Editorial
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.48619/cap.v4i1.675 |
Resumo: | These articles seek to discuss and explore the ways in which Sculpture is ontologically constituted in the present, the different historical legacies and the construction of the sculptural imaginary. We invited the scientific and artistic community for a critical and transdisciplinary analysis of the repercussions that the multiple constitutions of what Sculpture is have, not only in the arts, but also outside the artistic sphere. |
id |
RCAP_ce1861f50913859e84bc8723d0e9f6c8 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:journals.ap2.pt:article/675 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
EditorialThese articles seek to discuss and explore the ways in which Sculpture is ontologically constituted in the present, the different historical legacies and the construction of the sculptural imaginary. We invited the scientific and artistic community for a critical and transdisciplinary analysis of the repercussions that the multiple constitutions of what Sculpture is have, not only in the arts, but also outside the artistic sphere.Estes artigos procuram debater e explorar os modos como a Escultura se constitui ontologicamente no presente, as diferentes heranças históricas e a construção do imaginário escultórico. Convidámos a comunidade científica e artística para uma análise crítica e transdisciplinar sobre as repercussões que as múltiplas constituições do que é a Escultura têm não só nas artes, mas também fora do âmbito artístico.Urbancreativity.org2022-12-30info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.48619/cap.v4i1.675https://doi.org/10.48619/cap.v4i1.675CAP - Public Art Journal; Vol 4 No 1 (2022): Sculpture and Artistic Studies; 1 - 7Cadernos de Arte Pública; v. 4 n. 1 (2022): Sculpture and Artistic Studies; 1 - 7CAP - Cadernos de Arte Pública / Public Art Journal; v. 4 n. 1 (2022): Escultura e Estudos Artísticos; 1 - 72184-6197reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://journals.ap2.pt/index.php/CAP/article/view/675https://journals.ap2.pt/index.php/CAP/article/view/675/418Neves, Pedro Soaresinfo:eu-repo/semantics/openAccess2023-02-05T07:08:05Zoai:journals.ap2.pt:article/675Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:46:13.586061Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Editorial |
title |
Editorial |
spellingShingle |
Editorial Neves, Pedro Soares |
title_short |
Editorial |
title_full |
Editorial |
title_fullStr |
Editorial |
title_full_unstemmed |
Editorial |
title_sort |
Editorial |
author |
Neves, Pedro Soares |
author_facet |
Neves, Pedro Soares |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Neves, Pedro Soares |
description |
These articles seek to discuss and explore the ways in which Sculpture is ontologically constituted in the present, the different historical legacies and the construction of the sculptural imaginary. We invited the scientific and artistic community for a critical and transdisciplinary analysis of the repercussions that the multiple constitutions of what Sculpture is have, not only in the arts, but also outside the artistic sphere. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-12-30 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.48619/cap.v4i1.675 https://doi.org/10.48619/cap.v4i1.675 |
url |
https://doi.org/10.48619/cap.v4i1.675 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://journals.ap2.pt/index.php/CAP/article/view/675 https://journals.ap2.pt/index.php/CAP/article/view/675/418 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Urbancreativity.org |
publisher.none.fl_str_mv |
Urbancreativity.org |
dc.source.none.fl_str_mv |
CAP - Public Art Journal; Vol 4 No 1 (2022): Sculpture and Artistic Studies; 1 - 7 Cadernos de Arte Pública; v. 4 n. 1 (2022): Sculpture and Artistic Studies; 1 - 7 CAP - Cadernos de Arte Pública / Public Art Journal; v. 4 n. 1 (2022): Escultura e Estudos Artísticos; 1 - 7 2184-6197 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130933680406528 |