Narrativas acerca da formação de professores de Educação Física em contexto de prática supervisionada
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://ojs.letras.up.pt/index.php/Sociologia/article/view/1687 |
Resumo: | This paper aims to capture the internal view of cooperating teacher about the reconstruction of the professional identity of three Physical Education preservice teachers. The selfdialogs reported in the logbook evidenced that the relationships require emotional balance between proximity and distance, making it easier to achievement of increased autonomy; and the reconstruction of the practical knowledge integrated the individual biographies, the knowledge construct in the initial teacher education, and the practice experiences. |
id |
RCAP_ab20f79b93d44737ecd26de0f6c02714 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.letras.up.pt/ojs:article/1687 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Narrativas acerca da formação de professores de Educação Física em contexto de prática supervisionadaArtigosThis paper aims to capture the internal view of cooperating teacher about the reconstruction of the professional identity of three Physical Education preservice teachers. The selfdialogs reported in the logbook evidenced that the relationships require emotional balance between proximity and distance, making it easier to achievement of increased autonomy; and the reconstruction of the practical knowledge integrated the individual biographies, the knowledge construct in the initial teacher education, and the practice experiences.2016-12-21info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://ojs.letras.up.pt/index.php/Sociologia/article/view/1687por0872-3419Cardoso, InêsBatista, PaulaGraça, Amândioinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-01-12T16:19:07Zoai:ojs.letras.up.pt/ojs:article/1687Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:30:59.307963Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Narrativas acerca da formação de professores de Educação Física em contexto de prática supervisionada |
title |
Narrativas acerca da formação de professores de Educação Física em contexto de prática supervisionada |
spellingShingle |
Narrativas acerca da formação de professores de Educação Física em contexto de prática supervisionada Cardoso, Inês Artigos |
title_short |
Narrativas acerca da formação de professores de Educação Física em contexto de prática supervisionada |
title_full |
Narrativas acerca da formação de professores de Educação Física em contexto de prática supervisionada |
title_fullStr |
Narrativas acerca da formação de professores de Educação Física em contexto de prática supervisionada |
title_full_unstemmed |
Narrativas acerca da formação de professores de Educação Física em contexto de prática supervisionada |
title_sort |
Narrativas acerca da formação de professores de Educação Física em contexto de prática supervisionada |
author |
Cardoso, Inês |
author_facet |
Cardoso, Inês Batista, Paula Graça, Amândio |
author_role |
author |
author2 |
Batista, Paula Graça, Amândio |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Cardoso, Inês Batista, Paula Graça, Amândio |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Artigos |
topic |
Artigos |
description |
This paper aims to capture the internal view of cooperating teacher about the reconstruction of the professional identity of three Physical Education preservice teachers. The selfdialogs reported in the logbook evidenced that the relationships require emotional balance between proximity and distance, making it easier to achievement of increased autonomy; and the reconstruction of the practical knowledge integrated the individual biographies, the knowledge construct in the initial teacher education, and the practice experiences. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-12-21 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.letras.up.pt/index.php/Sociologia/article/view/1687 |
url |
https://ojs.letras.up.pt/index.php/Sociologia/article/view/1687 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
0872-3419 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130765403881472 |