The importance of language standardization/adaptation strategies on european web retail

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Catarina Pinto da
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10071/13704
Resumo: The discussion around strategy adaptation or standardization, in an internationalization context, has been intensified since the year 2000. This associated with the increasing internet consumption habits creates the necessity of more specific studies relating e-commerce and marketing mix strategy, namely on communication. This project aimed at studying the impacts of website communication adaptation and standardization strategies on results of the top 500 European web retailers. Aligned to what was expected, the study concluded that there is a positive correlation between language adaptation and results, with particular relevance on the variable web sales, although standardization is the preferred strategy. Additionally, it was observed that English presence has a positive influence on results.
id RCAP_c07fb2d2a41dcf44dc43f806076dea20
oai_identifier_str oai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/13704
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling The importance of language standardization/adaptation strategies on european web retailAdaptationStandardizationLanguage strategyWeb retailGestão empresarialComércio eletrónicoVenda a retalhoMarketing mixEstratégias de comunicaçãoPolítica linguísticaAdaptaçãoThe discussion around strategy adaptation or standardization, in an internationalization context, has been intensified since the year 2000. This associated with the increasing internet consumption habits creates the necessity of more specific studies relating e-commerce and marketing mix strategy, namely on communication. This project aimed at studying the impacts of website communication adaptation and standardization strategies on results of the top 500 European web retailers. Aligned to what was expected, the study concluded that there is a positive correlation between language adaptation and results, with particular relevance on the variable web sales, although standardization is the preferred strategy. Additionally, it was observed that English presence has a positive influence on results.A discussão em torno de estratégias de adaptação e padronização, em contexto de internacionalização, tem-se intensificado desde 2000. Isto associado aos crescentes hábitos de consumo na internet cria a necessidade de estudo mais específicos que relacionem comércio eletrónico e estratégias de marketing mix, nomeadamente na comunicação. Este projeto teve como objetivo estudar os impactos da adaptação e da padronização da comunicação dos websites nos resultados dos maiores retalhistas online na Europa. Em linha com o esperado, o estudo conclui que existe uma correlação positiva entre a adaptação da língua e os resultados, com particular expressão na variável vendas online, apesar de a padronização ser a estratégia preferida. Adicionalmente, foi observada uma influência positiva da presença do inglês nos resultados.2017-06-06T13:44:20Z2016-11-24T00:00:00Z2016-11-242016-09info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfapplication/octet-streamhttp://hdl.handle.net/10071/13704TID:201555352engSilva, Catarina Pinto dainfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-11-09T18:00:32Zoai:repositorio.iscte-iul.pt:10071/13704Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T22:32:05.808803Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv The importance of language standardization/adaptation strategies on european web retail
title The importance of language standardization/adaptation strategies on european web retail
spellingShingle The importance of language standardization/adaptation strategies on european web retail
Silva, Catarina Pinto da
Adaptation
Standardization
Language strategy
Web retail
Gestão empresarial
Comércio eletrónico
Venda a retalho
Marketing mix
Estratégias de comunicação
Política linguística
Adaptação
title_short The importance of language standardization/adaptation strategies on european web retail
title_full The importance of language standardization/adaptation strategies on european web retail
title_fullStr The importance of language standardization/adaptation strategies on european web retail
title_full_unstemmed The importance of language standardization/adaptation strategies on european web retail
title_sort The importance of language standardization/adaptation strategies on european web retail
author Silva, Catarina Pinto da
author_facet Silva, Catarina Pinto da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Catarina Pinto da
dc.subject.por.fl_str_mv Adaptation
Standardization
Language strategy
Web retail
Gestão empresarial
Comércio eletrónico
Venda a retalho
Marketing mix
Estratégias de comunicação
Política linguística
Adaptação
topic Adaptation
Standardization
Language strategy
Web retail
Gestão empresarial
Comércio eletrónico
Venda a retalho
Marketing mix
Estratégias de comunicação
Política linguística
Adaptação
description The discussion around strategy adaptation or standardization, in an internationalization context, has been intensified since the year 2000. This associated with the increasing internet consumption habits creates the necessity of more specific studies relating e-commerce and marketing mix strategy, namely on communication. This project aimed at studying the impacts of website communication adaptation and standardization strategies on results of the top 500 European web retailers. Aligned to what was expected, the study concluded that there is a positive correlation between language adaptation and results, with particular relevance on the variable web sales, although standardization is the preferred strategy. Additionally, it was observed that English presence has a positive influence on results.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-11-24T00:00:00Z
2016-11-24
2016-09
2017-06-06T13:44:20Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10071/13704
TID:201555352
url http://hdl.handle.net/10071/13704
identifier_str_mv TID:201555352
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/octet-stream
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799134882416295936