Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | eng |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/10362/109916 |
Resumo: | The present report describes the action research I took part in as part of my practicum as a trainee teacher in my Master’s degree in teaching English in the first cycle education. It investigated how group work can be promoted by using and implementing effective strategies such as routines, rules and roles. The investigation project was carried out in a public primary school in the outskirts of Lisbon from mid-September until the second week of December. The research study was completed in a 26 students’ fourth year class. The class had one hour of English lessons twice a week in the afternoon period. The results show that with an effective set of routines, rules and roles specific for group work, students engage more in collaborative work and focus more with the work ahead while helping and communicating better with each other. |
id |
RCAP_d199d5f9e4a1d195782d08e27b3165ae |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:run.unl.pt:10362/109916 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroomEnsino de InglêsTrabalho de grupoGroup workYoung learnersStrategiesCooperationEngagementEffective learningCommunicationRoutinesRulesRolesTrabalho de grupoAlunosEstratégiasCooperaçãoCompromissoEnsino eficazComunicaçãoRotinasRegrasPapéisDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da EducaçãoThe present report describes the action research I took part in as part of my practicum as a trainee teacher in my Master’s degree in teaching English in the first cycle education. It investigated how group work can be promoted by using and implementing effective strategies such as routines, rules and roles. The investigation project was carried out in a public primary school in the outskirts of Lisbon from mid-September until the second week of December. The research study was completed in a 26 students’ fourth year class. The class had one hour of English lessons twice a week in the afternoon period. The results show that with an effective set of routines, rules and roles specific for group work, students engage more in collaborative work and focus more with the work ahead while helping and communicating better with each other.O presente relatório descreve as fases de investigação da minha prática de ensino supervisionada como parte do Mestrado em Ensino de Inglês no 1º. Ciclo do Ensino Básico. O objetivo do relatório é responder à minha questão inicial e investigar como o trabalho de grupo nas aulas de inglês do primeiro ciclo pode ser desenvolvido, fomentado e encorajado pelo uso eficaz de estratégias como rotinas, regras e papéis. O projeto de investigação foi desenvolvido numa escola primária do ensino público, nos arredores de Lisboa, entre meio de setembro até à segunda semana de dezembro. O projeto de investigação foi completado numa turma de 4º ano com 26 alunos. A turma tinha uma hora de inglês, duas vezes por semana no período da tarde. Os resultados demonstram que com um conjunto eficaz de rotinas, regras e papéis específicos para o trabalho em grupo, que os alunos colaboram mais uns com os outros e se focam e comprometem quer com o grupo quer com o trabalho a realizar, comunicando cada vez mais em inglês.Leslie, CarolynMatos, Ana AlexandraRUNMoreira, Liliana Silva Mouta2021-01-08T14:48:51Z2020-11-192020-09-042020-11-19T00:00:00Zinfo:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/10362/109916TID:202552403enginfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAP2024-03-11T04:54:03Zoai:run.unl.pt:10362/109916Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-20T03:41:32.901593Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom |
title |
Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom |
spellingShingle |
Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom Moreira, Liliana Silva Mouta Ensino de Inglês Trabalho de grupo Group work Young learners Strategies Cooperation Engagement Effective learning Communication Routines Rules Roles Trabalho de grupo Alunos Estratégias Cooperação Compromisso Ensino eficaz Comunicação Rotinas Regras Papéis Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação |
title_short |
Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom |
title_full |
Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom |
title_fullStr |
Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom |
title_full_unstemmed |
Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom |
title_sort |
Implementing effective strategies to promote group work in the teaching Enlish to young learners´ classroom |
author |
Moreira, Liliana Silva Mouta |
author_facet |
Moreira, Liliana Silva Mouta |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Leslie, Carolyn Matos, Ana Alexandra RUN |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Moreira, Liliana Silva Mouta |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Ensino de Inglês Trabalho de grupo Group work Young learners Strategies Cooperation Engagement Effective learning Communication Routines Rules Roles Trabalho de grupo Alunos Estratégias Cooperação Compromisso Ensino eficaz Comunicação Rotinas Regras Papéis Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação |
topic |
Ensino de Inglês Trabalho de grupo Group work Young learners Strategies Cooperation Engagement Effective learning Communication Routines Rules Roles Trabalho de grupo Alunos Estratégias Cooperação Compromisso Ensino eficaz Comunicação Rotinas Regras Papéis Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação |
description |
The present report describes the action research I took part in as part of my practicum as a trainee teacher in my Master’s degree in teaching English in the first cycle education. It investigated how group work can be promoted by using and implementing effective strategies such as routines, rules and roles. The investigation project was carried out in a public primary school in the outskirts of Lisbon from mid-September until the second week of December. The research study was completed in a 26 students’ fourth year class. The class had one hour of English lessons twice a week in the afternoon period. The results show that with an effective set of routines, rules and roles specific for group work, students engage more in collaborative work and focus more with the work ahead while helping and communicating better with each other. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-11-19 2020-09-04 2020-11-19T00:00:00Z 2021-01-08T14:48:51Z |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/10362/109916 TID:202552403 |
url |
http://hdl.handle.net/10362/109916 |
identifier_str_mv |
TID:202552403 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng |
language |
eng |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799138028873056256 |