Popularidade e economia no semipresidencialismo português
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.31447/AS00032573.2008188.03 |
Resumo: | This article analyses the application of the punishment-reward function to the popularity of the president and prime-minister in Portugal, in the winter of 2006. The theory of the economic voting holds that the institutional context of citizenship may make it difficult to assign responsibility for the government’s economic performance. Contrary to what earlier works have suggested, this study shows that Portuguese semipresidentialism does not seem to place barriers in the way of the Portuguese punishing the government (and not the president) for adverse economic circumstances. |
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Popularidade e economia no semipresidencialismo português.Popularidade e economia no semipresidencialismo portuguêsvoto económicopopularidadesemipresidencialismoPortugaleconomic votingpopularitysemipresidentialismPortugal.This article analyses the application of the punishment-reward function to the popularity of the president and prime-minister in Portugal, in the winter of 2006. The theory of the economic voting holds that the institutional context of citizenship may make it difficult to assign responsibility for the government’s economic performance. Contrary to what earlier works have suggested, this study shows that Portuguese semipresidentialism does not seem to place barriers in the way of the Portuguese punishing the government (and not the president) for adverse economic circumstances..Este artigo analisa a aplicação da função castigo-recompensa em relação à popularidade do presidente e do primeiro-ministro em Portugal no Inverno de 2006. A teoria do voto económico considera que o contexto institucional dos cidadãos pode dificultar a imputação de responsabilidades pelo desempenho económico do governo. Ao contrário do que sugeriram trabalhos anteriores, este estudo mostra que o semipresidencialismo português não parece impor barreiras a que os portugueses castiguem o governo (e não o presidente) pelas más condições económicas.Instituto de Ciências Sociais da Universidade de Lisboa2008-09-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.31447/AS00032573.2008188.03https://doi.org/10.31447/AS00032573.2008188.03Análise Social; Vol. 43 N.º 188 (2008); 531-5502182-29990003-2573reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/29989https://revistas.rcaap.pt/analisesocial/article/view/29989/21502Direitos de Autor (c) 2008 Análise Socialinfo:eu-repo/semantics/openAccessGramacho, Wladimir2024-02-17T05:48:08Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/29989Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:02:03.182850Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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