Culture change in a museum: An action research analysis
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.12/4773 |
Resumo: | The move of a museum in the western United States to larger quarters resulted in an increase in visitors and requests for tours. To respond to the greater number of tours, new volunteers (docents) were recruited and trained. But conflicts arose between the old and new docents. As Docent Chair, one of the authors worked with the Curator of Education to understand the culture change faced by the old docent group and integrate the old and new docent groups. This paper analyzes the culture change using Lewin’s Action Research model. The success of the culture integration was demonstrated when the old and new docents moved away from «this is how it should be done…» to «this is what I see…» in speaking about an event or problem. The language and perception changes were steps toward building a common meaning. |
id |
RCAP_bb0a80eca2fc46401588a5021fc6ecb8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ispa.pt:10400.12/4773 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Culture change in a museum: An action research analysisCultureChangeMuseumAction researchNon-profitCulturaMudançaMuseuInvestigação em acçãoNão-lucrativaThe move of a museum in the western United States to larger quarters resulted in an increase in visitors and requests for tours. To respond to the greater number of tours, new volunteers (docents) were recruited and trained. But conflicts arose between the old and new docents. As Docent Chair, one of the authors worked with the Curator of Education to understand the culture change faced by the old docent group and integrate the old and new docent groups. This paper analyzes the culture change using Lewin’s Action Research model. The success of the culture integration was demonstrated when the old and new docents moved away from «this is how it should be done…» to «this is what I see…» in speaking about an event or problem. The language and perception changes were steps toward building a common meaning.A mudança, para instalações maiores, de um museu no Oeste dos Estados Unidos teve como resultado o aumento do número de visitantes e pedidos para visitas guiadas. A fim de responder a este aumento, foram recrutados e formados novos voluntários (docentes). No entanto, verificou- se o surgimento de conflitos entre os novos e os velhos docentes. Na posição de Docent Chair, um dos autores deste artigo colaborou com o Curator of Education no sentido de compreender a mudança de cultura sentida pelos velhos docentes e integrar os dois grupos. Este artigo analisa a mudança cultural utilizando o modelo de Investigação em Acção de Lewin. O sucesso da integração cultural fica ilustrado com a modificação de posturas dos grupos quando se referem a eventos ou problemas, de uma postura tipo «isto é como as coisas devem ser feitas…», para uma outra tipo «isto é o que eu acho…». As mudanças na linguagem e percepção foram passos na construção de significados partilhados.Instituto Superior de Psicologia AplicadaRepositório do ISPADennehy, Robert F.Morgan, SandraLehrburger, Karen J.2016-07-05T18:30:41Z2004-01-01T00:00:00Z2004-01-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.12/4773engComportamento Organizacional e Gestão, 10, 59-690872-9662info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2022-09-05T16:40:30Zoai:repositorio.ispa.pt:10400.12/4773Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:22:37.369420Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Culture change in a museum: An action research analysis |
title |
Culture change in a museum: An action research analysis |
spellingShingle |
Culture change in a museum: An action research analysis Dennehy, Robert F. Culture Change Museum Action research Non-profit Cultura Mudança Museu Investigação em acção Não-lucrativa |
title_short |
Culture change in a museum: An action research analysis |
title_full |
Culture change in a museum: An action research analysis |
title_fullStr |
Culture change in a museum: An action research analysis |
title_full_unstemmed |
Culture change in a museum: An action research analysis |
title_sort |
Culture change in a museum: An action research analysis |
author |
Dennehy, Robert F. |
author_facet |
Dennehy, Robert F. Morgan, Sandra Lehrburger, Karen J. |
author_role |
author |
author2 |
Morgan, Sandra Lehrburger, Karen J. |
author2_role |
author author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório do ISPA |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Dennehy, Robert F. Morgan, Sandra Lehrburger, Karen J. |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Culture Change Museum Action research Non-profit Cultura Mudança Museu Investigação em acção Não-lucrativa |
topic |
Culture Change Museum Action research Non-profit Cultura Mudança Museu Investigação em acção Não-lucrativa |
description |
The move of a museum in the western United States to larger quarters resulted in an increase in visitors and requests for tours. To respond to the greater number of tours, new volunteers (docents) were recruited and trained. But conflicts arose between the old and new docents. As Docent Chair, one of the authors worked with the Curator of Education to understand the culture change faced by the old docent group and integrate the old and new docent groups. This paper analyzes the culture change using Lewin’s Action Research model. The success of the culture integration was demonstrated when the old and new docents moved away from «this is how it should be done…» to «this is what I see…» in speaking about an event or problem. The language and perception changes were steps toward building a common meaning. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-01-01T00:00:00Z 2004-01-01T00:00:00Z 2016-07-05T18:30:41Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.12/4773 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.12/4773 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Comportamento Organizacional e Gestão, 10, 59-69 0872-9662 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Superior de Psicologia Aplicada |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Superior de Psicologia Aplicada |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130087115718656 |