Gerações, audiências e representações mediáticas
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.58050/comunicando.v1i1.102 |
Resumo: | The objective of this work is to discuss the relationship between media, generation and audience and, more specifically, to understand how these connections can be important in the construction of the gerational identity (AROLDI, 2011); how people, who was born in an specific moment use the media as a way to construct their collective identity; how the cultural and economic differences between people from a same cohort can influence in the concept of generational belonging (AROLDI, 2011). In the sequence of the observations, we concluded that it is impossible to dined that our reality is inseparable of the media. |
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Gerações, audiências e representações mediáticasGerational IdentityMediaGenerationsAudienceIdentidade GeracionalMediaGeraçõesAudiênciasThe objective of this work is to discuss the relationship between media, generation and audience and, more specifically, to understand how these connections can be important in the construction of the gerational identity (AROLDI, 2011); how people, who was born in an specific moment use the media as a way to construct their collective identity; how the cultural and economic differences between people from a same cohort can influence in the concept of generational belonging (AROLDI, 2011). In the sequence of the observations, we concluded that it is impossible to dined that our reality is inseparable of the media.O objetivo deste trabalho é discutir a relação entre media, geração e audiência e, mais especificamente, debater como estas ligações podem influenciar na construção de identidade geracional (AROLDI, 2011); como pessoas nascidas em um determinado momento usam os media como ferramenta de construção da sua identidade coletiva; de que maneira as diferenças culturais e económicas entre pessoas de um mesmo coorte interferem no conceito de “pertença geracional” (AROLDI, 2011). Na sequência das observações, verificamos que é indiscutível que a nossa realidade se tornou quase inseparável dos meios de comunicação.Sopcom2012-12-31info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.58050/comunicando.v1i1.102https://doi.org/10.58050/comunicando.v1i1.102Revista Comunicando; Vol. 1 No. 1 (2012): The New Ways of Communication; 4 - 17Revista Comunicando; Vol. 1 Núm. 1 (2012): Las Nuevas Vías de Comunicación; 4 - 17Revista Comunicando; Vol. 1 N.º 1 (2012): Os Novos Caminhos da Comunicação; 4 - 172182-4037reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/102https://www.revistacomunicando.sopcom.pt/index.php/comunicando/article/view/102/44Azevedo, Celianainfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-03-16T08:28:50Zoai:revistacomunicando.sopcom.pt:article/102Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T04:01:29.511820Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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