Group processes in innovation teams

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Curral, Luís A.
Data de Publicação: 1999
Outros Autores: Chambel, Maria José
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.17575/rpsicol.v13i1/2.565
Resumo: Studied the relation of group process dynamics and team innovation in 70 advertising agency employees in Portugal. Ss participated in teams that had worked together less than 6 mo. Group creativity and processes were evaluated by 12 creative directors at Ss' companies according to vision, participation, task orientation, and support for innovation. Ss also answered questionnaires about their creative work. Factor analysis and other statistical tests were used. The results indicate that groups who frequently engage in innovative tasks have better scores on group process measures, particularly those associated with support for proposals, development of ideas, and implementation of ideas. Structural and psychosocial factors involved with innovation are also discussed. DOI: http://dx.doi.org/10.17575/rpsicol.v13i1/2.565
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spelling Group processes in innovation teamsProcessos de grupo em equipas de inovação-Studied the relation of group process dynamics and team innovation in 70 advertising agency employees in Portugal. Ss participated in teams that had worked together less than 6 mo. Group creativity and processes were evaluated by 12 creative directors at Ss' companies according to vision, participation, task orientation, and support for innovation. Ss also answered questionnaires about their creative work. Factor analysis and other statistical tests were used. The results indicate that groups who frequently engage in innovative tasks have better scores on group process measures, particularly those associated with support for proposals, development of ideas, and implementation of ideas. Structural and psychosocial factors involved with innovation are also discussed. DOI: http://dx.doi.org/10.17575/rpsicol.v13i1/2.565A investigação sobre inovação em equipa tem enfatizado a influência de fatores antecedentes, como composição, tamanho ou diversidade, na produção de inovações. Adoptando um quadro de referência que conceptualiza o desempenho das equipas como um processo input-processo-output, Anderson e West (1996) propõem um modelo de quatro grandes tipos de processo de interação em grupo: visão, participação, orientação para a tarefa e apoio à inovação. É sugerido que este tipo de processos têm um papel importante na facilitação da inovação nas equipas, especialmente na sugestão, desenvolvimento e implementação de ideias. Num estudo com agências de publicidade portuguesas, procuramos compreender em que medida estes processos seriam diferentes em equipas de elevada inovação e em equipas de baixa inovação. Se os processos de grupo são importantes preditores do que em equipas menos inovadoras, tanto em quantidade como em qualidade. Os resultados encontrados vão na direção esperada. DOI: http://dx.doi.org/10.17575/rpsicol.v13i1/2.565Associação Portuguesa de Psicologia1999-12-01info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.17575/rpsicol.v13i1/2.565https://doi.org/10.17575/rpsicol.v13i1/2.565PSICOLOGIA; Vol. 13 No. 1/2 (1999); 163-192PSICOLOGIA; Vol. 13 N.º 1/2 (1999); 163-1922183-24710874-2049reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://revista.appsicologia.org/index.php/rpsicologia/article/view/565https://revista.appsicologia.org/index.php/rpsicologia/article/view/565/311Curral, Luís A.Chambel, Maria Joséinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-11-09T12:50:31Zoai:oai.appsicologia.org:article/565Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T22:10:21.567727Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
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