UNESCO’s Global Reports on Adult Learning and Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Košmerl, Tadej
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Miroshnikov, Maxim, Aderibigbe, Abayomi Simeon, Guimarães, Paula
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.25749/sis.25583
Resumo: Since 2009, UNESCO has published Global Reports on Adult Learning and Education (GRALEs), integrating an analysis of member-states' reported national data, policies and best practices. These reports focus on five action areas adopted in the Belém Framework for Action (policy, governance, financing, participation and quality), constructing adult learning and education as a policy object on a global level and strengthening UNESCO’s role in the field of adult learning and education policy, particularly in terms of conceptualisation and in setting political priorities. Using the policy analysis framework by Lima and Guimarães (2011), this paper analyses the conceptual elements and political priorities of the four GRALEs and the latest national reports of Nigeria, Russia and Slovenia. Main findings indicate a discrepancy between conceptual elements and political priorities at both global and national levels, where GRALEs are observed to be closer to the democratic-emancipatory approach and national reports to the modernisation and state control approach.
id RCAP_a5566d1d8781fffc11b4532af655586a
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/25583
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling UNESCO’s Global Reports on Adult Learning and EducationInformes Globales de la Unesco sobre el Aprendizaje y la Educación de AdultosOs Relatórios Globais sobre a Aprendizagem e Educação de Adultos da UNESCOOther articlesSince 2009, UNESCO has published Global Reports on Adult Learning and Education (GRALEs), integrating an analysis of member-states' reported national data, policies and best practices. These reports focus on five action areas adopted in the Belém Framework for Action (policy, governance, financing, participation and quality), constructing adult learning and education as a policy object on a global level and strengthening UNESCO’s role in the field of adult learning and education policy, particularly in terms of conceptualisation and in setting political priorities. Using the policy analysis framework by Lima and Guimarães (2011), this paper analyses the conceptual elements and political priorities of the four GRALEs and the latest national reports of Nigeria, Russia and Slovenia. Main findings indicate a discrepancy between conceptual elements and political priorities at both global and national levels, where GRALEs are observed to be closer to the democratic-emancipatory approach and national reports to the modernisation and state control approach.Desde 2009, la UNESCO ha publicado GRALE (Global Report on Adult Learning and Education), integrando un análisis de los datos, políticas y mejores prácticas nacionales informadas por los estados miembros. Estos informes se centran en cinco áreas de acción adoptadas en el Marco de Acción de Belém (política, gobernanza, financiación, participación y calidad), construyendo el aprendizaje y la educación de adultos como un objeto de política a nivel mundial y fortaleciendo el papel de la UNESCO particularmente en términos de conceptualización y en el establecimiento de prioridades políticas. Utilizando la propuesta teórica de analisis de políticas de Lima y Guimarães (2011), este documento debate los elementos conceptuales y las prioridades políticas de los cuatro GRALE y los últimos informes nacionales de Nigeria, Rusia y Eslovenia. Los principales hallazgos indican una discrepancia entre los elementos conceptuales y las prioridades políticas tanto a nivel global como nacional, donde se observa que los GRALE se acercan más al enfoque democrático-emancipador y los informes nacionales al enfoque de modernización y control estatal.Desde 2009, a UNESCO publicou diversos relatórios globais sobre a aprendizagem e educação de adultos (GRALE – Global Report on Adult Learning and Education), baseados em dados contidos em inquéritos realizados nos países membros e contendo análise de políticas e de práticas consideradas relevantes. Estes relatórios centram-se em cinco áreas, adotadas no Marco de Ação de Belém (política, governança, financiamento,  participação e qualidade), construindo a aprendizagem e educação de adultos como um objeto de política ao nível global e reforçando o papel da UNESCO na conceptualização e na definição de prioridades políticas para o setor em questão. Recorrendo ao quadro de análise de políticas de educação de adultos de Lima e Guimarães (2011), este artigo debate os elementos conceptuais e as prioridades políticas dos quatro relatórios globais sobre a aprendizagem e educação de adultos (GRALE) e os últimos relatórios nacionais da Nigéria, Rússia e Eslovénia. As principais conclusões prendem-se com a discrepância entre elementos conceptuais e prioridades políticas aos níveis global e nacionais, estando os relatórios globais mais próximos da abordagem democrática e emancipatória e os relatórios nacionais da abordagem de modernização e controlo estatal.Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)2022-10-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.25749/sis.25583eng2182-96402182-8474Košmerl, TadejMiroshnikov, MaximAderibigbe, Abayomi SimeonGuimarães, Paulainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-11-04T08:15:29Zoai:ojs.revistas.rcaap.pt:article/25583Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:14:12.707855Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv UNESCO’s Global Reports on Adult Learning and Education
Informes Globales de la Unesco sobre el Aprendizaje y la Educación de Adultos
Os Relatórios Globais sobre a Aprendizagem e Educação de Adultos da UNESCO
title UNESCO’s Global Reports on Adult Learning and Education
spellingShingle UNESCO’s Global Reports on Adult Learning and Education
Košmerl, Tadej
Other articles
title_short UNESCO’s Global Reports on Adult Learning and Education
title_full UNESCO’s Global Reports on Adult Learning and Education
title_fullStr UNESCO’s Global Reports on Adult Learning and Education
title_full_unstemmed UNESCO’s Global Reports on Adult Learning and Education
title_sort UNESCO’s Global Reports on Adult Learning and Education
author Košmerl, Tadej
author_facet Košmerl, Tadej
Miroshnikov, Maxim
Aderibigbe, Abayomi Simeon
Guimarães, Paula
author_role author
author2 Miroshnikov, Maxim
Aderibigbe, Abayomi Simeon
Guimarães, Paula
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Košmerl, Tadej
Miroshnikov, Maxim
Aderibigbe, Abayomi Simeon
Guimarães, Paula
dc.subject.por.fl_str_mv Other articles
topic Other articles
description Since 2009, UNESCO has published Global Reports on Adult Learning and Education (GRALEs), integrating an analysis of member-states' reported national data, policies and best practices. These reports focus on five action areas adopted in the Belém Framework for Action (policy, governance, financing, participation and quality), constructing adult learning and education as a policy object on a global level and strengthening UNESCO’s role in the field of adult learning and education policy, particularly in terms of conceptualisation and in setting political priorities. Using the policy analysis framework by Lima and Guimarães (2011), this paper analyses the conceptual elements and political priorities of the four GRALEs and the latest national reports of Nigeria, Russia and Slovenia. Main findings indicate a discrepancy between conceptual elements and political priorities at both global and national levels, where GRALEs are observed to be closer to the democratic-emancipatory approach and national reports to the modernisation and state control approach.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-10-31
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.25749/sis.25583
url https://doi.org/10.25749/sis.25583
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv 2182-9640
2182-8474
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Educação da Universidade de Lisboa (Lisboa, Portugal)
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130595818733568