Kleber Mendonça Filho, Neighboring Sounds and the framing of an idea about the cinema of Pernambuco
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.14591/aniki.v5n2.398 |
Resumo: | Looking at the discussion about the artistic values of movies in the case of Neighboring Sounds in the newspapers and Brazilian sites, we can understand the ways that the movie was socially defined as highly valued and how its director, Kleber Mendonça Filho, was important in this process. We contact a filmmaker who made efforts to build his own social identity through valuations of his work and positions about the Brazilian film production of his time. |
id |
RCAP_b9580530d709c74dfd0580a5faa19688 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:aim.org.pt/ojs/:article/398 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Kleber Mendonça Filho, Neighboring Sounds and the framing of an idea about the cinema of PernambucoKleber Mendonça Filho, O Som ao Redor e a construção de uma ideia sobre o cinema pernambucanoBrazilian cinemaCinema from PernambucoKleber Mendonça FilhoNeighboring SoundsMovie receptionCriticismCinema brasileiroCinema pernambucanoKleber Mendonça FilhoO Som ao RedorRecepção cinematográficaCríticaLooking at the discussion about the artistic values of movies in the case of Neighboring Sounds in the newspapers and Brazilian sites, we can understand the ways that the movie was socially defined as highly valued and how its director, Kleber Mendonça Filho, was important in this process. We contact a filmmaker who made efforts to build his own social identity through valuations of his work and positions about the Brazilian film production of his time.Através de um olhar para o cenário de discussões valorativas em torno de O Som ao Redor nos jornais e sites brasileiros percebemos os caminhos pelos quais o filme foi definido socialmente como uma obra de valor e como o seu diretor Kleber Mendonça Filho foi fundamental nesse processo. Percebemos um realizador que empreendeu esforços na construção de sua própria identidade social através de valorações da sua obra e de posicionamentos sobre a produção cinematográfica brasileira do seu tempo.AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento2018-07-14info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.14591/aniki.v5n2.398https://doi.org/10.14591/aniki.v5n2.398Aniki: Portuguese Journal of the Moving Image; Vol 5 No 2 (2018): Brazilian cinema in the neoliberal age; 419-436Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento; v. 5 n. 2 (2018): O cinema brasileiro na era neoliberal; 419-4362183-1750reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttp://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/398http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/398/pdfTeixeira Neto, Wanderley de Mattosinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-01-26T02:03:08Zoai:aim.org.pt/ojs/:article/398Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:57:16.425590Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Kleber Mendonça Filho, Neighboring Sounds and the framing of an idea about the cinema of Pernambuco Kleber Mendonça Filho, O Som ao Redor e a construção de uma ideia sobre o cinema pernambucano |
title |
Kleber Mendonça Filho, Neighboring Sounds and the framing of an idea about the cinema of Pernambuco |
spellingShingle |
Kleber Mendonça Filho, Neighboring Sounds and the framing of an idea about the cinema of Pernambuco Teixeira Neto, Wanderley de Mattos Brazilian cinema Cinema from Pernambuco Kleber Mendonça Filho Neighboring Sounds Movie reception Criticism Cinema brasileiro Cinema pernambucano Kleber Mendonça Filho O Som ao Redor Recepção cinematográfica Crítica |
title_short |
Kleber Mendonça Filho, Neighboring Sounds and the framing of an idea about the cinema of Pernambuco |
title_full |
Kleber Mendonça Filho, Neighboring Sounds and the framing of an idea about the cinema of Pernambuco |
title_fullStr |
Kleber Mendonça Filho, Neighboring Sounds and the framing of an idea about the cinema of Pernambuco |
title_full_unstemmed |
Kleber Mendonça Filho, Neighboring Sounds and the framing of an idea about the cinema of Pernambuco |
title_sort |
Kleber Mendonça Filho, Neighboring Sounds and the framing of an idea about the cinema of Pernambuco |
author |
Teixeira Neto, Wanderley de Mattos |
author_facet |
Teixeira Neto, Wanderley de Mattos |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Teixeira Neto, Wanderley de Mattos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Brazilian cinema Cinema from Pernambuco Kleber Mendonça Filho Neighboring Sounds Movie reception Criticism Cinema brasileiro Cinema pernambucano Kleber Mendonça Filho O Som ao Redor Recepção cinematográfica Crítica |
topic |
Brazilian cinema Cinema from Pernambuco Kleber Mendonça Filho Neighboring Sounds Movie reception Criticism Cinema brasileiro Cinema pernambucano Kleber Mendonça Filho O Som ao Redor Recepção cinematográfica Crítica |
description |
Looking at the discussion about the artistic values of movies in the case of Neighboring Sounds in the newspapers and Brazilian sites, we can understand the ways that the movie was socially defined as highly valued and how its director, Kleber Mendonça Filho, was important in this process. We contact a filmmaker who made efforts to build his own social identity through valuations of his work and positions about the Brazilian film production of his time. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-07-14 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.14591/aniki.v5n2.398 https://doi.org/10.14591/aniki.v5n2.398 |
url |
https://doi.org/10.14591/aniki.v5n2.398 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/398 http://aim.org.pt/ojs/index.php/revista/article/view/398/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento |
publisher.none.fl_str_mv |
AIM - Associação de Investigadores da Imagem em Movimento |
dc.source.none.fl_str_mv |
Aniki: Portuguese Journal of the Moving Image; Vol 5 No 2 (2018): Brazilian cinema in the neoliberal age; 419-436 Aniki: Revista Portuguesa da Imagem em Movimento; v. 5 n. 2 (2018): O cinema brasileiro na era neoliberal; 419-436 2183-1750 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799137059391143936 |