O módulo e a era digital : os gráficos de Marcelo Brantes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10451/36307 |
Resumo: | This paper intends, from the analysis of Marcelo Brantes’s work, to discuss a possible common vector, as a result of the transition of the analogic image to the digital one, identifiable in the production of artists who had their academic formation (or a significant part of it) during the period in which this happened. I conclude that this use of small modules can be considered as a pattern-answer from the artists to the question |
id |
RCAP_99a1c1fef4efeff36f2827194cf1fbbf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ul.pt:10451/36307 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
O módulo e a era digital : os gráficos de Marcelo BrantesBrantes, MarceloArteFotografiaImagemImagem digitalThis paper intends, from the analysis of Marcelo Brantes’s work, to discuss a possible common vector, as a result of the transition of the analogic image to the digital one, identifiable in the production of artists who had their academic formation (or a significant part of it) during the period in which this happened. I conclude that this use of small modules can be considered as a pattern-answer from the artists to the questionUniversidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-ArtesRepositório da Universidade de LisboaBorges, Carlos Eduardo Dias2019-01-09T16:05:13Z2014-012014-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleimage/jpegapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10451/36307porIn: Croma. - Lisboa, 2013-. - Vol. 2, nº 3 (Jan./Jun. 2014), p. 155-163info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-08T16:32:53Zoai:repositorio.ul.pt:10451/36307Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T21:50:35.732772Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
O módulo e a era digital : os gráficos de Marcelo Brantes |
title |
O módulo e a era digital : os gráficos de Marcelo Brantes |
spellingShingle |
O módulo e a era digital : os gráficos de Marcelo Brantes Borges, Carlos Eduardo Dias Brantes, Marcelo Arte Fotografia Imagem Imagem digital |
title_short |
O módulo e a era digital : os gráficos de Marcelo Brantes |
title_full |
O módulo e a era digital : os gráficos de Marcelo Brantes |
title_fullStr |
O módulo e a era digital : os gráficos de Marcelo Brantes |
title_full_unstemmed |
O módulo e a era digital : os gráficos de Marcelo Brantes |
title_sort |
O módulo e a era digital : os gráficos de Marcelo Brantes |
author |
Borges, Carlos Eduardo Dias |
author_facet |
Borges, Carlos Eduardo Dias |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório da Universidade de Lisboa |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Borges, Carlos Eduardo Dias |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Brantes, Marcelo Arte Fotografia Imagem Imagem digital |
topic |
Brantes, Marcelo Arte Fotografia Imagem Imagem digital |
description |
This paper intends, from the analysis of Marcelo Brantes’s work, to discuss a possible common vector, as a result of the transition of the analogic image to the digital one, identifiable in the production of artists who had their academic formation (or a significant part of it) during the period in which this happened. I conclude that this use of small modules can be considered as a pattern-answer from the artists to the question |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-01 2014-01-01T00:00:00Z 2019-01-09T16:05:13Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10451/36307 |
url |
http://hdl.handle.net/10451/36307 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
In: Croma. - Lisboa, 2013-. - Vol. 2, nº 3 (Jan./Jun. 2014), p. 155-163 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
image/jpeg application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade de Lisboa, Faculdade de Belas-Artes, Centro de Investigação e Estudos em Belas-Artes |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799134440849408000 |