Culture change in a museum: An action research analysis

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Dennehy, Robert F.
Data de Publicação: 2004
Outros Autores: Morgan, Sandra, Lehrburger, Karen J.
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.12/4773
Resumo: The move of a museum in the western United States to larger quarters resulted in an increase in visitors and requests for tours. To respond to the greater number of tours, new volunteers (docents) were recruited and trained. But conflicts arose between the old and new docents. As Docent Chair, one of the authors worked with the Curator of Education to understand the culture change faced by the old docent group and integrate the old and new docent groups. This paper analyzes the culture change using Lewin’s Action Research model. The success of the culture integration was demonstrated when the old and new docents moved away from «this is how it should be done…» to «this is what I see…» in speaking about an event or problem. The language and perception changes were steps toward building a common meaning.
id RCAP_bb0a80eca2fc46401588a5021fc6ecb8
oai_identifier_str oai:repositorio.ispa.pt:10400.12/4773
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Culture change in a museum: An action research analysisCultureChangeMuseumAction researchNon-profitCulturaMudançaMuseuInvestigação em acçãoNão-lucrativaThe move of a museum in the western United States to larger quarters resulted in an increase in visitors and requests for tours. To respond to the greater number of tours, new volunteers (docents) were recruited and trained. But conflicts arose between the old and new docents. As Docent Chair, one of the authors worked with the Curator of Education to understand the culture change faced by the old docent group and integrate the old and new docent groups. This paper analyzes the culture change using Lewin’s Action Research model. The success of the culture integration was demonstrated when the old and new docents moved away from «this is how it should be done…» to «this is what I see…» in speaking about an event or problem. The language and perception changes were steps toward building a common meaning.A mudança, para instalações maiores, de um museu no Oeste dos Estados Unidos teve como resultado o aumento do número de visitantes e pedidos para visitas guiadas. A fim de responder a este aumento, foram recrutados e formados novos voluntários (docentes). No entanto, verificou- se o surgimento de conflitos entre os novos e os velhos docentes. Na posição de Docent Chair, um dos autores deste artigo colaborou com o Curator of Education no sentido de compreender a mudança de cultura sentida pelos velhos docentes e integrar os dois grupos. Este artigo analisa a mudança cultural utilizando o modelo de Investigação em Acção de Lewin. O sucesso da integração cultural fica ilustrado com a modificação de posturas dos grupos quando se referem a eventos ou problemas, de uma postura tipo «isto é como as coisas devem ser feitas…», para uma outra tipo «isto é o que eu acho…». As mudanças na linguagem e percepção foram passos na construção de significados partilhados.Instituto Superior de Psicologia AplicadaRepositório do ISPADennehy, Robert F.Morgan, SandraLehrburger, Karen J.2016-07-05T18:30:41Z2004-01-01T00:00:00Z2004-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.12/4773engComportamento Organizacional e Gestão, 10, 59-690872-9662info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-09-05T16:40:30Zoai:repositorio.ispa.pt:10400.12/4773Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:22:37.369420Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Culture change in a museum: An action research analysis
title Culture change in a museum: An action research analysis
spellingShingle Culture change in a museum: An action research analysis
Dennehy, Robert F.
Culture
Change
Museum
Action research
Non-profit
Cultura
Mudança
Museu
Investigação em acção
Não-lucrativa
title_short Culture change in a museum: An action research analysis
title_full Culture change in a museum: An action research analysis
title_fullStr Culture change in a museum: An action research analysis
title_full_unstemmed Culture change in a museum: An action research analysis
title_sort Culture change in a museum: An action research analysis
author Dennehy, Robert F.
author_facet Dennehy, Robert F.
Morgan, Sandra
Lehrburger, Karen J.
author_role author
author2 Morgan, Sandra
Lehrburger, Karen J.
author2_role author
author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório do ISPA
dc.contributor.author.fl_str_mv Dennehy, Robert F.
Morgan, Sandra
Lehrburger, Karen J.
dc.subject.por.fl_str_mv Culture
Change
Museum
Action research
Non-profit
Cultura
Mudança
Museu
Investigação em acção
Não-lucrativa
topic Culture
Change
Museum
Action research
Non-profit
Cultura
Mudança
Museu
Investigação em acção
Não-lucrativa
description The move of a museum in the western United States to larger quarters resulted in an increase in visitors and requests for tours. To respond to the greater number of tours, new volunteers (docents) were recruited and trained. But conflicts arose between the old and new docents. As Docent Chair, one of the authors worked with the Curator of Education to understand the culture change faced by the old docent group and integrate the old and new docent groups. This paper analyzes the culture change using Lewin’s Action Research model. The success of the culture integration was demonstrated when the old and new docents moved away from «this is how it should be done…» to «this is what I see…» in speaking about an event or problem. The language and perception changes were steps toward building a common meaning.
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-01-01T00:00:00Z
2004-01-01T00:00:00Z
2016-07-05T18:30:41Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.12/4773
url http://hdl.handle.net/10400.12/4773
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.relation.none.fl_str_mv Comportamento Organizacional e Gestão, 10, 59-69
0872-9662
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Superior de Psicologia Aplicada
publisher.none.fl_str_mv Instituto Superior de Psicologia Aplicada
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130087115718656