How do political actors trace voters?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mendes, Artur Filipe Ribeiro
Data de Publicação: 2017
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10071/16371
Resumo: The following dissertation examines the factors that influence peoples' voting behavior. In order to understand where peoples' opinions come from, the American political marketing is going to serve as a reference model. This paper will provide an electorate analysis for targeting procurement purposes. The goal is to show the reader, through a political targeting, how Parties can understand better public opinion. Due to the location of the writer, the empirical research will be held in Portugal. Results show how different groups of voters think towards different issues, and what measures, given the party’s position on those issues, are more appropriated for raising public popularity.
id RCAP_9fc172dd681b35a7042a7300d8c1f2ed
oai_identifier_str oai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/16371
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling How do political actors trace voters?Political marketingTargetingPublic opinionPublic popularityMarketingPolíticaLideres políticosPartidos políticosPopularidadeOpinião públicaThe following dissertation examines the factors that influence peoples' voting behavior. In order to understand where peoples' opinions come from, the American political marketing is going to serve as a reference model. This paper will provide an electorate analysis for targeting procurement purposes. The goal is to show the reader, through a political targeting, how Parties can understand better public opinion. Due to the location of the writer, the empirical research will be held in Portugal. Results show how different groups of voters think towards different issues, and what measures, given the party’s position on those issues, are more appropriated for raising public popularity.A seguinte dissertação examina os factores que influenciam a decisão de voto dos eleitores. De modo a entender a origem das opiniões das pessoas, o marketing político Americano irá servir como modelo de referência. Este documento providencia uma análise de eleitorado a nível de "targeting". O objetivo é o de mostrar ao leitor, através de um targeting político, como poderão os partidos entender melhor a opinião pública. Dada a localização do autor, a investigação empírica realiza-se em Portugal. Os resultados mostram como diferentes grupos de pessoas pensam relativamente a diferentes problemas, e que medidas, tendo em conta as posições do partido, são mais apropriadas para aumentar a popularidade pública.2018-07-13T13:44:15Z2017-12-18T00:00:00Z2017-12-182017-12info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfapplication/octet-streamhttp://hdl.handle.net/10071/16371TID:201791420engMendes, Artur Filipe Ribeiroinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-09T17:32:33Zoai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/16371Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T22:14:37.095911Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv How do political actors trace voters?
title How do political actors trace voters?
spellingShingle How do political actors trace voters?
Mendes, Artur Filipe Ribeiro
Political marketing
Targeting
Public opinion
Public popularity
Marketing
Política
Lideres políticos
Partidos políticos
Popularidade
Opinião pública
title_short How do political actors trace voters?
title_full How do political actors trace voters?
title_fullStr How do political actors trace voters?
title_full_unstemmed How do political actors trace voters?
title_sort How do political actors trace voters?
author Mendes, Artur Filipe Ribeiro
author_facet Mendes, Artur Filipe Ribeiro
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mendes, Artur Filipe Ribeiro
dc.subject.por.fl_str_mv Political marketing
Targeting
Public opinion
Public popularity
Marketing
Política
Lideres políticos
Partidos políticos
Popularidade
Opinião pública
topic Political marketing
Targeting
Public opinion
Public popularity
Marketing
Política
Lideres políticos
Partidos políticos
Popularidade
Opinião pública
description The following dissertation examines the factors that influence peoples' voting behavior. In order to understand where peoples' opinions come from, the American political marketing is going to serve as a reference model. This paper will provide an electorate analysis for targeting procurement purposes. The goal is to show the reader, through a political targeting, how Parties can understand better public opinion. Due to the location of the writer, the empirical research will be held in Portugal. Results show how different groups of voters think towards different issues, and what measures, given the party’s position on those issues, are more appropriated for raising public popularity.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-18T00:00:00Z
2017-12-18
2017-12
2018-07-13T13:44:15Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10071/16371
TID:201791420
url http://hdl.handle.net/10071/16371
identifier_str_mv TID:201791420
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/octet-stream
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134703708536832