As tecnologias da informação e o agenciamento de viagens: um estudo no website da Operadora de Turismo CVC
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34624/rtd.v2i21/22.11537 |
Resumo: | The internet is considered one of the tools that have most benefited business/consumer relationships given that it has provided greater access to information and facilitated communication between people. In turn, travel agencies have had to adhere to these new technologies in order to conform to a new market. Given this change, travel agencies now market their products and services using websites. With that in mind, the objective of this study is to evaluate both the content and quality of information available on the CVC (considered one of the best travel agencies in Brazil for online sales) website in order to identify whether the website has any user-related problems that may negatively affect the ability to meet user needs. To that end, a literature review was conducted in search of discussions on information technologies, travel agencies, and usability. To determine these positive and negative aspects, a test to identify usability problems was performed. It was noticed that although the website is a highly useful tool for purchasing and selling travel and tourism products and services, it still needs some adjustments to deliver quality service to its users. |
id |
RCAP_a2269a5aa2ddf522d88c39e9b27d0b9f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:proa.ua.pt:article/11537 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
As tecnologias da informação e o agenciamento de viagens: um estudo no website da Operadora de Turismo CVCThe internet is considered one of the tools that have most benefited business/consumer relationships given that it has provided greater access to information and facilitated communication between people. In turn, travel agencies have had to adhere to these new technologies in order to conform to a new market. Given this change, travel agencies now market their products and services using websites. With that in mind, the objective of this study is to evaluate both the content and quality of information available on the CVC (considered one of the best travel agencies in Brazil for online sales) website in order to identify whether the website has any user-related problems that may negatively affect the ability to meet user needs. To that end, a literature review was conducted in search of discussions on information technologies, travel agencies, and usability. To determine these positive and negative aspects, a test to identify usability problems was performed. It was noticed that although the website is a highly useful tool for purchasing and selling travel and tourism products and services, it still needs some adjustments to deliver quality service to its users. A internet destaca-se como uma das ferramentas que mais trouxe benefícios para as relações entre empresas e consumidores, pois proporcionou maior acesso à informação e facilitou a comunicação entre as pessoas. As agências de viagens por sua vez foram obrigadas a aderirem ao uso das novas tecnologias para se amoldar a um novo mercado. Tais empresas passaram a comercializar seus produtos e serviços utilizando-se de websites. Assim sendo, este estudo teve como objetivo avaliar o conteúdo e a qualidade das informações disponibilizadas no website da CVC, agência considerada como uma das melhores empresas de venda online do Brasil, a fim de identificar se o website possui problemas de usabilidade que podem afetar o atendimento das necessidades dos usuários. Para tanto, buscou-se na literatura discussões sobre tecnologias da informação, agências de viagens e usabilidade. Neste sentido, foi realizado um teste que permitiu a identificação de alguns problemas de usabilidade. Destaca-se, portanto, que o website analisado mesmo sendo uma ferramenta muito útil de compra e venda de serviços/produtos do setor de viagens e turismo, necessita de ajustes, para que assim possa atender com qualidade as necessidades dos seus usuários. Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2014-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v2i21/22.11537oai:proa.ua.pt:article/11537Journal of Tourism & Development; Vol 2 No 21/22 (2014); 193-201Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 2 n.º 21/22 (2014); 193-2012182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/11537https://doi.org/10.34624/rtd.v2i21/22.11537https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/11537/7567https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Mayara C. de MedeirosGuardia, Mabel S. de Araújo BezerraGuardia, Sérgio Ramiro Rivero2022-09-26T10:56:53Zoai:proa.ua.pt:article/11537Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:36.891530Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
As tecnologias da informação e o agenciamento de viagens: um estudo no website da Operadora de Turismo CVC |
title |
As tecnologias da informação e o agenciamento de viagens: um estudo no website da Operadora de Turismo CVC |
spellingShingle |
As tecnologias da informação e o agenciamento de viagens: um estudo no website da Operadora de Turismo CVC Silva, Mayara C. de Medeiros |
title_short |
As tecnologias da informação e o agenciamento de viagens: um estudo no website da Operadora de Turismo CVC |
title_full |
As tecnologias da informação e o agenciamento de viagens: um estudo no website da Operadora de Turismo CVC |
title_fullStr |
As tecnologias da informação e o agenciamento de viagens: um estudo no website da Operadora de Turismo CVC |
title_full_unstemmed |
As tecnologias da informação e o agenciamento de viagens: um estudo no website da Operadora de Turismo CVC |
title_sort |
As tecnologias da informação e o agenciamento de viagens: um estudo no website da Operadora de Turismo CVC |
author |
Silva, Mayara C. de Medeiros |
author_facet |
Silva, Mayara C. de Medeiros Guardia, Mabel S. de Araújo Bezerra Guardia, Sérgio Ramiro Rivero |
author_role |
author |
author2 |
Guardia, Mabel S. de Araújo Bezerra Guardia, Sérgio Ramiro Rivero |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Mayara C. de Medeiros Guardia, Mabel S. de Araújo Bezerra Guardia, Sérgio Ramiro Rivero |
description |
The internet is considered one of the tools that have most benefited business/consumer relationships given that it has provided greater access to information and facilitated communication between people. In turn, travel agencies have had to adhere to these new technologies in order to conform to a new market. Given this change, travel agencies now market their products and services using websites. With that in mind, the objective of this study is to evaluate both the content and quality of information available on the CVC (considered one of the best travel agencies in Brazil for online sales) website in order to identify whether the website has any user-related problems that may negatively affect the ability to meet user needs. To that end, a literature review was conducted in search of discussions on information technologies, travel agencies, and usability. To determine these positive and negative aspects, a test to identify usability problems was performed. It was noticed that although the website is a highly useful tool for purchasing and selling travel and tourism products and services, it still needs some adjustments to deliver quality service to its users. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-01-01T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
journal article info:eu-repo/semantics/article |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34624/rtd.v2i21/22.11537 oai:proa.ua.pt:article/11537 |
url |
https://doi.org/10.34624/rtd.v2i21/22.11537 |
identifier_str_mv |
oai:proa.ua.pt:article/11537 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/11537 https://doi.org/10.34624/rtd.v2i21/22.11537 https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/11537/7567 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro |
publisher.none.fl_str_mv |
Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro |
dc.source.none.fl_str_mv |
Journal of Tourism & Development; Vol 2 No 21/22 (2014); 193-201 Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 2 n.º 21/22 (2014); 193-201 2182-1453 1645-9261 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130518020685824 |