NORMS FOR THE PUBLIC REMEMBRANCE OF NONHUMAN ANIMALS
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.21814/eps.1.1.50 |
Resumo: | This article builds upon Avishai Margalit’s distinction between ethical and moral norms of remembrance. While Margalit is limited by his broadly Kantian framework and restricts his arguments to the remembrance of human beings, the author will argue that the resources exist both in his account and in the particularities of Canadian public life to a) account philosophically for what minimal public ethical norms are in place for the remembrance of nonhuman animals, and b) point towards a more robust, properly moral account of nonhuman animal remembrance. The author will take a recent Canadian case study in the public remembrance of nonhuman animals– the 2012 Animals in War Dedication – to show how existing norms are inherently unstable, pointing beyond themselves to a more species-inclusive, properly moral public perspective. |
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NORMS FOR THE PUBLIC REMEMBRANCE OF NONHUMAN ANIMALSNORMAS PARA A CELEBRAÇÃO PÚBLICA DE ANIMAIS NÃOHUMANOSOriginal ArticlesThis article builds upon Avishai Margalit’s distinction between ethical and moral norms of remembrance. While Margalit is limited by his broadly Kantian framework and restricts his arguments to the remembrance of human beings, the author will argue that the resources exist both in his account and in the particularities of Canadian public life to a) account philosophically for what minimal public ethical norms are in place for the remembrance of nonhuman animals, and b) point towards a more robust, properly moral account of nonhuman animal remembrance. The author will take a recent Canadian case study in the public remembrance of nonhuman animals– the 2012 Animals in War Dedication – to show how existing norms are inherently unstable, pointing beyond themselves to a more species-inclusive, properly moral public perspective.Este artigo baseia-se na distinção feita por Avishai Margalit entre normas éticas e normas morais de celebração. Enquanto Margalit está limitado pelo seu quadro de referência genericamente kantiano e restringe os seus argumentos à celebração dos seres humanos, o autor argumentará que existem recursos, tanto na sua posição quanto nas particularidades da vida pública canadiana, para: a) explicar filosoficamente as normas éticas mínimas que existem para a celebração de animais não-humanos, e b) apontar para uma posição mais sólida e adequadamente moral acerca da celebração de animais não-humanos. O autor usará um estudo de caso canadiano recente sobre a celebração pública de animais não-humanos - a Dedicação de Animais em Guerra de 2012 - para mostrar como as normas existentes são intrinsecamente instáveis, apontando além de si mesmas para uma perspectiva pública mais apropriada e inclusiva em termos de espécies.Centre for Ethics, Politics, and Society - ELACH, University of Minho2023-09-26info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articlehttps://doi.org/10.21814/eps.1.1.50eng2184-25822184-2574McLennan, Matthewinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-01-29T10:56:30Zoai:journals.uminho.pt:article/4648Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T01:58:41.179778Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
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