Cultural effects on real estate market: an explanation of urbanization

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Ling Wang
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10071/13567
Resumo: This study investigates the Theory of Man in Consumer Behavior and Hofstede Cultural dimensions by providing deeper understanding of consumers‟ attitudes towards investment in real estate market to explain nowadays´ urbanization in different countries. After breaking down the Real estate market and RE investment process, the predictors are selected from Economic Activities, Real Estate Market, Risk and Limitation and Cultural Factors to explain the Urbanization phenomenon to reach the purpose of this paper. The result after conducting the Stepwise Regression shows there is connection among them. Together with „Real Estate Performance‟, represented by Rent Index and Property Right Index, „Cultural Index‟, represented by Uncertainty Avoidance Index and Indulgence Index, as well as other two factors from Consumer Behavior Theory- the Theory of Man are statistically significant for Urbanization.
id RCAP_9d5030efa3aa082ccd842e9b7960aaab
oai_identifier_str oai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/13567
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Cultural effects on real estate market: an explanation of urbanizationReal estate InvestmentCultural DifferencesUrbanizationComportamento do consumidorDiferença culturalInvestimento imobiliárioMudança de comportamentoEvolução urbanaThis study investigates the Theory of Man in Consumer Behavior and Hofstede Cultural dimensions by providing deeper understanding of consumers‟ attitudes towards investment in real estate market to explain nowadays´ urbanization in different countries. After breaking down the Real estate market and RE investment process, the predictors are selected from Economic Activities, Real Estate Market, Risk and Limitation and Cultural Factors to explain the Urbanization phenomenon to reach the purpose of this paper. The result after conducting the Stepwise Regression shows there is connection among them. Together with „Real Estate Performance‟, represented by Rent Index and Property Right Index, „Cultural Index‟, represented by Uncertainty Avoidance Index and Indulgence Index, as well as other two factors from Consumer Behavior Theory- the Theory of Man are statistically significant for Urbanization.Este estudo investiga a Teoria do homem no comportamento do consumidor e as dimensões culturais de Hofstede, proporcionando uma compreensão mais profunda das atitudes dos consumidores relativamente ao investimento no mercado imobiliário para explicar a urbanização atual em diferentes países. Depois da quebra do mercado imobiliário e do processo de investimento imobiliário, os indicadores são seleccionados a partir de Atividades Económicas, Mercado Imobiliário, Risco e Limitação e dos Factores Culturais para explicar o fenómeno da urbanização para alcançar o objetivo deste trabalho. Após a realização do Stepwise, o resultado mostra que há ligação entre eles. Juntamente com o desempenho imobiliário, representado pelo Índice de Rendas e Índice de direito de propriedade, o índice cultural, representado pelo Índice de Incerteza e Prevenção e pelo Índice da Indulgência, bem como outros dois factores da Teoria do Comportamento do Consumidor – a Teoria do Homem é estatisticamente significativa para a urbanização.2017-05-25T14:28:30Z2016-10-24T00:00:00Z2016-10-242016-09info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfapplication/octet-streamhttp://hdl.handle.net/10071/13567TID:201267993porLing Wanginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-09T17:49:53Zoai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/13567Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T22:24:32.926416Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Cultural effects on real estate market: an explanation of urbanization
title Cultural effects on real estate market: an explanation of urbanization
spellingShingle Cultural effects on real estate market: an explanation of urbanization
Ling Wang
Real estate Investment
Cultural Differences
Urbanization
Comportamento do consumidor
Diferença cultural
Investimento imobiliário
Mudança de comportamento
Evolução urbana
title_short Cultural effects on real estate market: an explanation of urbanization
title_full Cultural effects on real estate market: an explanation of urbanization
title_fullStr Cultural effects on real estate market: an explanation of urbanization
title_full_unstemmed Cultural effects on real estate market: an explanation of urbanization
title_sort Cultural effects on real estate market: an explanation of urbanization
author Ling Wang
author_facet Ling Wang
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Ling Wang
dc.subject.por.fl_str_mv Real estate Investment
Cultural Differences
Urbanization
Comportamento do consumidor
Diferença cultural
Investimento imobiliário
Mudança de comportamento
Evolução urbana
topic Real estate Investment
Cultural Differences
Urbanization
Comportamento do consumidor
Diferença cultural
Investimento imobiliário
Mudança de comportamento
Evolução urbana
description This study investigates the Theory of Man in Consumer Behavior and Hofstede Cultural dimensions by providing deeper understanding of consumers‟ attitudes towards investment in real estate market to explain nowadays´ urbanization in different countries. After breaking down the Real estate market and RE investment process, the predictors are selected from Economic Activities, Real Estate Market, Risk and Limitation and Cultural Factors to explain the Urbanization phenomenon to reach the purpose of this paper. The result after conducting the Stepwise Regression shows there is connection among them. Together with „Real Estate Performance‟, represented by Rent Index and Property Right Index, „Cultural Index‟, represented by Uncertainty Avoidance Index and Indulgence Index, as well as other two factors from Consumer Behavior Theory- the Theory of Man are statistically significant for Urbanization.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-10-24T00:00:00Z
2016-10-24
2016-09
2017-05-25T14:28:30Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10071/13567
TID:201267993
url http://hdl.handle.net/10071/13567
identifier_str_mv TID:201267993
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/octet-stream
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134807819550720