UNESCO’s Global Reports on Adult Learning and Education
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Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.25749/sis.25583 |
Resumo: | Since 2009, UNESCO has published Global Reports on Adult Learning and Education (GRALEs), integrating an analysis of member-states' reported national data, policies and best practices. These reports focus on five action areas adopted in the Belém Framework for Action (policy, governance, financing, participation and quality), constructing adult learning and education as a policy object on a global level and strengthening UNESCO’s role in the field of adult learning and education policy, particularly in terms of conceptualisation and in setting political priorities. Using the policy analysis framework by Lima and Guimarães (2011), this paper analyses the conceptual elements and political priorities of the four GRALEs and the latest national reports of Nigeria, Russia and Slovenia. Main findings indicate a discrepancy between conceptual elements and political priorities at both global and national levels, where GRALEs are observed to be closer to the democratic-emancipatory approach and national reports to the modernisation and state control approach. |
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UNESCO’s Global Reports on Adult Learning and EducationInformes Globales de la Unesco sobre el Aprendizaje y la Educación de AdultosOs Relatórios Globais sobre a Aprendizagem e Educação de Adultos da UNESCOOther articlesSince 2009, UNESCO has published Global Reports on Adult Learning and Education (GRALEs), integrating an analysis of member-states' reported national data, policies and best practices. These reports focus on five action areas adopted in the Belém Framework for Action (policy, governance, financing, participation and quality), constructing adult learning and education as a policy object on a global level and strengthening UNESCO’s role in the field of adult learning and education policy, particularly in terms of conceptualisation and in setting political priorities. Using the policy analysis framework by Lima and Guimarães (2011), this paper analyses the conceptual elements and political priorities of the four GRALEs and the latest national reports of Nigeria, Russia and Slovenia. Main findings indicate a discrepancy between conceptual elements and political priorities at both global and national levels, where GRALEs are observed to be closer to the democratic-emancipatory approach and national reports to the modernisation and state control approach.Desde 2009, la UNESCO ha publicado GRALE (Global Report on Adult Learning and Education), integrando un análisis de los datos, políticas y mejores prácticas nacionales informadas por los estados miembros. Estos informes se centran en cinco áreas de acción adoptadas en el Marco de Acción de Belém (política, gobernanza, financiación, participación y calidad), construyendo el aprendizaje y la educación de adultos como un objeto de política a nivel mundial y fortaleciendo el papel de la UNESCO particularmente en términos de conceptualización y en el establecimiento de prioridades políticas. Utilizando la propuesta teórica de analisis de políticas de Lima y Guimarães (2011), este documento debate los elementos conceptuales y las prioridades políticas de los cuatro GRALE y los últimos informes nacionales de Nigeria, Rusia y Eslovenia. Los principales hallazgos indican una discrepancia entre los elementos conceptuales y las prioridades políticas tanto a nivel global como nacional, donde se observa que los GRALE se acercan más al enfoque democrático-emancipador y los informes nacionales al enfoque de modernización y control estatal.Desde 2009, a UNESCO publicou diversos relatórios globais sobre a aprendizagem e educação de adultos (GRALE – Global Report on Adult Learning and Education), baseados em dados contidos em inquéritos realizados nos países membros e contendo análise de políticas e de práticas consideradas relevantes. Estes relatórios centram-se em cinco áreas, adotadas no Marco de Ação de Belém (política, governança, financiamento, participação e qualidade), construindo a aprendizagem e educação de adultos como um objeto de política ao nível global e reforçando o papel da UNESCO na conceptualização e na definição de prioridades políticas para o setor em questão. Recorrendo ao quadro de análise de políticas de educação de adultos de Lima e Guimarães (2011), este artigo debate os elementos conceptuais e as prioridades políticas dos quatro relatórios globais sobre a aprendizagem e educação de adultos (GRALE) e os últimos relatórios nacionais da Nigéria, Rússia e Eslovénia. As principais conclusões prendem-se com a discrepância entre elementos conceptuais e prioridades políticas aos níveis global e nacionais, estando os relatórios globais mais próximos da abordagem democrática e emancipatória e os relatórios nacionais da abordagem de modernização e controlo estatal.Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)2022-10-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.25749/sis.25583eng2182-96402182-8474Košmerl, TadejMiroshnikov, MaximAderibigbe, Abayomi SimeonGuimarães, Paulainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-29T08:17:26Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/25583Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openairemluisa.alvim@gmail.comopendoar:71602024-03-29T08:17:26Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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