How do political actors trace voters?
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10071/16371 |
Resumo: | The following dissertation examines the factors that influence peoples' voting behavior. In order to understand where peoples' opinions come from, the American political marketing is going to serve as a reference model. This paper will provide an electorate analysis for targeting procurement purposes. The goal is to show the reader, through a political targeting, how Parties can understand better public opinion. Due to the location of the writer, the empirical research will be held in Portugal. Results show how different groups of voters think towards different issues, and what measures, given the party’s position on those issues, are more appropriated for raising public popularity. |
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How do political actors trace voters?Political marketingTargetingPublic opinionPublic popularityMarketingPolíticaLideres políticosPartidos políticosPopularidadeOpinião públicaThe following dissertation examines the factors that influence peoples' voting behavior. In order to understand where peoples' opinions come from, the American political marketing is going to serve as a reference model. This paper will provide an electorate analysis for targeting procurement purposes. The goal is to show the reader, through a political targeting, how Parties can understand better public opinion. Due to the location of the writer, the empirical research will be held in Portugal. Results show how different groups of voters think towards different issues, and what measures, given the party’s position on those issues, are more appropriated for raising public popularity.A seguinte dissertação examina os factores que influenciam a decisão de voto dos eleitores. De modo a entender a origem das opiniões das pessoas, o marketing político Americano irá servir como modelo de referência. Este documento providencia uma análise de eleitorado a nível de "targeting". O objetivo é o de mostrar ao leitor, através de um targeting político, como poderão os partidos entender melhor a opinião pública. Dada a localização do autor, a investigação empírica realiza-se em Portugal. Os resultados mostram como diferentes grupos de pessoas pensam relativamente a diferentes problemas, e que medidas, tendo em conta as posições do partido, são mais apropriadas para aumentar a popularidade pública.2018-07-13T13:44:15Z2017-12-18T00:00:00Z2017-12-182017-12info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfapplication/octet-streamhttp://hdl.handle.net/10071/16371TID:201791420engMendes, Artur Filipe Ribeiroinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-09T17:32:33Zoai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/16371Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T22:14:37.095911Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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