Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.19/6733 |
Resumo: | The study aims to find out the conceptions of future teachers (FT), at the beginning of their training, about humour and its value for teaching mathematics. FT was investigated through the use of a questionnaire and an interview. The results show that FT has a conception of what humour is and its social relevance, they believe they have a sense of humour and appreciate it in others. They consider that mathematics is compatible with the use of humour, citing reasons of cognitive, emotional and communicative nature, but most of them say that they did not have mathematics teachers who used it. |
id |
RCAP_c188693cf0dac5896bb8e60a3a56f6d2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ipv.pt:10400.19/6733 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Conceções de futuros professores sobre o humor em MatemáticaHumorMatemáticaConceçõesFuturos professoresThe study aims to find out the conceptions of future teachers (FT), at the beginning of their training, about humour and its value for teaching mathematics. FT was investigated through the use of a questionnaire and an interview. The results show that FT has a conception of what humour is and its social relevance, they believe they have a sense of humour and appreciate it in others. They consider that mathematics is compatible with the use of humour, citing reasons of cognitive, emotional and communicative nature, but most of them say that they did not have mathematics teachers who used it.FCT e IPV (CI&DEI)Instituto Federal de São Paulo - IFSPRepositório Científico do Instituto Politécnico de ViseuMenezes, Luís2021-04-22T09:53:59Z2021-042021-04-01T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.19/6733porMenezes, L. (2021). Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática. Revista Internacional de Pesquisa em Didática das Ciências e Matemática, 2, 1-18.2675-4258info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-01-16T15:28:56Zoai:repositorio.ipv.pt:10400.19/6733Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:44:35.579096Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática |
title |
Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática |
spellingShingle |
Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática Menezes, Luís Humor Matemática Conceções Futuros professores |
title_short |
Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática |
title_full |
Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática |
title_fullStr |
Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática |
title_full_unstemmed |
Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática |
title_sort |
Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática |
author |
Menezes, Luís |
author_facet |
Menezes, Luís |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Repositório Científico do Instituto Politécnico de Viseu |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Menezes, Luís |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Humor Matemática Conceções Futuros professores |
topic |
Humor Matemática Conceções Futuros professores |
description |
The study aims to find out the conceptions of future teachers (FT), at the beginning of their training, about humour and its value for teaching mathematics. FT was investigated through the use of a questionnaire and an interview. The results show that FT has a conception of what humour is and its social relevance, they believe they have a sense of humour and appreciate it in others. They consider that mathematics is compatible with the use of humour, citing reasons of cognitive, emotional and communicative nature, but most of them say that they did not have mathematics teachers who used it. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-04-22T09:53:59Z 2021-04 2021-04-01T00:00:00Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10400.19/6733 |
url |
http://hdl.handle.net/10400.19/6733 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
Menezes, L. (2021). Conceções de futuros professores sobre o humor em Matemática. Revista Internacional de Pesquisa em Didática das Ciências e Matemática, 2, 1-18. 2675-4258 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal de São Paulo - IFSP |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Federal de São Paulo - IFSP |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130916706058240 |