Marketing relacional no setor turístico alentejano

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Sónia Isabel Duarte da
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Marreiros, Cristina Isabel Galamba Oliveira Costa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
DOI: 10.34624/rtd.v1i17/18.12763
Texto Completo: https://doi.org/10.34624/rtd.v1i17/18.12763
Resumo: This paper focuses on assessing the impact of different strategies and actions of Relationship Marketing on customer loyalty for the tourism industry of Alentejo. This sector is facing an increasing development and is necessary, more and more, to ensure the competitiveness of companies through the adoption of strategies to retain customers. The results indicated that the companies under analysis have a long way to go when it comes to managing the relationship with their customers and to using strategies and techniques of Relationship Marketing. Although there is a concern about the services that are provided to the client, this is not enough to provide customer loyalty. It is necessary to work on relationships, in order to create lasting bonds leading to customer loyalty.  
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spelling Marketing relacional no setor turístico alentejanoThis paper focuses on assessing the impact of different strategies and actions of Relationship Marketing on customer loyalty for the tourism industry of Alentejo. This sector is facing an increasing development and is necessary, more and more, to ensure the competitiveness of companies through the adoption of strategies to retain customers. The results indicated that the companies under analysis have a long way to go when it comes to managing the relationship with their customers and to using strategies and techniques of Relationship Marketing. Although there is a concern about the services that are provided to the client, this is not enough to provide customer loyalty. It is necessary to work on relationships, in order to create lasting bonds leading to customer loyalty.  Este artigo centra-se na avaliação do impacto das diferentes estratégias e ações do Marketing Relacional na fidelização dos clientes das empresas do setor turístico alentejano. Este setor encontra-se em crescente desenvolvimento e é necessário, cada vez mais, assegurar a competitividade das empresas, adotando estratégias capazes de fidelizar clientes. Os resultados indicaram que as empresas em estudo têm, ainda, um longo caminho a percorrer no que concerne à gestão da relação com os seus clientes e à utilização das estratégias e técnicas do Marketing Relacional. Existe uma preocupação com os serviços que são prestados ao cliente, o que não é, por si só, suficiente para fidelizar os clientes. É necessário trabalhar as relações, de forma a serem criados laços duradouros que levem à fidelização de clientes.  Departamento de Economia, Gestão, Engenharia Industrial e Turismo da Universidade de Aveiro2012-01-01T00:00:00Zjournal articleinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://doi.org/10.34624/rtd.v1i17/18.12763oai:proa.ua.pt:article/12763Journal of Tourism & Development; Vol 1 No 17/18 (2012); 45-56Revista Turismo & Desenvolvimento; vol. 1 n.º 17/18 (2012); 45-562182-14531645-9261reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/12763https://doi.org/10.34624/rtd.v1i17/18.12763https://proa.ua.pt/index.php/rtd/article/view/12763/8463http://creativecommons.org/licenses/by/4.0.info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Sónia Isabel Duarte daMarreiros, Cristina Isabel Galamba Oliveira Costa2022-09-26T10:57:07Zoai:proa.ua.pt:article/12763Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:05:48.916165Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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