11
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23834
https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23834
url https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23834
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23834
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23834/17381
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
publisher.none.fl_str_mv Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro
dc.source.none.fl_str_mv Indagatio Didactica; Vol 13 No 1 (2021); 9-20
Indagatio Didactica; Vol. 13 Núm. 1 (2021); 9-20
Indagatio Didactica; Vol. 13 No 1 (2021); 9-20
Indagatio Didactica; vol. 13 n.º 1 (2021); 9-20
1647-3582
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799133573100339200