Views on the conceptual (in) definition of education for development
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2017 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
Texto Completo: | https://doi.org/10.34620/eduser.v9i2.103 |
Resumo: | In this paper we aim to debate the result of the analysis carried out by the authors and combine it with the self-analysis of participants in several initiatives on education for development which were presented in poster format. The study is of exploratory and qualitative nature. On the whole, 15 posters were analysed, taking into account the unifying principles of education for development. The data show differences among the researchers and the participants in the study. This allows us to think that, in order to create a greater convergence among these different viewpoints it is relevant to redefine the conceptualization of education for development, contributing to a clearer and more objective notion. |
id |
RCAP_d1cbadb69180e362b2ab616b5eb912ad |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:eduser.ipb.pt:article/103 |
network_acronym_str |
RCAP |
network_name_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository_id_str |
7160 |
spelling |
Views on the conceptual (in) definition of education for developmentOlhares sobre a (in)definição conceptual de educação para o desenvolvimentoEducation for developmentglobal citizenshipformationEducação para o desenvolvimentocidadania globalformaçãoIn this paper we aim to debate the result of the analysis carried out by the authors and combine it with the self-analysis of participants in several initiatives on education for development which were presented in poster format. The study is of exploratory and qualitative nature. On the whole, 15 posters were analysed, taking into account the unifying principles of education for development. The data show differences among the researchers and the participants in the study. This allows us to think that, in order to create a greater convergence among these different viewpoints it is relevant to redefine the conceptualization of education for development, contributing to a clearer and more objective notion.Neste artigo pretendem-se discutir os resultados da análise das investigadoras e da autoanálise dos participantes sobre atividades de educação para o desenvolvimento plasmadas em formato de póster. O estudo é exploratório e de cariz qualitativo. Analisaram-se 15 pósteres tendo em consideração os princípios unificadores da educação para o desenvolvimento. Os dados refletem divergências entre as investigadoras e os participantes no estudo, pelo que, face aos resultados, e de modo a que possa existir uma maior e melhor convergência de olhares, pensa-se que será importante proceder à redefinição da conceptualização de educação para o desenvolvimento, contribuindo para uma definição mais clara e objetiva.Instituto Politécnico de Bragança2017-12-16info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfhttps://doi.org/10.34620/eduser.v9i2.103https://doi.org/10.34620/eduser.v9i2.103EduSer; Vol. 9 No. 2 (2017): Eduser - Revista de Educação; 77-91Eduser - revista de Educação; v. 9 n. 2 (2017): Eduser - Revista de Educação; 77-91EduSer; Vol. 9 N.º 2 (2017): Eduser - Revista de Educação; 77-912183-038X1645-4774reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos)instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãoinstacron:RCAAPporhttps://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/103https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/103/94Direitos de Autor (c) 2017 Eduser - Revista de Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMesquita, Elza da ConceiçãoBergano, SofiaMartins, Maria da ConceiçãoSanches, AngelinaRibeiro, Ilda Freire2023-02-18T06:01:36Zoai:eduser.ipb.pt:article/103Portal AgregadorONGhttps://www.rcaap.pt/oai/openaireopendoar:71602024-03-19T16:46:52.407549Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informaçãofalse |
dc.title.none.fl_str_mv |
Views on the conceptual (in) definition of education for development Olhares sobre a (in)definição conceptual de educação para o desenvolvimento |
title |
Views on the conceptual (in) definition of education for development |
spellingShingle |
Views on the conceptual (in) definition of education for development Mesquita, Elza da Conceição Education for development global citizenship formation Educação para o desenvolvimento cidadania global formação |
title_short |
Views on the conceptual (in) definition of education for development |
title_full |
Views on the conceptual (in) definition of education for development |
title_fullStr |
Views on the conceptual (in) definition of education for development |
title_full_unstemmed |
Views on the conceptual (in) definition of education for development |
title_sort |
Views on the conceptual (in) definition of education for development |
author |
Mesquita, Elza da Conceição |
author_facet |
Mesquita, Elza da Conceição Bergano, Sofia Martins, Maria da Conceição Sanches, Angelina Ribeiro, Ilda Freire |
author_role |
author |
author2 |
Bergano, Sofia Martins, Maria da Conceição Sanches, Angelina Ribeiro, Ilda Freire |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Mesquita, Elza da Conceição Bergano, Sofia Martins, Maria da Conceição Sanches, Angelina Ribeiro, Ilda Freire |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Education for development global citizenship formation Educação para o desenvolvimento cidadania global formação |
topic |
Education for development global citizenship formation Educação para o desenvolvimento cidadania global formação |
description |
In this paper we aim to debate the result of the analysis carried out by the authors and combine it with the self-analysis of participants in several initiatives on education for development which were presented in poster format. The study is of exploratory and qualitative nature. On the whole, 15 posters were analysed, taking into account the unifying principles of education for development. The data show differences among the researchers and the participants in the study. This allows us to think that, in order to create a greater convergence among these different viewpoints it is relevant to redefine the conceptualization of education for development, contributing to a clearer and more objective notion. |
publishDate |
2017 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2017-12-16 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://doi.org/10.34620/eduser.v9i2.103 https://doi.org/10.34620/eduser.v9i2.103 |
url |
https://doi.org/10.34620/eduser.v9i2.103 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/103 https://eduser.ipb.pt/index.php/eduser/article/view/103/94 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2017 Eduser - Revista de Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Direitos de Autor (c) 2017 Eduser - Revista de Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Politécnico de Bragança |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto Politécnico de Bragança |
dc.source.none.fl_str_mv |
EduSer; Vol. 9 No. 2 (2017): Eduser - Revista de Educação; 77-91 Eduser - revista de Educação; v. 9 n. 2 (2017): Eduser - Revista de Educação; 77-91 EduSer; Vol. 9 N.º 2 (2017): Eduser - Revista de Educação; 77-91 2183-038X 1645-4774 reponame:Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) instname:Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação instacron:RCAAP |
instname_str |
Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
instacron_str |
RCAAP |
institution |
RCAAP |
reponame_str |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
collection |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (Repositórios Cientìficos) - Agência para a Sociedade do Conhecimento (UMIC) - FCT - Sociedade da Informação |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1799130939969765376 |