"A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://hdl.handle.net/10216/146569 |
Resumo: | The present document, made in the context of the School Placement that is part of the plan of studies for the 2nd Cycle in Teaching of Physical Education in Primary and Secondary Education, seeks to relate, the evolutionary process to be a teacher. This is assumed as a crucial step in the process of development, knowledge and creation of a pr-service teacher (the author) identity. The writing of this report is based on the description, reflection and analysis of the events experienced by her at school. The main obstacles and achievements felt will be shown throughout this work, essentially referring to the pedagogical relationship between teacher and students, largely due to the distorting behavior of the students. In this, my annual personal and professional struggle will be revealed, with the aim of reflecting the main challenges felt, the context in which the pedagogical practice took place, the decisions and actions taken throughout the school year and the planning and teaching process. |
id |
RCAP_bf0cbfbe62d8cfe5ac4de82f07e09868 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/146569 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
"A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-EstagiáriaCiências da educaçãoEducational sciencesThe present document, made in the context of the School Placement that is part of the plan of studies for the 2nd Cycle in Teaching of Physical Education in Primary and Secondary Education, seeks to relate, the evolutionary process to be a teacher. This is assumed as a crucial step in the process of development, knowledge and creation of a pr-service teacher (the author) identity. The writing of this report is based on the description, reflection and analysis of the events experienced by her at school. The main obstacles and achievements felt will be shown throughout this work, essentially referring to the pedagogical relationship between teacher and students, largely due to the distorting behavior of the students. In this, my annual personal and professional struggle will be revealed, with the aim of reflecting the main challenges felt, the context in which the pedagogical practice took place, the decisions and actions taken throughout the school year and the planning and teaching process.2022-10-272022-10-27T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/146569TID:203480791porCatarina Junqueiro de Sousainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-02-02T01:21:56Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/146569Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:24:28.765921Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
"A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária |
title |
"A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária |
spellingShingle |
"A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária Catarina Junqueiro de Sousa Ciências da educação Educational sciences |
title_short |
"A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária |
title_full |
"A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária |
title_fullStr |
"A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária |
title_full_unstemmed |
"A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária |
title_sort |
"A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária |
author |
Catarina Junqueiro de Sousa |
author_facet |
Catarina Junqueiro de Sousa |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Catarina Junqueiro de Sousa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ciências da educação Educational sciences |
topic |
Ciências da educação Educational sciences |
description |
The present document, made in the context of the School Placement that is part of the plan of studies for the 2nd Cycle in Teaching of Physical Education in Primary and Secondary Education, seeks to relate, the evolutionary process to be a teacher. This is assumed as a crucial step in the process of development, knowledge and creation of a pr-service teacher (the author) identity. The writing of this report is based on the description, reflection and analysis of the events experienced by her at school. The main obstacles and achievements felt will be shown throughout this work, essentially referring to the pedagogical relationship between teacher and students, largely due to the distorting behavior of the students. In this, my annual personal and professional struggle will be revealed, with the aim of reflecting the main challenges felt, the context in which the pedagogical practice took place, the decisions and actions taken throughout the school year and the planning and teaching process. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-10-27 2022-10-27T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/10216/146569 TID:203480791 |
url |
https://hdl.handle.net/10216/146569 |
identifier_str_mv |
TID:203480791 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799135548231647233 |