The Incessant Actor
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/192 |
Resumo: | At each moment in history mankind has sought to bring to certain daylight aspect of life that is present but has not been fully seized or identified: bring out the unconscious that era. The art and theater in particular constitute a kind of laboratory where artists intuitively discover what humanity needs to be brought to the surface. The actor's techniques (ie how the actors research) directly reflect what society tries to recognize and integrate into your consciousness. In this article I do not intend to propose a new philosophy or a new system of representation for actors; just want to share some observations about my practical work. |
id |
RCAP_bd67b6c6f0d82cf6a7c68625c541daa0 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/192 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
The Incessant ActorO ACTOR INCESSANTEPolina KlimovitskayaJeremy GorenAna TamenPolina KlimovitskayaJeremy GorenAna TamenAt each moment in history mankind has sought to bring to certain daylight aspect of life that is present but has not been fully seized or identified: bring out the unconscious that era. The art and theater in particular constitute a kind of laboratory where artists intuitively discover what humanity needs to be brought to the surface. The actor's techniques (ie how the actors research) directly reflect what society tries to recognize and integrate into your consciousness. In this article I do not intend to propose a new philosophy or a new system of representation for actors; just want to share some observations about my practical work.Em cada momento da história a humanidade tem procurado trazer à luz do dia determinado aspeto da vida que está presente, mas que não foi totalmente apreendido ou identificado: trazer à superfície o inconsciente dessa era. A arte e o teatro em particular constituem uma espécie de laboratório onde os artistas intuitivamente descobrem aquilo que a humanidade necessita que seja trazido à superfície. As técnicas do ator (i.e. a forma como os atores pesquisam) refletem de forma direta aquilo que a sociedade tenta reconhecer e integrar na sua consciência. Neste artigo não pretendo propor uma nova filosofia ou um novo sistema de representação para atores; apenas pretendo partilhar algumas observações sobre o meu trabalho prático.MUNDIS2015-03-30T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/otherinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/192oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/192ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 6 N.º 1 (2015): 20.ª Edição | ERAS; 14-241647-35582184-2116reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/192https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/192/192Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticosinfo:eu-repo/semantics/openAccessKlimovitskaya, PolinaGoren, JeremyTamen, Ana2022-09-05T13:57:49Zoai:ojs2.eras.mundis.pt:article/192Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T15:10:52.550249Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Incessant Actor O ACTOR INCESSANTE |
title |
The Incessant Actor |
spellingShingle |
The Incessant Actor Klimovitskaya, Polina Polina Klimovitskaya Jeremy Goren Ana Tamen Polina Klimovitskaya Jeremy Goren Ana Tamen |
title_short |
The Incessant Actor |
title_full |
The Incessant Actor |
title_fullStr |
The Incessant Actor |
title_full_unstemmed |
The Incessant Actor |
title_sort |
The Incessant Actor |
author |
Klimovitskaya, Polina |
author_facet |
Klimovitskaya, Polina Goren, Jeremy Tamen, Ana |
author_role |
author |
author2 |
Goren, Jeremy Tamen, Ana |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Klimovitskaya, Polina Goren, Jeremy Tamen, Ana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Polina Klimovitskaya Jeremy Goren Ana Tamen Polina Klimovitskaya Jeremy Goren Ana Tamen |
topic |
Polina Klimovitskaya Jeremy Goren Ana Tamen Polina Klimovitskaya Jeremy Goren Ana Tamen |
description |
At each moment in history mankind has sought to bring to certain daylight aspect of life that is present but has not been fully seized or identified: bring out the unconscious that era. The art and theater in particular constitute a kind of laboratory where artists intuitively discover what humanity needs to be brought to the surface. The actor's techniques (ie how the actors research) directly reflect what society tries to recognize and integrate into your consciousness. In this article I do not intend to propose a new philosophy or a new system of representation for actors; just want to share some observations about my practical work. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-03-30T00:00:00Z |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/other |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/192 oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/192 |
url |
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/192 |
identifier_str_mv |
oai:ojs2.eras.mundis.pt:article/192 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/192 https://eras.mundis.pt/index.php/eras/article/view/192/192 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2022 ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
MUNDIS |
publisher.none.fl_str_mv |
MUNDIS |
dc.source.none.fl_str_mv |
ERAS | Revista Europeia de Estudos Artísticos ; Vol. 6 N.º 1 (2015): 20.ª Edição | ERAS; 14-24 1647-3558 2184-2116 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799129979376631808 |