How can corporate social responsibility campaigns enhance marketing strategies : LIDL’s approach
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.14/20616 |
Resumo: | The present study pretends to expose and clarify one of the main controversial issues and challenges of marketing these days: the implementation of Corporate Social Responsibility campaigns to achieve better commercial figures. How it is ethical perceived by consumers and how can it be built in order to be perceived as a win-win situation for both parties: corporation and consumers. This topic came as a result of a reflection about these matters that followed an internship in the referred corporation: Lidl & CIA. Lidl’s “Goodness Gang 2014” campaign was analyzed carefully, being the core example of this project for its success in terms of sales and social goals. Due to the lack of statistics given by the company, a quantitative metric and a survey were created to better analyze consumers’ response to it. |
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How can corporate social responsibility campaigns enhance marketing strategies : LIDL’s approachDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoThe present study pretends to expose and clarify one of the main controversial issues and challenges of marketing these days: the implementation of Corporate Social Responsibility campaigns to achieve better commercial figures. How it is ethical perceived by consumers and how can it be built in order to be perceived as a win-win situation for both parties: corporation and consumers. This topic came as a result of a reflection about these matters that followed an internship in the referred corporation: Lidl & CIA. Lidl’s “Goodness Gang 2014” campaign was analyzed carefully, being the core example of this project for its success in terms of sales and social goals. Due to the lack of statistics given by the company, a quantitative metric and a survey were created to better analyze consumers’ response to it.O presente estudo tem como principal objetivo expor e clarificar um dos assuntos e desafios mais controversos do Marketing nos dias que correm: A implementação de campanhas de Responsabilidade Social para atingir melhores metas de vendas. Como é que esta questão é eticamente interpretada pelos consumidores e como pode ser trabalhada de forma a ser percebida como uma situação positiva para ambos os lados envolvidos: a empresa e os seus consumidores. Este tópico resulta duma reflexão acerca da referida matéria, após um estágio curricular na empresa em questão: Lidl & CIA. A campanha do Lidl “Gang dos Frescos 2014” foi analisada pormenorizadamente, sendo o principal exemplo deste projeto pelo seu sucesso em termos de objectivos comerciais e sociais. Devido à falta de estatísticas disponibilizadas pela empresa em causa, um método quantitativo bem como um questionário foram criados para melhor analisar a reação dos consumidores à referida campanha.Marcos, Paulo Alexandre GonçalvesVeritati - Repositório Institucional da Universidade Católica PortuguesaMorais, Madalena Palminha Andreta2016-09-13T13:03:52Z2016-07-1920162016-07-19T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.14/20616TID:201242290enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-07-12T17:26:30Zoai:repositorio.ucp.pt:10400.14/20616Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T18:17:01.877166Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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