Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Menezes, Luís
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10400.19/6733
Resumo: The study aims to find out the conceptions of future teachers (FT), at the beginning of their training, about humour and its value for teaching mathematics. FT was investigated through the use of a questionnaire and an interview. The results show that FT has a conception of what humour is and its social relevance, they believe they have a sense of humour and appreciate it in others. They consider that mathematics is compatible with the use of humour, citing reasons of cognitive, emotional and communicative nature, but most of them say that they did not have mathematics teachers who used it.
id RCAP_c188693cf0dac5896bb8e60a3a56f6d2
oai_identifier_str oai:repositorio.ipv.pt:10400.19/6733
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Conceções de futuros professores sobre o humor em MatemáticaHumorMatemáticaConceçõesFuturos professoresThe study aims to find out the conceptions of future teachers (FT), at the beginning of their training, about humour and its value for teaching mathematics. FT was investigated through the use of a questionnaire and an interview. The results show that FT has a conception of what humour is and its social relevance, they believe they have a sense of humour and appreciate it in others. They consider that mathematics is compatible with the use of humour, citing reasons of cognitive, emotional and communicative nature, but most of them say that they did not have mathematics teachers who used it.FCT e IPV (CI&DEI)Instituto Federal de São Paulo - IFSPRepositório Científico do Instituto Politécnico de ViseuMenezes, Luís2021-04-22T09:53:59Z2021-042021-04-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.19/6733porMenezes, L. (2021). Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática. Revista Internacional de Pesquisa em Didática das Ciências e Matemática, 2, 1-18.2675-4258info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-01-16T15:28:56Zoai:repositorio.ipv.pt:10400.19/6733Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:44:35.579096Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática
title Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática
spellingShingle Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática
Menezes, Luís
Humor
Matemática
Conceções
Futuros professores
title_short Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática
title_full Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática
title_fullStr Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática
title_full_unstemmed Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática
title_sort Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática
author Menezes, Luís
author_facet Menezes, Luís
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Repositório Científico do Instituto Politécnico de Viseu
dc.contributor.author.fl_str_mv Menezes, Luís
dc.subject.por.fl_str_mv Humor
Matemática
Conceções
Futuros professores
topic Humor
Matemática
Conceções
Futuros professores
description The study aims to find out the conceptions of future teachers (FT), at the beginning of their training, about humour and its value for teaching mathematics. FT was investigated through the use of a questionnaire and an interview. The results show that FT has a conception of what humour is and its social relevance, they believe they have a sense of humour and appreciate it in others. They consider that mathematics is compatible with the use of humour, citing reasons of cognitive, emotional and communicative nature, but most of them say that they did not have mathematics teachers who used it.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-04-22T09:53:59Z
2021-04
2021-04-01T00:00:00Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10400.19/6733
url http://hdl.handle.net/10400.19/6733
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv Menezes, L. (2021). Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática. Revista Internacional de Pesquisa em Didática das Ciências e Matemática, 2, 1-18.
2675-4258
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal de São Paulo - IFSP
publisher.none.fl_str_mv Instituto Federal de São Paulo - IFSP
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130916706058240