Multiple Intelligences in the English Learning Context
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.25749/sis.26961 |
Resumo: | This paper aimed to present the results of our research on the challenges of planning English language classes in elementary school through the analysis of didactic activities proposed for a 2nd grade Elementary class in a private school. This is a descriptive documentary research with a mixed approach (quantitative and qualitative) that sought to investigate whether didactic activities include aspects related to the theory of multiple intelligences (linguistic, musical, logical-mathematical, spatial, bodily-kinesthetic, interpersonal, intrapersonal, and naturalist) proposed by Howard Gardner in 1983 (Gardner, 1994). From the initial analysis of lesson plans, the results show the predominance of activities that focus exclusively on logical-mathematical and linguistic intelligences. |
id |
RCAP_b08f2eac5c5e4e6bcdcdce983bf1cec4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/26961 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Multiple Intelligences in the English Learning ContextInteligencias Múltiples en el Contexto de Aprendizaje del InglésAs Múltiplas Inteligências no Contexto de Aprendizagem de Língua InglesaOther articlesThis paper aimed to present the results of our research on the challenges of planning English language classes in elementary school through the analysis of didactic activities proposed for a 2nd grade Elementary class in a private school. This is a descriptive documentary research with a mixed approach (quantitative and qualitative) that sought to investigate whether didactic activities include aspects related to the theory of multiple intelligences (linguistic, musical, logical-mathematical, spatial, bodily-kinesthetic, interpersonal, intrapersonal, and naturalist) proposed by Howard Gardner in 1983 (Gardner, 1994). From the initial analysis of lesson plans, the results show the predominance of activities that focus exclusively on logical-mathematical and linguistic intelligences.Este artículo tiene como objetivo presentar los resultados de nuestra investigación sobre los desafíos de la planificación de clases de inglés en la Enseñanza Básica a través del análisis de actividades didácticas propuestas para una clase de 2º año de Básica I en una escuela privada. Se trata de una investigación documental descriptiva con enfoque mixto (cuantitativo y cualitativo) que buscó indagar si las actividades didácticas incluyen aspectos relacionados con la teoría de las inteligencias múltiples (lingüística, musical, lógico-matemática, espacial, corporal-kinestésica, interpersonal, intrapersonal y naturalista) propuesta por Howard Gardner, en 1983 (Gardner, 1994). Del análisis inicial de los planes de clase, los resultados muestran el predominio de actividades que se enfocan exclusivamente en las inteligencias lógico-matemáticas y lingüísticas.Este artigo tem como objetivo apresentar os resultados da nossa pesquisa sobre os desafios do planejamento de aulas de Língua Inglesa no Ensino Fundamental através da análise de atividades didáticas propostas para uma turma de 2º ano do Fundamental I de uma escola privada. Trata-se de uma pesquisa documental descritiva com uma abordagem mista (quantitativa e qualitativa) que buscou investigar se as atividades didáticas contemplam aspectos relacionados à teoria das Múltiplas Inteligências (linguística, musical, lógico-matemática, espacial, corporal-cinestésica, interpessoal, intrapessoal e naturalista) proposta por Howard Gardner, em 1983 (Gardner, 1994). A partir da análise inicial dos planos de aula, os resultados mostram a predominância de atividades que focam exclusivamente nas inteligências lógico-matemática e linguística.Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)2022-10-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.25749/sis.26961eng2182-96402182-8474Freitas, Amanda Cristina deinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-29T08:17:26Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/26961Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openairemluisa.alvim@gmail.comopendoar:71602024-03-29T08:17:26Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Multiple Intelligences in the English Learning Context Inteligencias Múltiples en el Contexto de Aprendizaje del Inglés As Múltiplas Inteligências no Contexto de Aprendizagem de Língua Inglesa |
title |
Multiple Intelligences in the English Learning Context |
spellingShingle |
Multiple Intelligences in the English Learning Context Freitas, Amanda Cristina de Other articles |
title_short |
Multiple Intelligences in the English Learning Context |
title_full |
Multiple Intelligences in the English Learning Context |
title_fullStr |
Multiple Intelligences in the English Learning Context |
title_full_unstemmed |
Multiple Intelligences in the English Learning Context |
title_sort |
Multiple Intelligences in the English Learning Context |
author |
Freitas, Amanda Cristina de |
author_facet |
Freitas, Amanda Cristina de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Freitas, Amanda Cristina de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Other articles |
topic |
Other articles |
description |
This paper aimed to present the results of our research on the challenges of planning English language classes in elementary school through the analysis of didactic activities proposed for a 2nd grade Elementary class in a private school. This is a descriptive documentary research with a mixed approach (quantitative and qualitative) that sought to investigate whether didactic activities include aspects related to the theory of multiple intelligences (linguistic, musical, logical-mathematical, spatial, bodily-kinesthetic, interpersonal, intrapersonal, and naturalist) proposed by Howard Gardner in 1983 (Gardner, 1994). From the initial analysis of lesson plans, the results show the predominance of activities that focus exclusively on logical-mathematical and linguistic intelligences. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-10-31 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.25749/sis.26961 |
url |
https://doi.org/10.25749/sis.26961 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
2182-9640 2182-8474 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal) |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal) |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
mluisa.alvim@gmail.com |
_version_ |
1817542942207770624 |