Doing math with music - attitudes assessment
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23834 |
Resumo: | The attitude towards mathematics starts from emotional responses, beliefs and behaviors in relation to mathematics. The objective of this study is to understand the impact, in terms of attitudes towards mathematics, when in educational context interventions are made where mathematics is done with music. Two questionnaires were applied. The results suggest that the students belonging to the experimental group had a positive increase with regard to attitudes towards mathematics (and also in music) compared to the group of students belonging to the control group. The results also suggest differences if we take gender into account. |
id |
RCAP_92158c57e4b7ebd00c0589b59084859f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/23834 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Doing math with music - attitudes assessmentFazer matemática com música – avaliação de atitudesThe attitude towards mathematics starts from emotional responses, beliefs and behaviors in relation to mathematics. The objective of this study is to understand the impact, in terms of attitudes towards mathematics, when in educational context interventions are made where mathematics is done with music. Two questionnaires were applied. The results suggest that the students belonging to the experimental group had a positive increase with regard to attitudes towards mathematics (and also in music) compared to the group of students belonging to the control group. The results also suggest differences if we take gender into account. La actitud hacia las matemáticas parte de respuestas emocionales, creencias y comportamientos en relación con las matemáticas. El objetivo de este estudio es comprender el impacto, en términos de actitudes hacia las matemáticas, cuando en un contexto educativo se realizan intervenciones donde las matemáticas se hacen con música. Se aplicaron dos cuestionarios. Los resultados sugieren que los estudiantes pertenecientes al grupo experimental tuvieron un incremento positivo en las actitudes hacia las matemáticas (y también hacia la música) en comparación con el grupo de estudiantes del grupo control. Los resultados también sugieren diferencias si tenemos en cuenta el género. A atitude face à matemática parte de respostas emocionais, crenças e comportamentos em relação à matemática. O objetivo deste estudo é perceber o impacto, ao nível das atitudes face à matemática, quando em contexto educativo são feitas intervenções onde se faz matemática com música. Foram aplicados dois questionários. Os resultados sugerem que os alunos pertencentes ao grupo experimental tiveram um incremento positivo no que se refere às atitudes face à matemática (e também na música) comparativamente com o conjunto de alunos pertences ao grupo de controlo. Os resultados também sugerem diferenças se tivermos em conta o género. Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro2021-02-11info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/id.v13i1.23834https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23834Indagatio Didactica; Vol 13 No 1 (2021); 9-20Indagatio Didactica; Vol. 13 Núm. 1 (2021); 9-20Indagatio Didactica; Vol. 13 No 1 (2021); 9-20Indagatio Didactica; vol. 13 n.º 1 (2021); 9-201647-3582reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23834https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23834/17381da Silva, Ana Cristina AzevedoLopes, J. BernardinoCosta, Cecíliainfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-09-22T10:19:09Zoai:proa.ua.pt:article/23834Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T20:30:29.217640Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Doing math with music - attitudes assessment Fazer matemática com música – avaliação de atitudes |
title |
Doing math with music - attitudes assessment |
spellingShingle |
Doing math with music - attitudes assessment da Silva, Ana Cristina Azevedo |
title_short |
Doing math with music - attitudes assessment |
title_full |
Doing math with music - attitudes assessment |
title_fullStr |
Doing math with music - attitudes assessment |
title_full_unstemmed |
Doing math with music - attitudes assessment |
title_sort |
Doing math with music - attitudes assessment |
author |
da Silva, Ana Cristina Azevedo |
author_facet |
da Silva, Ana Cristina Azevedo Lopes, J. Bernardino Costa, Cecília |
author_role |
author |
author2 |
Lopes, J. Bernardino Costa, Cecília |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
da Silva, Ana Cristina Azevedo Lopes, J. Bernardino Costa, Cecília |
description |
The attitude towards mathematics starts from emotional responses, beliefs and behaviors in relation to mathematics. The objective of this study is to understand the impact, in terms of attitudes towards mathematics, when in educational context interventions are made where mathematics is done with music. Two questionnaires were applied. The results suggest that the students belonging to the experimental group had a positive increase with regard to attitudes towards mathematics (and also in music) compared to the group of students belonging to the control group. The results also suggest differences if we take gender into account. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-02-11 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23834 https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23834 |
url |
https://doi.org/10.34624/id.v13i1.23834 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23834 https://proa.ua.pt/index.php/id/article/view/23834/17381 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Investigação Didática e Tecnologia na Formação de Formadores (CIDTFF) / Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Indagatio Didactica; Vol 13 No 1 (2021); 9-20 Indagatio Didactica; Vol. 13 Núm. 1 (2021); 9-20 Indagatio Didactica; Vol. 13 No 1 (2021); 9-20 Indagatio Didactica; vol. 13 n.º 1 (2021); 9-20 1647-3582 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799133573100339200 |