Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Moreira, Liliana Silva Mouta
Data de Publicação: 2020
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: eng
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: http://hdl.handle.net/10362/109916
Resumo: The present report describes the action research I took part in as part of my practicum as a trainee teacher in my Master’s degree in teaching English in the first cycle education. It investigated how group work can be promoted by using and implementing effective strategies such as routines, rules and roles. The investigation project was carried out in a public primary school in the outskirts of Lisbon from mid-September until the second week of December. The research study was completed in a 26 students’ fourth year class. The class had one hour of English lessons twice a week in the afternoon period. The results show that with an effective set of routines, rules and roles specific for group work, students engage more in collaborative work and focus more with the work ahead while helping and communicating better with each other.
id RCAP_d199d5f9e4a1d195782d08e27b3165ae
oai_identifier_str oai:run.unl.pt:10362/109916
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroomEnsino de InglêsTrabalho de grupoGroup workYoung learnersStrategiesCooperationEngagementEffective learningCommunicationRoutinesRulesRolesTrabalho de grupoAlunosEstratégiasCooperaçãoCompromissoEnsino eficazComunicaçãoRotinasRegrasPapéisDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da EducaçãoThe present report describes the action research I took part in as part of my practicum as a trainee teacher in my Master’s degree in teaching English in the first cycle education. It investigated how group work can be promoted by using and implementing effective strategies such as routines, rules and roles. The investigation project was carried out in a public primary school in the outskirts of Lisbon from mid-September until the second week of December. The research study was completed in a 26 students’ fourth year class. The class had one hour of English lessons twice a week in the afternoon period. The results show that with an effective set of routines, rules and roles specific for group work, students engage more in collaborative work and focus more with the work ahead while helping and communicating better with each other.O presente relatório descreve as fases de investigação da minha prática de ensino supervisionada como parte do Mestrado em Ensino de Inglês no 1º. Ciclo do Ensino Básico. O objetivo do relatório é responder à minha questão inicial e investigar como o trabalho de grupo nas aulas de inglês do primeiro ciclo pode ser desenvolvido, fomentado e encorajado pelo uso eficaz de estratégias como rotinas, regras e papéis. O projeto de investigação foi desenvolvido numa escola primária do ensino público, nos arredores de Lisboa, entre meio de setembro até à segunda semana de dezembro. O projeto de investigação foi completado numa turma de 4º ano com 26 alunos. A turma tinha uma hora de inglês, duas vezes por semana no período da tarde. Os resultados demonstram que com um conjunto eficaz de rotinas, regras e papéis específicos para o trabalho em grupo, que os alunos colaboram mais uns com os outros e se focam e comprometem quer com o grupo quer com o trabalho a realizar, comunicando cada vez mais em inglês.Leslie, CarolynMatos, Ana AlexandraRUNMoreira, Liliana Silva Mouta2021-01-08T14:48:51Z2020-11-192020-09-042020-11-19T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/109916TID:202552403enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T04:54:03Zoai:run.unl.pt:10362/109916Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:41:32.901593Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom
title Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom
spellingShingle Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom
Moreira, Liliana Silva Mouta
Ensino de Inglês
Trabalho de grupo
Group work
Young learners
Strategies
Cooperation
Engagement
Effective learning
Communication
Routines
Rules
Roles
Trabalho de grupo
Alunos
Estratégias
Cooperação
Compromisso
Ensino eficaz
Comunicação
Rotinas
Regras
Papéis
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação
title_short Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom
title_full Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom
title_fullStr Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom
title_full_unstemmed Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom
title_sort Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom
author Moreira, Liliana Silva Mouta
author_facet Moreira, Liliana Silva Mouta
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Leslie, Carolyn
Matos, Ana Alexandra
RUN
dc.contributor.author.fl_str_mv Moreira, Liliana Silva Mouta
dc.subject.por.fl_str_mv Ensino de Inglês
Trabalho de grupo
Group work
Young learners
Strategies
Cooperation
Engagement
Effective learning
Communication
Routines
Rules
Roles
Trabalho de grupo
Alunos
Estratégias
Cooperação
Compromisso
Ensino eficaz
Comunicação
Rotinas
Regras
Papéis
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação
topic Ensino de Inglês
Trabalho de grupo
Group work
Young learners
Strategies
Cooperation
Engagement
Effective learning
Communication
Routines
Rules
Roles
Trabalho de grupo
Alunos
Estratégias
Cooperação
Compromisso
Ensino eficaz
Comunicação
Rotinas
Regras
Papéis
Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação
description The present report describes the action research I took part in as part of my practicum as a trainee teacher in my Master’s degree in teaching English in the first cycle education. It investigated how group work can be promoted by using and implementing effective strategies such as routines, rules and roles. The investigation project was carried out in a public primary school in the outskirts of Lisbon from mid-September until the second week of December. The research study was completed in a 26 students’ fourth year class. The class had one hour of English lessons twice a week in the afternoon period. The results show that with an effective set of routines, rules and roles specific for group work, students engage more in collaborative work and focus more with the work ahead while helping and communicating better with each other.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-11-19
2020-09-04
2020-11-19T00:00:00Z
2021-01-08T14:48:51Z
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://hdl.handle.net/10362/109916
TID:202552403
url http://hdl.handle.net/10362/109916
identifier_str_mv TID:202552403
dc.language.iso.fl_str_mv eng
language eng
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799138028873056256