Trade Credit, inventories and contagion effect
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10400.6/6185 |
Resumo: | This investigation access if an inventory management motivation could explain the use trade credit, as well if a trade credit contagion effect occurs during periods of financial crisis. Therefore, a panel dataset of Portuguese manufacturing SME firms, over the period of 2000-2009, and employing a panel data methodology, the results confirm the existence of an incentive for firms to offer and receive trade credit in order to promote sales in the first instance, and in a second instance, to reduce inventory levels and the associated costs. Moreover, credit constraints during a financial crisis cause firms holding high-levels of accounts receivable to postpone payments to suppliers. Specifically, high-risk firms receive more suppliers’ credit due to suppliers concern about their customer's survival. |
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Trade Credit, inventories and contagion effectEvidence from Portuguese SMECrédito ComercialCrise FinanceiraEfeito de ContágioInventáriosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e GestãoThis investigation access if an inventory management motivation could explain the use trade credit, as well if a trade credit contagion effect occurs during periods of financial crisis. Therefore, a panel dataset of Portuguese manufacturing SME firms, over the period of 2000-2009, and employing a panel data methodology, the results confirm the existence of an incentive for firms to offer and receive trade credit in order to promote sales in the first instance, and in a second instance, to reduce inventory levels and the associated costs. Moreover, credit constraints during a financial crisis cause firms holding high-levels of accounts receivable to postpone payments to suppliers. Specifically, high-risk firms receive more suppliers’ credit due to suppliers concern about their customer's survival.Esta investigação procura avaliar se a motivação para a gestão de inventários explica o uso do crédito comercial, bem como se algum efeito de contágio ocorre no crédito comercial durante períodos de crise financeira. Desta forma, através de um painel de dados referente a empresas industriais Portuguesas de pequena e média dimensão que abrangem o período de 2000 a 2009, e utilizando a metodologia de dados em painel, os resultados confirmam a existência de um incentive para as empresas procurarem e concederem crédito comercial. Este incentivo baseia em primeiro lugar na promoção das vendas, e sem segundo lugar, na redução dos inventários e dos custos que lhe estão associados. Além disso, as restrições de crédito frequentes em períodos de crise financeira leva a que empresas com elevadas contas a receber adiem os pagamentos aos fornecedores. Particularmente, empresas com risco elevado recebem mais crédito dos seus fornecedores uma vez que estes estão mais sensibilizados para a sobrevivência dos clientes.Gama, Ana Paula Bernardino MatiasMonteiro, JoãouBibliorumMonteiro, Marina Marques2018-09-05T14:08:35Z2014-10-62014-11-072014-11-07T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10400.6/6185TID:201640945enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2023-12-15T09:44:30Zoai:ubibliorum.ubi.pt:10400.6/6185Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T00:46:58.173888Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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