Views on the conceptual (in) definition of education for development

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mesquita, Elza da Conceição
Data de Publicação: 2017
Outros Autores: Bergano, Sofia, Martins, Maria da Conceição, Sanches, Angelina, Ribeiro, Ilda Freire
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
Texto Completo: https://doi.org/10.34620/eduser.v9i2.103
Resumo: In this paper we aim to debate the result of the analysis carried out by the authors and combine it with the self-analysis of participants in several initiatives on education for development which were presented in poster format. The study is of exploratory and qualitative nature. On the whole, 15 posters were analysed, taking into account the unifying principles of education for development. The data show differences among the researchers and the participants in the study. This allows us to think that, in order to create a greater convergence among these different viewpoints it is relevant to redefine the conceptualization of education for development, contributing to a clearer and more objective notion.
id RCAP_d1cbadb69180e362b2ab616b5eb912ad
oai_identifier_str oai:eduser.ipb.pt:article/103
network_acronym_str RCAP
network_name_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository_id_str 7160
spelling Views on the conceptual (in) definition of education for developmentOlhares sobre a (in)definição conceptual de educação para o desenvolvimentoEducation for developmentglobal citizenshipformationEducação para o desenvolvimentocidadania globalformaçãoIn this paper we aim to debate the result of the analysis carried out by the authors and combine it with the self-analysis of participants in several initiatives on education for development which were presented in poster format. The study is of exploratory and qualitative nature. On the whole, 15 posters were analysed, taking into account the unifying principles of education for development. The data show differences among the researchers and the participants in the study. This allows us to think that, in order to create a greater convergence among these different viewpoints it is relevant to redefine the conceptualization of education for development, contributing to a clearer and more objective notion.Neste artigo pretendem-se discutir os resultados da análise das investigadoras e da autoanálise dos participantes sobre atividades de educação para o desenvolvimento plasmadas em formato de póster. O estudo é exploratório e de cariz qualitativo. Analisaram-se 15 pósteres tendo em consideração os princípios unificadores da educação para o desenvolvimento. Os dados refletem divergências entre as investigadoras e os participantes no estudo, pelo que, face aos resultados, e de modo a que possa existir uma maior e melhor convergência de olhares, pensa-se que será importante proceder à redefinição da conceptualização de educação para o desenvolvimento, contribuindo para uma definição mais clara e objetiva.Instituto Politécnico de Bragança2017-12-16info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34620/eduser.v9i2.103https://doi.org/10.34620/eduser.v9i2.103EduSer; Vol. 9 No. 2 (2017): Eduser - Revista de Educação; 77-91Eduser - revista de Educação; v. 9 n. 2 (2017): Eduser - Revista de Educação; 77-91EduSer; Vol. 9 N.º 2 (2017): Eduser - Revista de Educação; 77-912183-038X1645-4774reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/103https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/103/94Direitos de Autor (c) 2017 Eduser - Revista de Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMesquita, Elza da ConceiçãoBergano, SofiaMartins, Maria da ConceiçãoSanches, AngelinaRibeiro, Ilda Freire2023-02-18T06:01:36Zoai:eduser.ipb.pt:article/103Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:46:52.407549Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse
dc.title.none.fl_str_mv Views on the conceptual (in) definition of education for development
Olhares sobre a (in)definição conceptual de educação para o desenvolvimento
title Views on the conceptual (in) definition of education for development
spellingShingle Views on the conceptual (in) definition of education for development
Mesquita, Elza da Conceição
Education for development
global citizenship
formation
Educação para o desenvolvimento
cidadania global
formação
title_short Views on the conceptual (in) definition of education for development
title_full Views on the conceptual (in) definition of education for development
title_fullStr Views on the conceptual (in) definition of education for development
title_full_unstemmed Views on the conceptual (in) definition of education for development
title_sort Views on the conceptual (in) definition of education for development
author Mesquita, Elza da Conceição
author_facet Mesquita, Elza da Conceição
Bergano, Sofia
Martins, Maria da Conceição
Sanches, Angelina
Ribeiro, Ilda Freire
author_role author
author2 Bergano, Sofia
Martins, Maria da Conceição
Sanches, Angelina
Ribeiro, Ilda Freire
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mesquita, Elza da Conceição
Bergano, Sofia
Martins, Maria da Conceição
Sanches, Angelina
Ribeiro, Ilda Freire
dc.subject.por.fl_str_mv Education for development
global citizenship
formation
Educação para o desenvolvimento
cidadania global
formação
topic Education for development
global citizenship
formation
Educação para o desenvolvimento
cidadania global
formação
description In this paper we aim to debate the result of the analysis carried out by the authors and combine it with the self-analysis of participants in several initiatives on education for development which were presented in poster format. The study is of exploratory and qualitative nature. On the whole, 15 posters were analysed, taking into account the unifying principles of education for development. The data show differences among the researchers and the participants in the study. This allows us to think that, in order to create a greater convergence among these different viewpoints it is relevant to redefine the conceptualization of education for development, contributing to a clearer and more objective notion.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-12-16
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://doi.org/10.34620/eduser.v9i2.103
https://doi.org/10.34620/eduser.v9i2.103
url https://doi.org/10.34620/eduser.v9i2.103
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/103
https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/103/94
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos de Autor (c) 2017 Eduser - Revista de Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos de Autor (c) 2017 Eduser - Revista de Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto Politécnico de Bragança
publisher.none.fl_str_mv Instituto Politécnico de Bragança
dc.source.none.fl_str_mv EduSer; Vol. 9 No. 2 (2017): Eduser - Revista de Educação; 77-91
Eduser - revista de Educação; v. 9 n. 2 (2017): Eduser - Revista de Educação; 77-91
EduSer; Vol. 9 N.º 2 (2017): Eduser - Revista de Educação; 77-91
2183-038X
1645-4774
reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron:RCAAP
instname_str Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
instacron_str RCAAP
institution RCAAP
reponame_str Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
collection Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)
repository.name.fl_str_mv Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1799130939969765376