Case study : Casa Ermelinda Freitas : successful international strategies
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/20734 |
Resumo: | This dissertation aims to understand how Casa Ermelinda de Freitas, a successful Portuguese wine company, has been able to internationalize its business, maintaining a sustained competitive advantage in foreign markets, as well as the impact of it on the firm’s performance. The focus is to identify the entry strategies of the firm, the resources and capabilities needed to sustain a competitive advantage elsewhere and finally how did this strategies impact the company’s margins and performance. Globalization has opened the doors for firms to internationalize their products and business strategies. When a particular firm is concerned about its growth opportunities, the international markets become an important target, because of a natural opportunity to increase the volume of sales, as well as to reduce the overall business risk through diversification. Therefore, it is crucial to understand what strategies are more likely to help overcome the barriers of international markets, leading the business to another level. The wine industry has been suffering the effects of globalization for a long time. Many firms start the internationalization process, searching for a better performance. The new markets bring the possibility to increase volume and there is a non-confirmed prejudice that wine companies are also able to increase margins and thus improving performance when internationalized. |
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Case study : Casa Ermelinda Freitas : successful international strategiesInternational strategiesEntry strategiesResource-based viewDynamic capabilitiesInternationalization and firm performanceEstratégias de internacionalizaçãoEstratégias de entradaTeoria baseada nos recursosCapacidades dinâmicasInternacionalização e resultadosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoThis dissertation aims to understand how Casa Ermelinda de Freitas, a successful Portuguese wine company, has been able to internationalize its business, maintaining a sustained competitive advantage in foreign markets, as well as the impact of it on the firm’s performance. The focus is to identify the entry strategies of the firm, the resources and capabilities needed to sustain a competitive advantage elsewhere and finally how did this strategies impact the company’s margins and performance. Globalization has opened the doors for firms to internationalize their products and business strategies. When a particular firm is concerned about its growth opportunities, the international markets become an important target, because of a natural opportunity to increase the volume of sales, as well as to reduce the overall business risk through diversification. Therefore, it is crucial to understand what strategies are more likely to help overcome the barriers of international markets, leading the business to another level. The wine industry has been suffering the effects of globalization for a long time. Many firms start the internationalization process, searching for a better performance. The new markets bring the possibility to increase volume and there is a non-confirmed prejudice that wine companies are also able to increase margins and thus improving performance when internationalized.A presente dissertação tem como objectivo entender como a Casa Ermelinda de Freitas, um caso de sucesso dentro do sector dos vinhos portugueses, foi capaz de internacionalizar o seu negócio, mantendo uma vantagem competitiva sustentada nos mercados estrangeiros, assim como de entender o impacto que esta estratégia teve nos resultados da empresa. Assim, o foco está em identificar as estratégias de entrada da empresa, os recursos e capacidades necessárias para sustentar essa vantagem competitiva no estrangeiro e, finalmente, como é que tudo isto impactou as margens e os resultados da empresa. A globalização dos dias de hoje abriu portas para as empresas internacionalizarem os seus produtos e estratégias de negócio. Quando uma empresa em particular está preocupada com oportunidades de crescimento, os mercados internacionais tornam-se um alvo importante, visto serem uma oportunidade natural de aumento do volume de vendas, assim como de redução do risco do negócio através da diversificação. Assim sendo, é crucial entender quais são as estratégias que podem ajudar a ultrapassar as barreiras dos mercados internacionais, levando o negócio para outro patamar. A indústria dos vinhos tem sofrido os efeitos da globalização a vários níveis e por um longo período de tempo. Várias empresas começaram o seu processo de internacionalização, procurando melhores resultados. Os novos mercados trazem a possibilidade de aumentar o volume de vendas e existe ainda o preconceito (não confirmado) de que as empresas deste sector são capazes de aumentar as margens e, por consequência, melhorar os seus resultados, quando “atacam” os mercados internacionais.Reis, Ricardo César Ribeiro Ventura FerreiraCardeal, NunoVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaDias, Sebastião Manuel de Almeida2016-09-21T14:29:53Z2016-07-2120162016-07-21T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/20734TID:201242664enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:26:38Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/20734Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:17:10.407907Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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