"A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Catarina Junqueiro de Sousa
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://hdl.handle.net/10216/146569
Resumo: The present document, made in the context of the School Placement that is part of the plan of studies for the 2nd Cycle in Teaching of Physical Education in Primary and Secondary Education, seeks to relate, the evolutionary process to be a teacher. This is assumed as a crucial step in the process of development, knowledge and creation of a pr-service teacher (the author) identity. The writing of this report is based on the description, reflection and analysis of the events experienced by her at school. The main obstacles and achievements felt will be shown throughout this work, essentially referring to the pedagogical relationship between teacher and students, largely due to the distorting behavior of the students. In this, my annual personal and professional struggle will be revealed, with the aim of reflecting the main challenges felt, the context in which the pedagogical practice took place, the decisions and actions taken throughout the school year and the planning and teaching process.
id RCAP_bf0cbfbe62d8cfe5ac4de82f07e09868
oai_identifier_str oai:repositorio-aberto.up.pt:10216/146569
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling "A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-EstagiáriaCiências da educaçãoEducational sciencesThe present document, made in the context of the School Placement that is part of the plan of studies for the 2nd Cycle in Teaching of Physical Education in Primary and Secondary Education, seeks to relate, the evolutionary process to be a teacher. This is assumed as a crucial step in the process of development, knowledge and creation of a pr-service teacher (the author) identity. The writing of this report is based on the description, reflection and analysis of the events experienced by her at school. The main obstacles and achievements felt will be shown throughout this work, essentially referring to the pedagogical relationship between teacher and students, largely due to the distorting behavior of the students. In this, my annual personal and professional struggle will be revealed, with the aim of reflecting the main challenges felt, the context in which the pedagogical practice took place, the decisions and actions taken throughout the school year and the planning and teaching process.2022-10-272022-10-27T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttps://hdl.handle.net/10216/146569TID:203480791porCatarina Junqueiro de Sousainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-02-02T01:21:56Zoai:repositorio-aberto.up.pt:10216/146569Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T23:24:28.765921Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv "A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária
title "A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária
spellingShingle "A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária
Catarina Junqueiro de Sousa
Ciências da educação
Educational sciences
title_short "A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária
title_full "A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária
title_fullStr "A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária
title_full_unstemmed "A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária
title_sort "A MINHA LUTA" Uma visão de ensino espelhada através da Identidade Pessoal e Profissional de uma Estudante-Estagiária
author Catarina Junqueiro de Sousa
author_facet Catarina Junqueiro de Sousa
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Catarina Junqueiro de Sousa
dc.subject.por.fl_str_mv Ciências da educação
Educational sciences
topic Ciências da educação
Educational sciences
description The present document, made in the context of the School Placement that is part of the plan of studies for the 2nd Cycle in Teaching of Physical Education in Primary and Secondary Education, seeks to relate, the evolutionary process to be a teacher. This is assumed as a crucial step in the process of development, knowledge and creation of a pr-service teacher (the author) identity. The writing of this report is based on the description, reflection and analysis of the events experienced by her at school. The main obstacles and achievements felt will be shown throughout this work, essentially referring to the pedagogical relationship between teacher and students, largely due to the distorting behavior of the students. In this, my annual personal and professional struggle will be revealed, with the aim of reflecting the main challenges felt, the context in which the pedagogical practice took place, the decisions and actions taken throughout the school year and the planning and teaching process.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-10-27
2022-10-27T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://hdl.handle.net/10216/146569
TID:203480791
url https://hdl.handle.net/10216/146569
identifier_str_mv TID:203480791
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799135548231647233